PAJERO 2.5 TD Problem z odkręceniem Koła Pasowego. |
Autor |
Wiadomość |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 17-03-2010, 23:45 PAJERO 2.5 TD Problem z odkręceniem Koła Pasowego.
|
|
|
Witam i Proszę o rade jaki ma gwint śruba na kole pasowyn wału, chce wymienić paski rozrządu i stanołem zanic niechce puścić. Morze tam jest lewo stronny gwint niewiem to Pajero jest anglikiem więc nic mnie nie zdziwi. Dzięki za e/w porady. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 00:16
|
|
|
Nie wiem jak jest 2.5 ale w 2.8 jest normalny gwint. Odkreca sie w lewo. Musialem dorobic specjalny klucz do zablokowania kola pasowego, a potem odkrecalismy we dwoch majac klucz nasadowy z raczka o dlugosci 1m. Fabrycznie pewnie czyms byl posmarowany gwint zeby sie nie odkrecala sruba. Za drugim razem juz sam odkrecalem ale latwo tez nie bylo. |
|
|
|
 |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 18-03-2010, 09:10
|
|
|
Dzięki pewnie to kwestia siły a tak propo smarowałeś gwint jak skręcałeś? |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 18-03-2010, 12:42
|
|
|
No te koło to jest przykręcone sporą siłą i ja osobiście nie odkręciłem jego ręcznie.
Tutaj pomógł dopiero klucz pneumatyczny ale na szczęście jest tam miejsce na wsadzenie nawet sporego klucza.
Gwint jest normalny.
A proponuję wkręcenie śruby na specjalny środek przeciw odkręcaniu się śrub ja tak zrobiłem. |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
pajero09
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,5 tdi 92 rok ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 17 Skąd: Maków
|
Wysłany: 18-03-2010, 19:26
|
|
|
A ja wiem najlepiej, jak domowymi sposobami odkręcić tę śrubę.
[ Dodano: 18-03-2010, 19:31 ]
Owijasz koło pasowe najlepiej jakąś linką stalową i zaczepiasz o ramę, tak aby zablokować koło pasowe, następnie klucz i rura i odkręcone. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 23:02
|
|
|
Odkrecasz srube w lewo a nie jest wskazane zeby krecic silnikiem w ta strone - tak gdzies czytalem. Jak dobrze jest dokrecona stuba ro raczej sie posliznie ta linka stalowa. Domowym sposobem z katownika zrobilem sobie klucz do zablokowania. Najpierw byl z blachy 1,5 mm, pozniej chyba z katawnika ze 3mm i sie pogiely. Na koniec uzylem katownika 50x50mm o grubosci 5mm i ten dopiero wytrzymal. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-03-2010, 08:19
|
|
|
wkładasz klucz nasadowy z długą przedłużką i uderz w przedłużkę silnie młotkiem. Powinna puścić. Uderzasz w lewo. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 19-03-2010, 12:40
|
|
|
Wielkie dzięki wszystkim śruba puściła ale mie obyło się bez ogromnej siły
Teraz jestem w ogromnym szoku a wręcz przerażony poniewarz zauwarzyłem że ten pasek krutki jest zerwany, silnik chodził niby nic nie zauwarzyłem, ale ten pasek czemuś słurzył skoro go zamontowali i tu mam pytanie:
jaką role on pełni
Jak go powrotnie ustawić
Pomocy Proszę |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 19-03-2010, 12:49
|
|
|
mirek001 napisał/a: | Jak go powrotnie ustawić |
Tak tam są znaki trzeba ustawić znak na wale i na tych małych trybikach od ciężarków balansowych. Znak do dolnego wałka jest po jego prawej stronie znak do górnego jest troszkę nad nim samym .
mirek001 napisał/a: | jaką role on pełni |
A te wałki są po to żeby silnik nie dostawał drgawek i pracował spokojniej i bez drgań.
Swoją droga masz szczęście ze się nie wkręcił i nie zrobił czegoś gorszego . |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
|