To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - olej

robertbeata - 21-03-2010, 16:18
Temat postu: olej
witam mam zamiar zmienić olej silnikowy najlepiej na jaki ?
plecho1 - 21-03-2010, 18:07

Na forum jest kilka tematów o olejach między innymi tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49470
Tu może trochę inny temat ale też związany z olejami:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15870
No i tu podobnie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14999
Tematy dotyczą przeważnie bęzyny ale też można coś wywnioskować.

tomusn - 21-03-2010, 18:09

jaki olej był do tej pory?
w jakim stanie jest silnik? (czy np nic nie cieknie? itp)
czy chcesz iść po ekonomi czy coś na wypasie?

robertbeata - 21-03-2010, 21:00

do tej pory miałem castrol edge drogi jest
Valdi_1991 - 21-03-2010, 21:22

powiem tak od 0 do ok 120-150tys mozna lać syntetyk jeżeli zacznie troszke ubywać lejemy pól syntetyk na poczatek 10w40 potem na 15w40 nastepnie po ok 250-280tys zaczynamy lać mineral tak twierdzą różne poradniki, instruktorzy, i nauczyciele z mojej szkoły.
Ale podstawa to zostać przy oleju jaki był bo może ci się wydawać że zaoszczędzisz a tak na prawdę możesz narobić sobie kłopotu(np kolega w hondzie acord przestawił się z Mobila na lotos i teraz musi dolewać oleju wiadrami tyle go bierze)

tomusn - 21-03-2010, 22:24

robertbeata napisał/a:
do tej pory miałem castrol edge drogi jest
ale wyminiać możesz rzadziej i prawie wyjdzie Ci na jedno. a dla silnika to lepiej niż przejść na półsyntetyk. Sprawdź oleje o takich samych parametrach, może Mobil1 lub coś innego będzie tańsze
sampler - 22-03-2010, 07:07

Tylko cos z Mobil1, Motul, Valvoline, Liqui Molly. Castrol to hydrokrak wiec jak najszybciej wymieniaj...
plecho1 - 22-03-2010, 08:05

Nie zmieniaj na gorszy. Olej to wydatek często raz na rok więc jeśli zapłacisz nawet te 50 czy 100zł więcej to napewno nie stracisz a silnik odwdzięczy się dłuższą bezawaryjnością.
Ja mam u siebie Castrol 10w40 a przechodzę na Motul 5W40.

jaca71 - 22-03-2010, 19:10

Valdi_1991 napisał/a:
powiem tak od 0 do ok 120-150tys mozna lać syntetyk jeżeli zacznie troszke ubywać lejemy pól syntetyk na poczatek 10w40 potem na 15w40 nastepnie po ok 250-280tys zaczynamy lać mineral tak twierdzą różne poradniki, instruktorzy, i nauczyciele z mojej szkoły.

To jakaś alternatywna nauka. :)
Jak zalecany jest olej 5W... To taki należy lać do końca żwota silnika. A jak oleju ubywa to silnik się uszczelnia a nie leje kleje, uszczelniacze w płynie lub gęstszy olej.

tomekrvf - 22-03-2010, 20:32

A ja teraz zaleję do Galanta olej firmowany przez Mitsubishi. Diamond Performance czy jakoś tam.
Fragu - 22-03-2010, 21:56

jaca71 napisał/a:
Jak zalecany jest olej 5W... To taki należy lać do końca żwota silnika. A jak oleju ubywa to silnik się uszczelnia a nie leje kleje, uszczelniacze w płynie lub gęstszy olej.



Sama prawda. Ja mam na budziku 260 tysiaków - cały czas, tylko i wyłącznie syntetyk !

xor - 23-03-2010, 15:50

Aaaaa... kolejny temat o olejach.

Podstawowa zasada - lać syntetyk. Przebieg nieważny, o ile silnik nie był źle traktowany wcześniej (znacznie przekraczane terminy wymiany oleju, przegrzewany, pałowany, a olej półsyntetyk lub mineralny). Jak ma wycieki - to wymienić uszczelki jak Jaca71 pisze, i znów lać syntetyk !

Ale jak zalecany jest 5w, to nalepiej lać... 0w :P Tylko, że jest droższy.

krzychu - 23-03-2010, 16:10

xor napisał/a:
to nalepiej lać... 0w


Wcale nie jest lepszy od 5W40 w naszych warunkach klimatycznych.

Producenci dla większości samochodów dla Polski zalecają 5W30, 5W40 a nawet 10W40 (np. w Niemczech przeważnie leje się 10W40 czyli pół syntetyk) jak by chcieli żeby lać 0W30 to by o tym napisali.

xor - 23-03-2010, 16:26

Owszem, jest :)

0w określa tylko lepkość w 40oC. Drugi człon (30,40,50) w 100oC.
Olej w samochodzie ma temperature robocza ok. 80oC, przy pierścieniach w cylindrach 150oC. Jak tylko silnik się zagrzeje, parametry oleju, o których mówi człon 0w, przestaja mieć znaczenie. Za to mają olbrzymie przy rozruchu zimnego silnika - olej 0w jest bardziej płynny w niskich temperaturach. W pierwszych chwilach po rozruchu - kiedy następuje 80% zużycia elementów silnika - oleje 0w lepiej się zachowują, łatwiej pompa oleju je przepycha przez kanaliki olejowe w bloku silnika, przez co silnik jest w pierwszych chwilach lepiej naoliwiony=mniej się zużywa.
A przy -30oC będziesz miał mniejszy problem z uruchomieniem autka, niż na 5w :)

krzychu - 23-03-2010, 16:31

xor napisał/a:

Olej w samochodzie ma temperature robocza ok. 80oC, przy pierścieniach w cylindrach 150oC.


Zależy w którym silniku, w niektórych więcej a do tego jak na polu jest 40 stopni i stoisz w korku to ten 0W30 będzie gorszy od tego 5W30 czy 5W40........

xor napisał/a:

A przy -30oC będziesz miał mniejszy problem z uruchomieniem autka, niż na 5w :)


Tylko że takie temperatury za bardzo nie występują w Polsce oleje 0W są polecane na klima zimniejszy niż w Polsce....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group