To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Silnik słabo ciągnie od odłu w zakrecie 1000-20

kabat - 18-04-2010, 19:11
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Silnik słabo ciągnie od odłu w zakrecie 1000-20
Witam
Problem jak w temacie. Kiedy chcę przyspieszyć od niskich obrotów silnik strasznie się muli, jak by się zalewał. Nie mogę wcisnąć pedału gazu i poprstu odjechać , muszę do pieścić żeby nie było tego efektu jak by hamowania silnikiem. Dopiero po przekroczeniu ponad 2000 obr/min silnik nabiera wigoru. Almera 1.6 mojej zony może mnie objechać. Nie mówiąc już o galancie mojego brata, on ma E5xA z 93 roku i jego rwie od dołu jak głupi, wręcz można nim spalić gumę na 2ce. Co może być przyczyna ze mi samochód się tak muli? Świece nowe, filtr powietrza czysty, co to może być?

marcinzam - 18-04-2010, 23:01

może chodzi o to ze jest to silnik sohc a nie dohc jak w galu z 93 roku
akbi - 18-04-2010, 23:10

kabat napisał/a:
Co może być przyczyna ze mi samochód się tak muli?

NIC - to całkowicie normalne zjawisko, masz silnik który zaczyna pracować przy ok 3000obr, a kręci się do ponad 6000 obr/min

Generalnie przy normalnej jeździe nie schodzi się tu poniżej 2000 obr/min

pawliku - 18-04-2010, 23:14

jak u wujka w galu cewka poszła to też dostawał kopa od 2000obr. a poniżej to istny muł był a jak sie wymieniło to ładnie szedł od niskich obrotów
robertdg - 18-04-2010, 23:30

marcinzam napisał/a:
może chodzi o to ze jest to silnik sohc a nie dohc jak w galu z 93 roku
akbi napisał/a:
NIC - to całkowicie normalne zjawisko
Panowie, nie przeczytaliście uważnie postu
kabat napisał/a:
Nie mogę wcisnąć pedału gazu i poprstu odjechać , muszę do pieścić żeby nie było tego efektu jak by hamowania silnikiem.


To nie jest normalne zachowanie, silnik się dusi, coś jest nie tak z mieszanką lub jej spalaniem (takie mam podejrzenia, aczkolwiek moga być one mylne), wymrugaj błedy, może one nas na coś naprowadza, tu masz instrukcje i oznaczenia kodow http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

kabat - 19-04-2010, 07:39

akbi napisał/a:
kabat napisał/a:
Co może być przyczyna ze mi samochód się tak muli?

NIC - to całkowicie normalne zjawisko, masz silnik który zaczyna pracować przy ok 3000obr, a kręci się do ponad 6000 obr/min

Generalnie przy normalnej jeździe nie schodzi się tu poniżej 2000 obr/min


Mylisz się bardzo. Wiadomo ze w tych samochodach nie można zredukować na jedynkę gdy samochód całkiem nie stanie. Wiec nawet dojeżdżając do skrzyżowania trzeba mieć na 2ce i auto powinno jechać już od samego dołu. Poza tym można jechać całkiem normalnie zmieniając biegi przy około 2200-2500obr. Ja nie wiem jak TY jeździsz, ze trzymasz auto na 2000 cały czas, musisz go strasznie piłować. Kiedy puści się pedał gazu , samochód powinien sobie jechać tak powoli powiedzmy 10-15km/h i po wciśnięciu gazu powinien zacząć normalnie się zbierać. Nie wiem czemu muszę pisać to o rzeczach oczywistych, zamiast skupić się na ewidentnym problemie.

[ Dodano: 19-04-2010, 07:52 ]
robertdg napisał/a:
marcinzam napisał/a:
może chodzi o to ze jest to silnik sohc a nie dohc jak w galu z 93 roku
akbi napisał/a:
NIC - to całkowicie normalne zjawisko
Panowie, nie przeczytaliście uważnie postu
kabat napisał/a:
Nie mogę wcisnąć pedału gazu i poprstu odjechać , muszę do pieścić żeby nie było tego efektu jak by hamowania silnikiem.


To nie jest normalne zachowanie, silnik się dusi, coś jest nie tak z mieszanką lub jej spalaniem (takie mam podejrzenia, aczkolwiek moga być one mylne), wymrugaj błedy, może one nas na coś naprowadza, tu masz instrukcje i oznaczenia kodow http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245


Ja też pomyślałem o złej mieszance, jak by dostawał za bogata nie nadążał jej spalać. Szukałem w necie, np na jakimś forum mazdy wyczytałme, że to źle ustawione zawory , albo aparat zapłonowy do wymiany, każdy pisał coś innego. Powiedz mi proszę o co chodzi z tym wymruganiem błędów? czy mam zmostkować 1szy z 4tym jakim kawałkiem druta?:) i potem liczyć mrugnięcia kontrolek? a co jak będzie więcej niż jeden błąd?

robertdg - 19-04-2010, 09:46

kabat, wszystko napisane w powyzszym temacie, wedle obrazka mostkujesz piny 1 i 4, albo pin 1 z dowolna masa (moze być sruba karoserii) kawałkiem drucika choćby miedzianego, nastepnie przekrecasz kluczyk do zapłonu, kontrolka CE powinna mrugac nieregularnymi cyklami, długie i krótkie mrugniecia, liczba długich mrygnieci to cyfry dziesiatek, liczba krótkich mrygniec to cyfry jednosci, np:
2 długie mrygniecia, 7 krótkich mrygniec - daje nam to kod błedu 27, etc.,
po serii długich i krótkich mrygniec, jest chwilowa przerwa i ponownie wymrugiwany jest kolejny juz blad i tak do czasu zapetlenia.

W przypadku braku błędów kontrolka mryga jednostajnie

Owczar - 19-04-2010, 10:39

Nie wiem czy da coś wymruganie gdy nie pali się kontrolka CE.
robertdg - 19-04-2010, 10:52

Owczar, spróbowac nie zawadzi, zawsze coś tam może naprowadzić.
SiM - 19-04-2010, 18:15

świece nowe, a przewody?

kiedyś miałem tak w starym aucie że wymieniłem rozrząd ale pomyliłem się o 1 ząbek samochód normalnie jeździł ale był słaby i go muliło. jeśli wymieniałeś rozrząd albo dawno tego nie robiłeś to może warto się zainteresować.

Lecz najprawdopodobniej będzie to wina układu zapłonowego. zapłon świece kable. czujnik temp. cieczy chłodzącej. może pokazywać że auto jest cały czas zimne i podawać więcej paliwa.

długa jazda ze zbyt bogatą mieszanką może spowodować wzrost poziomu oleju. nieprzepalone paliwo przecieka przez pierścienie i dostaje się do oleju. warto to sprawdzić i ewentualnie po usunięciu usterki wymienić olej w silniku.

kabat - 19-04-2010, 21:14

SiM napisał/a:
świece nowe, a przewody?

kiedyś miałem tak w starym aucie że wymieniłem rozrząd ale pomyliłem się o 1 ząbek samochód normalnie jeździł ale był słaby i go muliło. jeśli wymieniałeś rozrząd albo dawno tego nie robiłeś to może warto się zainteresować.

Właśnie będę zmieniać rozrząd, po zmianie zobaczę jak będzie.

Lecz najprawdopodobniej będzie to wina układu zapłonowego. zapłon świece kable. czujnik temp. cieczy chłodzącej. może pokazywać że auto jest cały czas zimne i podawać więcej paliwa.

Boje się że to może być wina układu zapłonowego. Narazie nie miałem czasu żeby wymrugać usterki, może to coś wykaże.

długa jazda ze zbyt bogatą mieszanką może spowodować wzrost poziomu oleju. nieprzepalone paliwo przecieka przez pierścienie i dostaje się do oleju. warto to sprawdzić i ewentualnie po usunięciu usterki wymienić olej w silniku.


Olej jest na odpowiednim poziomie, więc to chyba odpada, a następna zmiana za 5 tys km

Psikus - 19-04-2010, 21:36

od dawna tak jest? zużycie paliwa na normalnym poziomie?
Owczar napisał/a:
Nie wiem czy da coś wymruganie gdy nie pali się kontrolka CE.
to że nie świeci nie jest jednoznaczne z tym że błędu nie ma
kabat - 20-04-2010, 16:38

Psikus napisał/a:
od dawna tak jest? zużycie paliwa na normalnym poziomie?


Zużycie paliwa jest duże , ale chyba normalne :P na trasie pali koło 8, ale w mieście kolo 10-12.
A jest tak od początku jak go kupiłem, w styczniu. Ma przebieg teraz 165tys.

Owczar napisał/a:
Nie wiem czy da coś wymruganie gdy nie pali się kontrolka CE.
Psikus napisał/a:
to że nie świeci nie jest jednoznaczne z tym że błędu nie ma


Dzisiaj spróbuje zobaczyć z tym mruganiem, może się czegoś dowiemy

[ Dodano: 20-04-2010, 18:42 ]
chyba coś złe zrobiłem z tym mruganiem, nic mi nie mrugało, za to nie ma oświetlenia w środku , centralnego zamka i klima zwariowała :(

[ Dodano: 20-04-2010, 20:27 ]
Niedziałające oświetlenie , klima, zegarek, centralny zamek, - już zrobione, poszedł tylko bezpiecznik. Ale mrugania nie było także nie wiem czy są tam jakieś błedy

Psikus - 20-04-2010, 21:13

Masz zewrzeć pin 1 i 4 i włączyć zapłon. Wtedy będą mrugały kontrolki od ECU i od ABS. jeśli nie ma błędów, kontrolka mruga jednostajnie - jak ta od alarmu na przykład. jeśli błędu nie ma w abs, jego kontrolka będzie mrugać jednostajnie, jeśli w ECU nie będzie, kontrolka CE będzie mrugać jednostajnie. Jeśli masz tak od początku to cóż, przyczyn może być wiele. ja dziś zauważyłem że jak nawet zmulę swojego na 2 przy skręcaniu to i tak odjedzie bezproblemowo, U Ciebie jak sądzę jest zjawisko takie jak by sie dusił i trzeba go "rozbujać" pedałem gazu tak? A na wyższych obrotach nie ma problemu z mocą? Jeśli nie ma zwiększonego zużycia paliwa to trzeba raczej wykluczyć zalewanie benzyną, raczej trzeba by strzelać w zapłon. Masz możliwość podjechać gdzieś pod komputer? tak żeby można było podejrzeć ciśnienie w kolektorze, napięcie na sondach... Jeśli masz możliwość pożyczyć od kogoś cewki też warto by było chociaż podmienić na chwilę
robertdg - 20-04-2010, 21:56

Psikus, ja o tym wszystkim pisalem w pierwszym i drugim poscie, dokładne instrukcje sa w linku który podałem, kabat zwarł nie te piny co potrzeba, a z tego co opisuje to wnioskuje ze przy wiekzym otwarciu przepustnicy auto dostaje cos ala ciag wsteczny, zamiast przyspieszac hamuje silnikiem, jak mu delikatnie wciskasz gaz to auto idzie, znakiem tego wynika kilka problemów, jednakze wymruganie moze naprowadzic na cos, co moze kiedys komp zapisal w pamieci.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group