To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - PAJERO 2.5 TD Problem z odkręceniem Koła Pasowego.

mirek001 - 17-03-2010, 23:45
Temat postu: PAJERO 2.5 TD Problem z odkręceniem Koła Pasowego.
Witam i Proszę o rade jaki ma gwint śruba na kole pasowyn wału, chce wymienić paski rozrządu i stanołem zanic niechce puścić. Morze tam jest lewo stronny gwint niewiem to Pajero jest anglikiem więc nic mnie nie zdziwi. Dzięki za e/w porady.
Faraonix - 18-03-2010, 00:16

Nie wiem jak jest 2.5 ale w 2.8 jest normalny gwint. Odkreca sie w lewo. Musialem dorobic specjalny klucz do zablokowania kola pasowego, a potem odkrecalismy we dwoch majac klucz nasadowy z raczka o dlugosci 1m. Fabrycznie pewnie czyms byl posmarowany gwint zeby sie nie odkrecala sruba. Za drugim razem juz sam odkrecalem ale latwo tez nie bylo.
mirek001 - 18-03-2010, 09:10

Dzięki pewnie to kwestia siły a tak propo smarowałeś gwint jak skręcałeś?
AndrzejM22 - 18-03-2010, 12:42

No te koło to jest przykręcone sporą siłą i ja osobiście nie odkręciłem jego ręcznie. :(

Tutaj pomógł dopiero klucz pneumatyczny ale na szczęście jest tam miejsce na wsadzenie nawet sporego klucza. :)

Gwint jest normalny.

A proponuję wkręcenie śruby na specjalny środek przeciw odkręcaniu się śrub ja tak zrobiłem.

pajero09 - 18-03-2010, 19:26

A ja wiem najlepiej, jak domowymi sposobami odkręcić tę śrubę.

[ Dodano: 18-03-2010, 19:31 ]
Owijasz koło pasowe najlepiej jakąś linką stalową i zaczepiasz o ramę, tak aby zablokować koło pasowe, następnie klucz i rura i odkręcone.

Faraonix - 18-03-2010, 23:02

Odkrecasz srube w lewo a nie jest wskazane zeby krecic silnikiem w ta strone - tak gdzies czytalem. Jak dobrze jest dokrecona stuba ro raczej sie posliznie ta linka stalowa. Domowym sposobem z katownika zrobilem sobie klucz do zablokowania. Najpierw byl z blachy 1,5 mm, pozniej chyba z katawnika ze 3mm i sie pogiely. Na koniec uzylem katownika 50x50mm o grubosci 5mm i ten dopiero wytrzymal.
zbyszekm2 - 19-03-2010, 08:19

wkładasz klucz nasadowy z długą przedłużką i uderz w przedłużkę silnie młotkiem. Powinna puścić. Uderzasz w lewo.
mirek001 - 19-03-2010, 12:40

Wielkie dzięki wszystkim śruba puściła ale mie obyło się bez ogromnej siły :mrgreen:
Teraz jestem w ogromnym szoku a wręcz przerażony poniewarz zauwarzyłem że ten pasek krutki jest zerwany, silnik chodził niby nic nie zauwarzyłem, ale ten pasek czemuś słurzył skoro go zamontowali i tu mam pytanie:
jaką role on pełni
Jak go powrotnie ustawić
Pomocy Proszę :shock:

AndrzejM22 - 19-03-2010, 12:49

mirek001 napisał/a:
Jak go powrotnie ustawić


Tak tam są znaki trzeba ustawić znak na wale i na tych małych trybikach od ciężarków balansowych. Znak do dolnego wałka jest po jego prawej stronie znak do górnego jest troszkę nad nim samym .

mirek001 napisał/a:
jaką role on pełni


A te wałki są po to żeby silnik nie dostawał drgawek i pracował spokojniej i bez drgań.

Swoją droga masz szczęście ze się nie wkręcił i nie zrobił czegoś gorszego .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group