To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - jak to jest z nauką kompa (ecu)

Anonymous - 22-09-2006, 22:02
Temat postu: jak to jest z nauką kompa (ecu)
czy ktoś mi wyjaśni po co po zreretowaniu "uczymy" ECU ustawień - przecież on ma to w swojej pamięci ( mapy itd.) nie zauwżyłem by taka wzmianka była w manualu ? :? :|
Anonymous - 22-09-2006, 22:08

ja tam nigdy nie uczylem ecu, a kilkadziesiat razy mi sie aku rozladowywalo na amen (kiedys mialem dvd pod siedzeniem i pasazer potrafil je wlaczyc).
zawsze jak odpalilem z kabli wsiadalem i jechalem bez zadnych problemow z obrotami czy szarpaniem, itp.
ale niektorzy twierdza ze trzeba i chyba byla juz o tym dyskusja.

Anonymous - 22-09-2006, 22:20

napisałem bo ostatnio musiałem wyresetować ecu w trasie i....
jak go uczyłem to ciągle mi jakieś błędy wywalał :cry:
a po tym ostatnim resecie( na rozgrzanym silniku odpięcie na minutkę i dalej jazda jakby nigdy nic - ideał spoko ( tfu tfu tfu przez lewe ramie) :lol:
:lol: :lol: nic go nie szarpie ,nie przymula i co ciekawe spadło nieznacznie spalanie o jakieś (0,3-0,5) / 100km
dziwne ale ............. skuteczne !!!!! ciekawe na jak długo ?

piotruś - 24-09-2006, 12:18

Dziwne - ale ciekawe jak ty to sprawdziłeś że ci spadło spalanie jakieś 0.3 litra/100km.czyżbyś stosował wtrysk ze strzykawki bo to raczej niemożliwe ( pojemność baku ,powietrze ,poj wlewu itp.) ponadto postoje na skrzyżowaniach,korki ,predkość ,nawet przy użyciu tempomatu nie będą dwa identyczne wyniki spalania pomimo identycznej prędkości. :o
Anonymous - 24-09-2006, 13:23

co do spalania- tankuje zawsze (jak tylko mogę) na tej samej stacji i przy tym samym dystrybutorze więc -można sobie to policzyć :lol: :? :lol:
Krzyzak - 24-09-2006, 16:46

ale nie przejeżdżasz tej samej trasy i to dokładnie tak samo
Anonymous - 26-09-2006, 20:53

zawsze można się do czegoś...do.... :lol: (brałem średnią z 600 km przejechanych z 3 tankowań czyli łącznie 1800 km) widze że ważniejszy stał się temat jakiś tam wynikowy niż moje pierwotne pytanie :cry: :cry: :cry: - szkoda :?
piotruś - 26-09-2006, 21:42

Arturro przecież napisał i chyba też dla każdego jest logiczne że jeżeli miał ustawione poprawnie obroty ,zapłon itp.i z jakiegoś powodu resetował ECU to tak jak napisałeś nie trzeba.Ale jeżeli ingerował sam metodą prób i błędów więc musi mu to wgrać w pamięć więc uczy od nowa ostatnie ustawienia .
wichura1 - 27-09-2006, 19:22

arturro napisał/a:
ja tam nigdy nie uczylem ecu, a kilkadziesiat razy mi sie aku rozladowywalo na amen (kiedys mialem dvd pod siedzeniem i pasazer potrafil je wlaczyc).
zawsze jak odpalilem z kabli wsiadalem i jechalem bez zadnych problemow z obrotami czy szarpaniem, itp.
ale niektorzy twierdza ze trzeba i chyba byla juz o tym dyskusja.



Ale ty masz VOLVO w kaście Mitsubishi. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak poważnie, wszystko idzie do przodu, moze w nowszych już nie trzeba. A uczy się samochód tylko wolnych obrotów, wysokich nie trzeba. Jeżeli mojego nie nauczę obrotów po odłączeniu aku, to przy jeździe powyżej 5000rpm, jak puszczę gaz i toczę się na luzie, obroty spadają do 400-300 i Lancer drży nieprzyjemnie. Po nauczeniu wszystko OK.

Anonymous - 27-09-2006, 21:58

dziękuję :D
u mnie tak jak pisałem niezależnie czy uczę czy nie wolne obroty zachowują się tak samo
czyli uczyć nie mam co :? ( jeszcze zaczne wymyślać jak pan minister G....) ale by się narobiło. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

tomusn - 27-09-2006, 22:21

a ja będe uczył
można nie uczyć, tylko proszę potem nie marudzić, że obroty latają i przygasa po hamowaniu przed światłami



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group