Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Wyrzuca płyn chłodniczy
skiba220v - 08-04-2010, 09:32 Temat postu: [1G 90-94] Wyrzuca płyn chłodniczy Witam szanownych Kolegów.
Juz jakis czas ciesze się z posiadania Eclipsa jednak ostatnio niepokoi a wręcz denerwuje mnie fakt wurzucania plynu przez zbiorniczek przelewowy. mam silnik 1.8 4G37 i jak jeżdze normalnie spokojnie po miescie czy tak do 100km/h to jest ok, wszystko pięknie, wskaźnik temp stoi pionowo tak jak powinien i nie dyga. Problem pojawia sie gdy pocisnę tak 3,5tys obrotów i wiecej, tzn jak tak jade jest ok ale jak sie zatrzymam albo zwolnię predkosc to temp wody skacze prawie na max!!! musze wtedy przytrzymac go na 2,5tys obrotów zeby "przepompowało" troche wode, temu skokowi temperatury towarzyszy niestety wyrzucanie plynu chlodniczego przez zbiorniczek na ziemę. Wiem o tym ze temp skacze bo jest malo wody ale teraz pytanie: dlaczego wyrzuca wodę???
powiem tak: wymienilem przewody gumowe wszystkie
wymienilem chlodnicę [wzięta od jeżdżącego ecli]
wymienilem pompę wody na nową
i dalej nie wiem czemu tak sie dzieje.
w plynie chlodn nie ma oleju ani nie ma tez wody w oleju.
po takim ubytku [wyrzuceniu wody] do ukladu da sie dolac spokojnie 2 litry plynu.
I teraz pytanie: czy to uszczelka pod glowicą czy moze jednak cos powazniejszego?
ogolnie spadku mocy nie zauwazylem.
bardzo proszę o odpowiedz
kliper - 08-04-2010, 09:41
sprawdz korek cisnieniowy przez ktory wlewa sie plyn .
drtymf - 08-04-2010, 09:42
Może być uszczelka - najlepiej sprawdzić w warsztacie obecność spalin w płynie.
I jeszcze jedna opcja którą przerabiałem w podobnym wypadku w Sierrze - mi pomogło solidne przepłukanie układu chłodzenia specyfikiem do tego przeznaczonym i dokładne odpowietrzenie układu( zalanie płynu , rozgrzanie do otwarcia termostatu , poruszanie i pościskanie wszystkich przewodów gumowych, dolewka płynu i repeat please do momentu kiedy z wężyka przelewowego przestał lecieć spieniony płyn) . Podejrzewam, że któraś rurka w bloku czy gdzieś była zatkana a po procedurze jak ręką odjął do sprzedaży samochodu po 2 latach bodajże. A też miałem podejrzenie o walniętej uszczelce.
skiba220v - 08-04-2010, 09:47
powiem tak: uklad byl płukany przy okazji wymiany chlodnicy [tzn po zamontowaniu "nowej"] ale duzego syfu nie bylo.
Dodam jeszcze ze owa sytuacja zaczela sie dziac po pęknięciu węża i wywaleniu całego płynu [jechalem kilka km bez plynu chłodniczego] całą sytuację opisałem tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47061
Rako86 - 08-04-2010, 10:14
a nie przegrzałeś silnika? w takiej sytuacji tez bym obstawiał ustrzeloną uszczelkę pod głowicą
skiba220v - 08-04-2010, 10:19
no własnie podczas tej jazdy jak rozerwało wąż gumowy to mogł sie przegrzac. ale to bylo pare km i -12st na zewnatrz. Tez obstawiam uszczelke tylko chce zasięgnąc Waszych porad.
Korek jest ok-trzyma dobrze. Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem.
Jak silnik jest wlaczony, rozgrzany i jak sie odkreci korek to plyn bulgocze i jest w nim powietrze.
krzypolo - 08-04-2010, 12:08
skiba220v napisał/a: | tzn jak tak jade jest ok ale jak sie zatrzymam albo zwolnię predkosc to temp wody skacze prawie na max!!! musze wtedy przytrzymac go na 2,5tys obrotów zeby "przepompowało |
Małe ciśnienie , mało płynu
skiba220v napisał/a: | nie ma tez wody w oleju. |
napewno ?
skiba220v napisał/a: | Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem |
Małe ciśnienie , mało płynu - powinien wybuchnąć płynem ciesz się że się nie poparzyłeś skiba220v napisał/a: | ale to bylo pare km i -12st na zewnatr |
a jak z grzaniem u ciebie w aucie ?
Jeszcze jedno ........ możę wentylatory ci się nie załączają ? a płynu ubywa gdyż ciepły zwiększa objętość i ucieka zbiorniczkiem wyrównawczym ?
skiba220v - 08-04-2010, 13:01
no z tą wodą w oleju to glowy nie dam uciąc ale nie zauwazylem nic na bagnecie ani pod korkiem zeby bylo jakos inaczej.
Wentylatory sie załączaja jak jeżdze po miescie normalnie i temperatura wtedy jest ok ale tak jak napisalem, jak pociskam nim troche i skacze temp to wtedy wentylatory juz nie krecą sie mimo ze temp plynu jest bardzo duza.
Co do grzania to jest ok jak temp jest ok to grzeje mocno i jak temperatura plynu skoczy to tez grzeje tyle ze mocniej czyli płynu troche jeszcze tam jest.
luki20j - 08-04-2010, 13:36
Jedź do warsztatu i niech Ci zmieża ilośc CO2 w płynie chłodniczym, i bedziesz wiedział wszystko:)
kamil4711 - 08-04-2010, 14:04
Cytat: | Korek jest ok-trzyma dobrze. Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem |
termostat , zapowietrzony , czujnik temp. , uszczelka
skiba220v - 08-04-2010, 14:21
termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.
co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze??
kamil4711 - 08-04-2010, 14:24
skiba220v napisał/a: | termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.
co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze?? |
to sprawdz go , chyba koło termostatu powinen być jeszcze jden ale dokładnie ci nie powiem bo nie pamiętam
skiba220v - 08-04-2010, 14:36
kamil4711 napisał/a: | skiba220v napisał/a: | termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.
co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze?? |
to sprawdz go , chyba koło termostatu powinen być jeszcze jden ale dokładnie ci nie powiem bo nie pamiętam |
ten z chlodnicy jest ok ale ten kolo termostatu to chyba odpowiedzialny jest za wskaźnik temp na desce rozdzielczej a ten wskaźnik dziala prawidlowo.
Układ nie byl zapowietrzony - mechanik go odpowietrzal po wymianie pompy ale dalej jest to samo.
kamil4711 - 08-04-2010, 14:47
możliwe
Rako86 - 08-04-2010, 18:33
a nie sadzi ci ostatnio z wydechu białym dymem ?
|
|
|