Mazowieckie - DIagnowa silnika
ScYpIoL - 27-04-2010, 12:26 Temat postu: DIagnowa silnika Witam Szanownych kolegów
nie ukrywam, że jestem tu nowy
od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem Galancika 98' 2.0 SE
Moje pytanko jest następujące czy w okolicach Ostrołęki jest jakiś dobry mechanik który posiada komputer aby podpiąć moją galancinę i ewentualnie wykasować istniejące błędy ?
mlun - 27-04-2010, 16:36
A błędów nie da się skasować przez odpięcie klem akumulatora na jakiś czas?
CO jeszcze rozumiesz przez błędy? Świeci Ci się jakaś kontrolka na desce rozdzielczej czy o to z komputera chodzi?
ScYpIoL - 27-04-2010, 16:44
od czasu do czasu podczas jazdy lubi się zapalać Check Engine
ale po przejechaniu ok 5 km kontrolka gaśnie
Owczar - 27-04-2010, 23:00
ScYpIoL, wymrugaj błędy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Potem usuń przyczynę, a na konie odepnij ujemną klemę na kilka minut. Potem zaprogramuj obroty: http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
I jesteś w domu
To tak w skrócie
ScYpIoL - 28-04-2010, 10:37
Dzięki Owczar
spróbuje ale dopiero jutro ponieważ zaraz zmykam do pracy
miejmy nadzieje że pomoże
mrugotanko oczywiście pokaże jutro gdybym oczywiście nie dał rady sam odczytac
Owczar - 28-04-2010, 10:42
ScYpIoL, nie ma sprawy, jak coś to wrzuć filmik. Tylko dobre piny zewrzyj
ScYpIoL - 29-04-2010, 17:26
a więc jestem już po mruganiu ale niestety dla mnie to czarna magia
prosiłbym o pomoc.
Kod: | http://w127.wrzuta.pl/film/5cVtPr3197G/20100429041 |
Bartek - 29-04-2010, 17:33
Błędy silnika:
11 - błąd przedniej lambdy
24 - błąd czujnika prędkości - zaniedbywalny
44 - błąd cewki zapłonowej (jednej z 2 - nie ma podziału w kodach) - wypadające zapłony
ScYpIoL - 29-04-2010, 17:50
co do zapłonów to miałem przebicie na przewodach ale już problem wyeliminowany silnik pracuje równiutko
natomiast błąd 11 świadczy o tym że przednią lambdę mam do wymiany ??
i o co chodzi z tym błędem czujnika prędkości ??
Bartek - 29-04-2010, 18:39
Zaniedbywalny błąd - nie pokazuje się na desce rozdzielczej, tylko jest zapamiętywany. Prawdopodobnie sygnał z czujnika prędkości samochodu nie był/nie jest przekazywany do ECU.
Błąd sondy może być spowodowany uszkodzeniem sondy, przewodów lub przewodów łączących masę samochodu z masą silnika. Sprawdź w czasie pracy silnika napięcie między masami silnika a karoserii, jeżeli nie będzie większe niż -0.2 V, sprawdź przejścia przewodów do sondy, jeżeli wszystko powyższe jest OK - wymień sondę.
Zresetuj ECU przez odpięcie na 15 s. klemy z akumulatora, przejedź ok. 50 km - sprawdź błędy jeszcze raz. Jeżeli zostanie tylko lambda, to uporałeś się z wypadaniem zapłonów, jeżeli zostanie błąd 24 - olej go
ScYpIoL - 01-05-2010, 13:18
Koledzy nie chcę zakładać nowego tematu żeby nie robić bałaganu na forum.
Chodzi o to że wczoraj nabijałem klimę. Po nabiciu po włączeniu klimy silnik gasł i śmierdziało tak jakby spalonym sprzęgłem
Mechanior stwierdził że jest spalone sprzęgło sprężarki.
I tu nasuwa się pytanko czy naprawa będzie droga, czy bardziej się opłaca kupić na alledrogo sprawną używkę ??
Maryjon - 01-05-2010, 15:05
Pewnie się koło pasowe rozwulkanizowało.
Kupiłem używane - regenrowane od Japaneze - jakies 300-400zł - nie pamiętam dokładnie.
Towar raczej nie chodliwy, a cena w ASO poraża.
ScYpIoL - 02-05-2010, 16:13
ale kolego Maryjon u Ciebie też tak zaśmierdziało i silnik gasł ???
Owczar - 03-05-2010, 13:55
ScYpIoL, mi to wygląda raczej na suzkodzoną sprężarkę, która stawia taki opór silnkiowi, że nie jest w stanie pracować na wolnych obrotach. Dlatego ten smród, bo sprzęgło nie dawało rady.
ScYpIoL - 03-05-2010, 15:02
Koledzy wiecie może czy w ostrołęce lub okolicach (np. łomża) jest jakiś dobry zakład który zdiagnozuje mi tą usterkę ??
|
|
|