Galant - Ogólne - Nowy na forum i niezdecydowany
Anonymous - 25-09-2006, 22:22 Temat postu: Nowy na forum i niezdecydowany Witam,
Przymierzam się do kupna auta i od razu się przyznaję, że zaglądałem na inne fora
Chciałbym kupić wygodne kombi z automatyczną skrzynią, klimą, ABS-em, Fajnie gdyby miał kontrolę trakcji i tempomat. Chyba Galantów nie ma z dieslami więc jest to jakiś punkt in minus. Mam już swoje latka i nie szukam wyścigówki". Mam do wydania 30 tys. zł.(+ ew. mały kredycik) Rozważam Mazdę 626 (6), Omegę C 2,5 TDI (2001-2003), Camry - z bólem odrzuciłem bo nie ma juz kombi, Primerę P11.144. Nie mam żadnego zdania ne temat Galantów. Jak pracują automatyczne skrzynie, jaka jest ogólna jakość wykonania, które silniki są optymalne ?
No i bardzo zaintrygował mnie ten cytat:
"będąc miłośnikiem Mitsu zyskujesz nie tylko auto (jeśli kupisz), ale przede wszystkim niesamowitą, zgraną RODZINĘ, na którą zawsze możesz liczyć - wierz mi - tego nie ma żadna inna marka (na pewno nie w takim zakresie)"
No bardzo jestem ciekawy - w jakim zakresie ?
pozdrawiam wszystkich Mitsufanów
niusek
macia - 25-09-2006, 22:54
Są gale w dieslu. Natomiast co do skrzyń i innych rzeczy to warto poczytać forum Naprawdę znajdziesz dużo ciekawych informacji. Ja polecałbym silnik V6, co do wyposażenia, to nie będziesz zawiedziony, bo wszystkie galanty mają w standardzie to, co gdzie indziej musisz zamawiać jako kosztowną opcję Galanta kupujesz dlatego, że chcesz go mieć, a nie dlatego, że chcesz mieć samochód. Proste.
Anonymous - 26-09-2006, 07:34
macia napisał/a: | Są gale w dieslu. ... |
Ooo! I z automatem ? Chciałbym auto nie starsze niż z 2000 r.
macia napisał/a: | ... Galanta kupujesz dlatego, że chcesz go mieć, a nie dlatego, że chcesz mieć samochód. Proste. |
No to dajcie mi argumenty żebym chciał go mieć
Forum powoli, ale czytam
pozdrawiam
niusek
roch_27 - 26-09-2006, 10:02
niusek napisał/a: | macia napisał/a:
Są gale w dieslu. ...
Ooo! I z automatem ? Chciałbym auto nie starsze niż z 2000 r. | z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią bedzie problem
macia napisał/a: | Ja polecałbym silnik V6 | dokładnie takie samo mam zdanie,
jednak napisałeś, że poszukujesz auta młodszego niz 2000 rok z automatyczna skrzynia, nie za szybkiego to proponuję silnik 2.0
pozdro
Anonymous - 26-09-2006, 11:00
macia napisał/a: | Ja polecałbym silnik V6 | dokładnie takie samo mam zdanie,
jednak napisałeś, że poszukujesz auta młodszego niz 2000 rok z automatyczna skrzynia, nie za szybkiego to proponuję silnik 2.0
pozdro[/quote]
No dobrze, czyli V6, kombi, automat od 2000 roku (napisałem nie starszy niż 2000).
Co by to ewentualnie było ? Gubię się jeszcze w oznaczeniach. W jednym wątku nowy
szczęśliwy posiadacz Galanta pisał o EA5A, że jest zaszokowany wygodną jazdą. Jeśli
rzeczywiście tak jest to zaczynam się "napalać" na autko w tym typie. Tym bardziej,
że podobno silnik V6 2,5 bardzo dobrze się sprawuje.
Czyli uważasz, że V6 2,5 (2,0) z automatem powinno mnie zadowolić ?
--
niusek
roch_27 - 26-09-2006, 11:43
niusek napisał/a: | No dobrze, czyli V6, kombi, automat od 2000 roku (napisałem nie starszy niż 2000).
Co by to ewentualnie było ? | EA5W
Silnik 2.0 jest silnikiem rzędowym o mniejszej kulturze pracy , co absolutnie nie oznacza że jest złym
W sprawie oznaczeń modelu proponuję zapoznać się z oznaczeniami VIN
W modelach od 99 roku wystepuje automatyczna skrzynia biegów "INVECS-II" (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System) z sekwencyjną zmianą przełożenia jedna z najlepszych skrzyń
Cytat: | Ta innowacyjna jednostka jest w stanie zapamiętywać styl prowadzenia pojazdu i dostosowywać wzorzec załączania kolejnych biegów do poszczególnych kierowców. Ponadto stale monitoruje warunki jezdne w celu zapewnienia płynnego i szybkiego przełączania na biegi wyższe i niższe. Do wybrania właściwego biegu i wzorca przełożeń w danej sytuacji system INVECS II używa dwóch programów sterowania przełożeniami – Optimal Shift Control i Adaptive Shift Control – oraz skomplikowanego mechanizmu logicznego sterowania przełożeniami symulującego proces podejmowania decyzji przez ludzki mózg.
Jednostka sterująca pracą silnika podłączona do skrzyni biegów monitoruje działanie przepustnicy i hamulców, a także warunki jezdne w celu określenia preferencji kierującego i odpowiedniego dostosowania wzorca zmiany przełożeń. Aby zapewnić bardziej płynne i przewidywalne prowadzenie samochodu, zastosowano system sterowania danymi zwrotnymi umożliwiający zminimalizowanie wahań wartości momentu obrotowego dzięki wysyłanym do silnika instrukcjom tymczasowego zmniejszenia wartości momentu podczas zmian przełożenia. Dzięki systemowi sterowania przełożeniami „clutch-to-clutch” skrzynia biegów jest lekka i niewielkich rozmiarów. Kolejną częścią składową technologii INVECS II jest system dostosowywania sterowania przełożeniami, którego zadaniem jest kompensowanie zmian wydajności silnika i zużycia mechanizmów przekładniowych w celu zapewnienia stałego, optymalnego poziomu pracy skrzyni biegów.
Ponadto technologia INVECS-II udostępnia włączenie trybu sportowego (Sports Mode) oferującego sekwencyjną zmianę biegów lepiej dostosowaną do obsługi szybszych (re)akcji prowadzącego. Przekładnia automatycznie powraca do przełożenia pierwszego biegu po zatrzymaniu pojazdu, co zwiększa wygodę kierowania samochodem w ruchu miejskim. Możliwe jest również ruszanie z drugiego biegu, pozwalające uzyskać lepsze właściwości jezdne na śliskiej nawierzchni. |
źródło MMC
pozdro
saphire - 26-09-2006, 11:49
Szkoda tylko że w mojej Cari automat nie ma sekwecji lub trybu sport niemniej jakoś sobie radzę ręcznie ustawiając maksymalny bieg na którym może jeździć i ewentualnie wykorzystując kickdown pod pedałem gazu a tak poza tymi drobnymi niedogodnościami to jest OK szczególnie w trasie lub po mieście z zastrzeżeniem ograniczenia biegów do max 3-ki bo 4-ka w mieście to już przesada (obroty około tysiąca )
Anonymous - 26-09-2006, 12:16
roch_27 napisał/a: |
W modelach od 99 roku wystepuje automatyczna skrzynia biegów "INVECS-II" (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System) z sekwencyjną zmianą przełożenia jedna z najlepszych skrzyń
pozdro |
Dzięki Roch_27. Jestem zaskoczony takim rozwiązaniem skrzyni. Czy faktycznie te skrzynie
są tak inteligentne ? Kurna, zaczynacie mnie "wciągać"
Przy okazji zapytam jeszcze czy po załadowaniu kombi wózkiem dziecięcym,
torbami i na dachu dwoma rowerami nie siądzie za bardzo tylna oś ?
--
pozdrawiam
nusek
[ Dodano: 26-09-2006, 12:29 ]
roch_27 napisał/a: |
W sprawie oznaczeń modelu proponuję zapoznać się z oznaczeniami VIN
|
Patrzę sobie na VIN Galanta i przy pozycji 9 (rocznik) nie ma roku 2000.
X - 1999
1 - 2001
To chyba jakaś pomyłka ?
--
niusek
roch_27 - 26-09-2006, 13:21
niusek napisał/a: | Przy okazji zapytam jeszcze czy po załadowaniu kombi wózkiem dziecięcym,
torbami i na dachu dwoma rowerami nie siądzie za bardzo tylna oś ? | nie powinno byc problemu zwłaszcza jak trafisz na kombi z układem samopoziomowania
niusek napisał/a: | Patrzę sobie na VIN Galanta i przy pozycji 9 (rocznik) nie ma roku 2000.
X - 1999
1 - 2001
To chyba jakaś pomyłka ? | nie wszystko jest dobrze dobrze rok 2000 powienien byc oznaczony Y
pozdro
Anonymous - 26-09-2006, 13:29
roch_27 napisał/a: | nie powinno byc problemu zwłaszcza jak trafisz na kombi z układem samopoziomowania |
Taki bajer ? A czy przez to zawieszenie jest bardzo skomplikowane i czy nie wpływa to częstsze wizyty w serwisie ?
roch_27 napisał/a: | nie wszystko jest dobrze dobrze rok 2000 powienien byc oznaczony Y
|
a ja myślałem, że powinno być zero.
--
pozdrawiam
niusek
roch_27 - 26-09-2006, 13:48
W kwestii tego zawieszenia nie mam żadnych doświadczeń , moze ktoś w użytkowników kombii się wypowie
niusek napisał/a: | a ja myślałem, że powinno być zero.
| zera nie stosuje się
pozdro
Anonymous - 26-09-2006, 13:55
niusek napisał/a: |
Przy okazji zapytam jeszcze czy po załadowaniu kombi wózkiem dziecięcym,
torbami i na dachu dwoma rowerami nie siądzie za bardzo tylna oś ?
--
pozdrawiam
nusek
[ Dodano: 26-09-2006, 12:29 ]
roch_27 napisał/a: |
W sprawie oznaczeń modelu proponuję zapoznać się z oznaczeniami VIN
|
Patrzę sobie na VIN Galanta i przy pozycji 9 (rocznik) nie ma roku 2000.
X - 1999
1 - 2001
To chyba jakaś pomyłka ?
--
niusek |
Nie masz sie co martwić mi zdarza się do mojego załadować 10 pudełek papieru Xero + 10 pudełek składanki komp. i za bardzo dupka nie siada
Anonymous - 26-09-2006, 15:17
Czy możecie spojrzeć tutaj (aukcja) ?
który to bedzie silnik wg VIN ?
Obrotomierz ma chyba feler bo po co ta naklejka ?
--
niusek
Krzyzak - 26-09-2006, 15:43
O tym egz. sądzę tyle, że ktoś go nieźle wypatroszył - skórzane fotele a do tego stalowe felgi (15-stki??). Nawet radio zabrał...
piwkotom - 26-09-2006, 17:16
roch_27 napisał/a: | niusek napisał/a: | Patrzę sobie na VIN Galanta i przy pozycji 9 (rocznik) nie ma roku 2000.
X - 1999
1 - 2001
To chyba jakaś pomyłka ? | nie wszystko jest dobrze dobrze rok 2000 powienien byc oznaczony Y
|
poprawione VIN
niusek napisał/a: | Czy możecie spojrzeć tutaj (aukcja) ?
który to bedzie silnik wg VIN ?
Obrotomierz ma chyba feler bo po co ta naklejka ?
--
niusek |
to EA3W
hmmm..... jesli masz do wydania 30tys. na auto... to ja bym tego nie bral... Za te pieniadze znajdziesz:
- nie GDI - dla niektorych to zaleta - dla mnie wada, praktycznie niemoznosc zlozenia LPI, to jednak bardzo wymagajacy silnik i niestety malo warsztatow wie o co w nich chodzi;
- auto z mniejszym przebiegiem - ten ma duzy przebieg, pewnie oryginalny ale jednak duzy;
- bardziej zadbane, ten nie robi dobreko wrazenia (subiektywnie);
- auto z 2000 roku (bo o takim pisales) i bedziesz tam mial zegary HighContrast niby to niewiele ale fajny bajer ;
- mniej wybebeszone o czym zreszta wspomnial Darek;
- no i wogole nowsze auto.
pzdr
|
|
|