 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Błąd 41! |
Autor |
Wiadomość |
cegla96
Nowy Forumowicz cegla96
Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2010, 22:31 [Cari 1.8 GDI] Błąd 41!
|
|
|
Witam.
Jestem szcześliwym posiadaczem GDI;) Do tej pory bylo wszystko git. Ale moj samochodzik zaczal dawac o sobie znac. Na poczatek powiem ze zaczal falowac na obrotach. Sprawdzilem na komputerze wyskoczył bład 41 czyli ktorys wtryskiwacz. Jak dla mnie jest to troszke nie prawda ale powiedzcie co Wy o tym sadzicie.
Druga sprawa to błąd 56 czyli bład cisnienia paliwa. Obstawiam ze to pompa wysokiego cisnienia. odcina mi paliwo na wyzszych obrotach. Mam tylko pytanie czy mozna to regenerowac?? |
_________________ Ceglasty |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 28-03-2010, 06:17
|
|
|
cegla96 napisał/a: | Druga sprawa to błąd 56 czyli bład cisnienia paliwa. Obstawiam ze to pompa wysokiego cisnienia. odcina mi paliwo na wyzszych obrotach |
To jest pierwsza sprawa. Pompa WC, jak się kręci, ma dać- to co ma dać, w całym zakresie obrotów i obciążeń /50 bar przy najwyższym nawet zapotrzebowaniu, i to ze sporym zapasem wydatku/. Mechanika płynów i tyle, ECU obniżaniem ciśnienia się nie zajmuje, bo niby jak. Może co najwyżej przymknąć wtryski w trybie awaryjnym. W pompie WC tym bardziej nie ma mechanizmu który by odcinał paliwo przy wyższych obrotach. Masz niesprawny układ paliwowy. Potraktuj pojęcie "układ paliwowy" tak jak ono brzmi, tj. pompka w baku, filtr, filterki, pompa WC, jej regulator, a nawet układ odsysania oparów z baku, jak się ostatnio okazało u jednego z kolegów.
Skoro pojawia się błąd 56, to znaczy że ciśnienie spadło poniżej 20bar na sensorze ciśnienia /, lub wzrosło powyżej 69bar /w te 69bar to wątpię/, z jakich powodów, ECU tego nie rozstrzyga, błąd 56 i to wszystko. Jak sprawdzić?, rozpisywałem się na ten temat: :opis tutaj
-----------------
Na tej stronie: link /cyrylica, wklej adres do translatora/ piszą, że błąd 41 jest często, choć niekoniecznie błędem towarzyszącym błędowi 56. Czyli najpierw należy pozbyć się błędu 56. Błąd 41, o ile wystąpi jest "na potem".
PS. "podejrzałem" twoje wpisy na forum, z tą pompą "wozisz się" nie od wczoraj, czy nie czas to uporządkować? Lawetą to się kiedyś skończy.... |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 28-03-2010, 12:15
|
|
|
Miałem to samo.... w przeciągu 500km do wymiany pompa WC, bo będzie się kręcił coraz niżej.
Jednak zanim kupisz pompę WC, sprawdź czy po stronie niskiego ciśnienia wszystko OK. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
cegla96
Nowy Forumowicz cegla96
Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2010, 21:10
|
|
|
tyle ze u mnie jest roznie. Jak jest cieplo odcina przy 5 tys a jak zimno to juz przy 2,5. |
_________________ Ceglasty |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-03-2010, 21:24
|
|
|
Błąd 41 może spowodować sterownik wtrysków
Jakie masz odczyty z komputera odniośnie spalania?
[ Dodano: 28-03-2010, 21:25 ]
PS. masz przepustnicę elektroniczną, czy linkową? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|