To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Błąd 41!

cegla96 - 27-03-2010, 22:31
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Błąd 41!
Witam.
Jestem szcześliwym posiadaczem GDI;) Do tej pory bylo wszystko git. Ale moj samochodzik zaczal dawac o sobie znac. Na poczatek powiem ze zaczal falowac na obrotach. Sprawdzilem na komputerze wyskoczył bład 41 czyli ktorys wtryskiwacz. Jak dla mnie jest to troszke nie prawda ale powiedzcie co Wy o tym sadzicie.
Druga sprawa to błąd 56 czyli bład cisnienia paliwa. Obstawiam ze to pompa wysokiego cisnienia. odcina mi paliwo na wyzszych obrotach. Mam tylko pytanie czy mozna to regenerowac??

aren195612 - 28-03-2010, 06:17

cegla96 napisał/a:
Druga sprawa to błąd 56 czyli bład cisnienia paliwa. Obstawiam ze to pompa wysokiego cisnienia. odcina mi paliwo na wyzszych obrotach


To jest pierwsza sprawa. Pompa WC, jak się kręci, ma dać- to co ma dać, w całym zakresie obrotów i obciążeń /50 bar przy najwyższym nawet zapotrzebowaniu, i to ze sporym zapasem wydatku/. Mechanika płynów i tyle, ECU obniżaniem ciśnienia się nie zajmuje, bo niby jak. Może co najwyżej przymknąć wtryski w trybie awaryjnym. W pompie WC tym bardziej nie ma mechanizmu który by odcinał paliwo przy wyższych obrotach. Masz niesprawny układ paliwowy. Potraktuj pojęcie "układ paliwowy" tak jak ono brzmi, tj. pompka w baku, filtr, filterki, pompa WC, jej regulator, a nawet układ odsysania oparów z baku, jak się ostatnio okazało u jednego z kolegów.
Skoro pojawia się błąd 56, to znaczy że ciśnienie spadło poniżej 20bar na sensorze ciśnienia /, lub wzrosło powyżej 69bar /w te 69bar to wątpię/, z jakich powodów, ECU tego nie rozstrzyga, błąd 56 i to wszystko. Jak sprawdzić?, rozpisywałem się na ten temat: :opis tutaj
-----------------
Na tej stronie: link /cyrylica, wklej adres do translatora/ piszą, że błąd 41 jest często, choć niekoniecznie błędem towarzyszącym błędowi 56. Czyli najpierw należy pozbyć się błędu 56. Błąd 41, o ile wystąpi jest "na potem".
PS. "podejrzałem" twoje wpisy na forum, z tą pompą "wozisz się" nie od wczoraj, czy nie czas to uporządkować? Lawetą to się kiedyś skończy....

gigant87 - 28-03-2010, 12:15

Miałem to samo.... w przeciągu 500km do wymiany pompa WC, bo będzie się kręcił coraz niżej.
Jednak zanim kupisz pompę WC, sprawdź czy po stronie niskiego ciśnienia wszystko OK.

cegla96 - 28-03-2010, 21:10

tyle ze u mnie jest roznie. Jak jest cieplo odcina przy 5 tys a jak zimno to juz przy 2,5.
Bartek - 28-03-2010, 21:24

Błąd 41 może spowodować sterownik wtrysków

Jakie masz odczyty z komputera odniośnie spalania?

[ Dodano: 28-03-2010, 21:25 ]
PS. masz przepustnicę elektroniczną, czy linkową?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group