Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy na forum i niezdecydowany
Autor Wiadomość
niusek
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2006, 22:22   Nowy na forum i niezdecydowany

Witam,

Przymierzam się do kupna auta i od razu się przyznaję, że zaglądałem na inne fora :)
Chciałbym kupić wygodne kombi z automatyczną skrzynią, klimą, ABS-em, Fajnie gdyby miał kontrolę trakcji i tempomat. Chyba Galantów nie ma z dieslami więc jest to jakiś punkt in minus. Mam już swoje latka i nie szukam wyścigówki". Mam do wydania 30 tys. zł.(+ ew. mały kredycik) Rozważam Mazdę 626 (6), Omegę C 2,5 TDI (2001-2003), Camry - z bólem odrzuciłem bo nie ma juz kombi, Primerę P11.144. Nie mam żadnego zdania ne temat Galantów. Jak pracują automatyczne skrzynie, jaka jest ogólna jakość wykonania, które silniki są optymalne ?

No i bardzo zaintrygował mnie ten cytat:
"będąc miłośnikiem Mitsu zyskujesz nie tylko auto (jeśli kupisz), ale przede wszystkim niesamowitą, zgraną RODZINĘ, na którą zawsze możesz liczyć - wierz mi - tego nie ma żadna inna marka (na pewno nie w takim zakresie)"

No bardzo jestem ciekawy - w jakim zakresie ?

pozdrawiam wszystkich Mitsufanów
niusek
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-09-2006, 22:54   

Są gale w dieslu. Natomiast co do skrzyń i innych rzeczy to warto poczytać forum 8) Naprawdę znajdziesz dużo ciekawych informacji. Ja polecałbym silnik V6, co do wyposażenia, to nie będziesz zawiedziony, bo wszystkie galanty mają w standardzie to, co gdzie indziej musisz zamawiać jako kosztowną opcję :wink: Galanta kupujesz dlatego, że chcesz go mieć, a nie dlatego, że chcesz mieć samochód. Proste. :mrgreen:
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
niusek
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 07:34   

macia napisał/a:
Są gale w dieslu. ...

Ooo! I z automatem ? Chciałbym auto nie starsze niż z 2000 r.

macia napisał/a:
... Galanta kupujesz dlatego, że chcesz go mieć, a nie dlatego, że chcesz mieć samochód. Proste. :mrgreen:


No to dajcie mi argumenty żebym chciał go mieć :D

Forum powoli, ale czytam :wink:

pozdrawiam
niusek
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 26-09-2006, 10:02   

niusek napisał/a:
macia napisał/a:
Są gale w dieslu. ...

Ooo! I z automatem ? Chciałbym auto nie starsze niż z 2000 r.
z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią bedzie problem :? :roll:
macia napisał/a:
Ja polecałbym silnik V6
dokładnie takie samo mam zdanie,
jednak napisałeś, że poszukujesz auta młodszego niz 2000 rok z automatyczna skrzynia, nie za szybkiego :twisted: :arrow: to proponuję silnik 2.0 :wink:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
niusek
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 11:00   

macia napisał/a:
Ja polecałbym silnik V6
dokładnie takie samo mam zdanie,
jednak napisałeś, że poszukujesz auta młodszego niz 2000 rok z automatyczna skrzynia, nie za szybkiego :twisted: :arrow: to proponuję silnik 2.0 :wink:

pozdro[/quote]

No dobrze, czyli V6, kombi, automat od 2000 roku (napisałem nie starszy niż 2000).
Co by to ewentualnie było ? Gubię się jeszcze w oznaczeniach. W jednym wątku nowy
szczęśliwy posiadacz Galanta pisał o EA5A, że jest zaszokowany wygodną jazdą. Jeśli
rzeczywiście tak jest to zaczynam się "napalać" :) na autko w tym typie. Tym bardziej,
że podobno silnik V6 2,5 bardzo dobrze się sprawuje.
Czyli uważasz, że V6 2,5 (2,0) z automatem powinno mnie zadowolić ?

--
niusek
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 26-09-2006, 11:43   

niusek napisał/a:
No dobrze, czyli V6, kombi, automat od 2000 roku (napisałem nie starszy niż 2000).
Co by to ewentualnie było ?
EA5W :mrgreen:

Silnik 2.0 jest silnikiem rzędowym o mniejszej kulturze pracy :wink: , co absolutnie nie oznacza że jest złym :mrgreen:
W sprawie oznaczeń modelu proponuję zapoznać się z oznaczeniami VIN

W modelach od 99 roku wystepuje automatyczna skrzynia biegów "INVECS-II" (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System) z sekwencyjną zmianą przełożenia :twisted: jedna z najlepszych skrzyń


Cytat:
Ta innowacyjna jednostka jest w stanie zapamiętywać styl prowadzenia pojazdu i dostosowywać wzorzec załączania kolejnych biegów do poszczególnych kierowców. Ponadto stale monitoruje warunki jezdne w celu zapewnienia płynnego i szybkiego przełączania na biegi wyższe i niższe. Do wybrania właściwego biegu i wzorca przełożeń w danej sytuacji system INVECS II używa dwóch programów sterowania przełożeniami – Optimal Shift Control i Adaptive Shift Control – oraz skomplikowanego mechanizmu logicznego sterowania przełożeniami symulującego proces podejmowania decyzji przez ludzki mózg.

Jednostka sterująca pracą silnika podłączona do skrzyni biegów monitoruje działanie przepustnicy i hamulców, a także warunki jezdne w celu określenia preferencji kierującego i odpowiedniego dostosowania wzorca zmiany przełożeń. Aby zapewnić bardziej płynne i przewidywalne prowadzenie samochodu, zastosowano system sterowania danymi zwrotnymi umożliwiający zminimalizowanie wahań wartości momentu obrotowego dzięki wysyłanym do silnika instrukcjom tymczasowego zmniejszenia wartości momentu podczas zmian przełożenia. Dzięki systemowi sterowania przełożeniami „clutch-to-clutch” skrzynia biegów jest lekka i niewielkich rozmiarów. Kolejną częścią składową technologii INVECS II jest system dostosowywania sterowania przełożeniami, którego zadaniem jest kompensowanie zmian wydajności silnika i zużycia mechanizmów przekładniowych w celu zapewnienia stałego, optymalnego poziomu pracy skrzyni biegów.

Ponadto technologia INVECS-II udostępnia włączenie trybu sportowego (Sports Mode) oferującego sekwencyjną zmianę biegów lepiej dostosowaną do obsługi szybszych (re)akcji prowadzącego. Przekładnia automatycznie powraca do przełożenia pierwszego biegu po zatrzymaniu pojazdu, co zwiększa wygodę kierowania samochodem w ruchu miejskim. Możliwe jest również ruszanie z drugiego biegu, pozwalające uzyskać lepsze właściwości jezdne na śliskiej nawierzchni.


źródło MMC

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-09-2006, 11:49   

Szkoda tylko że w mojej Cari automat nie ma sekwecji lub trybu sport niemniej jakoś sobie radzę :twisted: ręcznie ustawiając maksymalny bieg na którym może jeździć i ewentualnie wykorzystując kickdown pod pedałem gazu a tak poza tymi drobnymi niedogodnościami to jest OK szczególnie w trasie lub po mieście z zastrzeżeniem ograniczenia biegów do max 3-ki bo 4-ka w mieście to już przesada (obroty około tysiąca ;) )
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
niusek
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 12:16   

roch_27 napisał/a:

W modelach od 99 roku wystepuje automatyczna skrzynia biegów "INVECS-II" (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System) z sekwencyjną zmianą przełożenia :twisted: jedna z najlepszych skrzyń

pozdro


Dzięki Roch_27. Jestem zaskoczony takim rozwiązaniem skrzyni. Czy faktycznie te skrzynie
są tak inteligentne ? Kurna, zaczynacie mnie "wciągać" :)

Przy okazji zapytam jeszcze czy po załadowaniu kombi wózkiem dziecięcym,
torbami i na dachu dwoma rowerami nie siądzie za bardzo tylna oś ?

--
pozdrawiam
nusek

[ Dodano: 26-09-2006, 12:29 ]
roch_27 napisał/a:

W sprawie oznaczeń modelu proponuję zapoznać się z oznaczeniami VIN


Patrzę sobie na VIN Galanta i przy pozycji 9 (rocznik) nie ma roku 2000.
X - 1999
1 - 2001
To chyba jakaś pomyłka ?

--
niusek
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 26-09-2006, 13:21   

niusek napisał/a:
Przy okazji zapytam jeszcze czy po załadowaniu kombi wózkiem dziecięcym,
torbami i na dachu dwoma rowerami nie siądzie za bardzo tylna oś ?
nie powinno byc problemu :wink: zwłaszcza jak trafisz na kombi z układem samopoziomowania :mrgreen:
niusek napisał/a:
Patrzę sobie na VIN Galanta i przy pozycji 9 (rocznik) nie ma roku 2000.
X - 1999
1 - 2001
To chyba jakaś pomyłka ?
nie wszystko jest dobrze dobrze :mrgreen: :arrow: rok 2000 powienien byc oznaczony Y :lol:
pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
niusek
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 13:29   

roch_27 napisał/a:
nie powinno byc problemu :wink: zwłaszcza jak trafisz na kombi z układem samopoziomowania :mrgreen:

Taki bajer ? A czy przez to zawieszenie jest bardzo skomplikowane i czy nie wpływa to częstsze wizyty w serwisie ?

roch_27 napisał/a:
nie wszystko jest dobrze dobrze :mrgreen: :arrow: rok 2000 powienien byc oznaczony Y :lol:

a ja myślałem, że powinno być zero.

--
pozdrawiam
niusek
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 26-09-2006, 13:48   

W kwestii tego zawieszenia nie mam żadnych doświadczeń :roll: , moze ktoś w użytkowników kombii się wypowie :wink:

niusek napisał/a:
a ja myślałem, że powinno być zero.
zera nie stosuje się :lol:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 13:55   

niusek napisał/a:


Przy okazji zapytam jeszcze czy po załadowaniu kombi wózkiem dziecięcym,
torbami i na dachu dwoma rowerami nie siądzie za bardzo tylna oś ?

--
pozdrawiam
nusek

[ Dodano: 26-09-2006, 12:29 ]
roch_27 napisał/a:

W sprawie oznaczeń modelu proponuję zapoznać się z oznaczeniami VIN


Patrzę sobie na VIN Galanta i przy pozycji 9 (rocznik) nie ma roku 2000.
X - 1999
1 - 2001
To chyba jakaś pomyłka ?

--
niusek


Nie masz sie co martwić mi zdarza się do mojego załadować 10 pudełek papieru Xero + 10 pudełek składanki komp. i za bardzo dupka nie siada
 
 
niusek
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 15:17   

Czy możecie spojrzeć tutaj (aukcja) ?
który to bedzie silnik wg VIN ?

Obrotomierz ma chyba feler bo po co ta naklejka ?
--
niusek
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-09-2006, 15:43   

O tym egz. sądzę tyle, że ktoś go nieźle wypatroszył - skórzane fotele a do tego stalowe felgi (15-stki??). Nawet radio zabrał...
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-09-2006, 17:16   

roch_27 napisał/a:
niusek napisał/a:
Patrzę sobie na VIN Galanta i przy pozycji 9 (rocznik) nie ma roku 2000.
X - 1999
1 - 2001
To chyba jakaś pomyłka ?
nie wszystko jest dobrze dobrze :mrgreen: :arrow: rok 2000 powienien byc oznaczony Y :lol:

poprawione VIN :oops:

niusek napisał/a:
Czy możecie spojrzeć tutaj (aukcja) ?
który to bedzie silnik wg VIN ?

Obrotomierz ma chyba feler bo po co ta naklejka ?
--
niusek


to EA3W

hmmm..... jesli masz do wydania 30tys. na auto... to ja bym tego nie bral... Za te pieniadze znajdziesz:
- nie GDI - dla niektorych to zaleta - dla mnie wada, praktycznie niemoznosc zlozenia LPI, to jednak bardzo wymagajacy silnik i niestety malo warsztatow wie o co w nich chodzi;
- auto z mniejszym przebiegiem - ten ma duzy przebieg, pewnie oryginalny ale jednak duzy;
- bardziej zadbane, ten nie robi dobreko wrazenia :( (subiektywnie);
- auto z 2000 roku (bo o takim pisales) i bedziesz tam mial zegary HighContrast niby to niewiele ale fajny bajer ;) ;

- mniej wybebeszone o czym zreszta wspomnial Darek;
- no i wogole nowsze auto.

pzdr ;)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.