Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PAJERO 2.5 TD Problem z odkręceniem Koła Pasowego.
Autor Wiadomość
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 17-03-2010, 23:45   PAJERO 2.5 TD Problem z odkręceniem Koła Pasowego.

Witam i Proszę o rade jaki ma gwint śruba na kole pasowyn wału, chce wymienić paski rozrządu i stanołem zanic niechce puścić. Morze tam jest lewo stronny gwint niewiem to Pajero jest anglikiem więc nic mnie nie zdziwi. Dzięki za e/w porady.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 18-03-2010, 00:16   

Nie wiem jak jest 2.5 ale w 2.8 jest normalny gwint. Odkreca sie w lewo. Musialem dorobic specjalny klucz do zablokowania kola pasowego, a potem odkrecalismy we dwoch majac klucz nasadowy z raczka o dlugosci 1m. Fabrycznie pewnie czyms byl posmarowany gwint zeby sie nie odkrecala sruba. Za drugim razem juz sam odkrecalem ale latwo tez nie bylo.
 
 
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 18-03-2010, 09:10   

Dzięki pewnie to kwestia siły a tak propo smarowałeś gwint jak skręcałeś?
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 18-03-2010, 12:42   

No te koło to jest przykręcone sporą siłą i ja osobiście nie odkręciłem jego ręcznie. :(

Tutaj pomógł dopiero klucz pneumatyczny ale na szczęście jest tam miejsce na wsadzenie nawet sporego klucza. :)

Gwint jest normalny.

A proponuję wkręcenie śruby na specjalny środek przeciw odkręcaniu się śrub ja tak zrobiłem.
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
pajero09 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi 92 rok ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Maków
Wysłany: 18-03-2010, 19:26   

A ja wiem najlepiej, jak domowymi sposobami odkręcić tę śrubę.

[ Dodano: 18-03-2010, 19:31 ]
Owijasz koło pasowe najlepiej jakąś linką stalową i zaczepiasz o ramę, tak aby zablokować koło pasowe, następnie klucz i rura i odkręcone.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 18-03-2010, 23:02   

Odkrecasz srube w lewo a nie jest wskazane zeby krecic silnikiem w ta strone - tak gdzies czytalem. Jak dobrze jest dokrecona stuba ro raczej sie posliznie ta linka stalowa. Domowym sposobem z katownika zrobilem sobie klucz do zablokowania. Najpierw byl z blachy 1,5 mm, pozniej chyba z katawnika ze 3mm i sie pogiely. Na koniec uzylem katownika 50x50mm o grubosci 5mm i ten dopiero wytrzymal.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-03-2010, 08:19   

wkładasz klucz nasadowy z długą przedłużką i uderz w przedłużkę silnie młotkiem. Powinna puścić. Uderzasz w lewo.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
  Wysłany: 19-03-2010, 12:40   

Wielkie dzięki wszystkim śruba puściła ale mie obyło się bez ogromnej siły :mrgreen:
Teraz jestem w ogromnym szoku a wręcz przerażony poniewarz zauwarzyłem że ten pasek krutki jest zerwany, silnik chodził niby nic nie zauwarzyłem, ale ten pasek czemuś słurzył skoro go zamontowali i tu mam pytanie:
jaką role on pełni
Jak go powrotnie ustawić
Pomocy Proszę :shock:
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 19-03-2010, 12:49   

mirek001 napisał/a:
Jak go powrotnie ustawić


Tak tam są znaki trzeba ustawić znak na wale i na tych małych trybikach od ciężarków balansowych. Znak do dolnego wałka jest po jego prawej stronie znak do górnego jest troszkę nad nim samym .

mirek001 napisał/a:
jaką role on pełni


A te wałki są po to żeby silnik nie dostawał drgawek i pracował spokojniej i bez drgań.

Swoją droga masz szczęście ze się nie wkręcił i nie zrobił czegoś gorszego .
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.