To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Ogólne - Swap v6 do MSW czy możliwe?

szewa21 - 17-05-2010, 18:27
Temat postu: Swap v6 do MSW czy możliwe?
Witam serdecznie, z góry przepraszam, za to jesli temat się powieli, ale na temat nie znalazlem nic konkretnego..mianowicie może orientujecie sie drodzy koledzy czy taka operacja jest mozliwa, i jak bardzo kosztowna? Szykuje mi się wymiana calego rozrządu, to koszt ok 1000zl plus mechanik, gdyby udalo sie sprzedac silnik moj obecny może koszty by zmalaly, jesli oczywiscie jest mozliwe przelozenie v6 z jakiegoś gala, 2.5 litra, wtedy mozna by zagazowac i osiągnąc wiecej dynamiki, bo to moje GDI na piątece przy ponad 2 tys obrotów nie jezdzi:/ chodz z przeglądu wyszlo mi 118 kw ( co daje 160 km) Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam!
londolut - 17-05-2010, 19:06

szewa21, uderz do usera Bartek. On zrobił takiego swapa i teraz ma MSW V6 ;)
Bartek - 17-05-2010, 20:55

"Szukałem" najczęstsze kłamstwo for internetowych.

Swap kosztuje tyle co mechanika dawcy - silnik, skrzynia, osprzęt, elektronika, wiązki włącnoe z główną wiązką Galanta - najprościej mieć anglika kompletnego + ok 500 zł dorabiane elementy (2 łapy silnika, miska olejowa, przewody wodne) + robocizna - realnie patrząc 3-4 dni pracy.

Efektem jest auto dające niesamowitą wygodę podróży w lekkim szumie wiatru na paliwie za pól ceny ;)

szewa21 - 17-05-2010, 21:07

Bartek czy mogłbys mi bliżej przestawic spalanie takiego MSW? czy jest roznica w jedzie mocy, itp.elastycznosci, bo wiadomo , ze GDI mtrzeba dobrze wkręcać zeby latalo, mialem kiedys 626 gt 92 r. v6 2.5 litra poprostu latala i ten dzwiek..mmm...a tak w moim misku do 3 tys slychac popychacze zaworów i to mnie tak drazni ze szok! teraz szykuje sie rozrzad, ile mozna zrobic na jednym tysięcy?
ps. Pomimo wad GDI, brak gazu...nie zamienilbym na zadnego scharana czy galaxy...:)

Bartek - 18-05-2010, 08:35

Mam automat, więc GDi spalał ok. 13l/100 po Warszawie - V6 podobnie, natomiast gazu pali ok. 15, ale who cares.... niech pali i 20 ;) . W mamualu pewnie Vka będzie paliła ok. 1-2 więcej niż GDi. Popychacze pod koniec oleju odzywają się, ale jest to NIC w porównaniu do GDi. Rozrząd tak samo - 90 000 km na ori lub porównywalnych z oryginałami podróbach, 60 000 km na pozostałych
skull - 18-05-2010, 11:32

Bartek napisał/a:
Swap kosztuje tyle co mechanika dawcy - silnik, skrzynia, osprzęt, elektronika, wiązki włącnoe z główną wiązką Galanta - najprościej mieć anglika kompletnego + ok 500 zł dorabiane elementy (2 łapy silnika, miska olejowa, przewody wodne) + robocizna - realnie patrząc 3-4 dni pracy.

Efektem jest auto dające niesamowitą wygodę podróży w lekkim szumie wiatru na paliwie za pól ceny ;)

ja się często zastanawiałem nad tym zabiegiem,ale jakby nie liczył to za koszt takiego używanego Wagona+swap silnika można kupic innego Vana pomijając oczywiście takie galaxy czy sharany,ale np. Honde Odyssey też V6 i na gaz można przerobic.

Hubeeert - 18-05-2010, 23:12

Jakoś nie widze Bartka w Hondzie Fordzie ani VAGu 8)
skull - 19-05-2010, 10:44

nie no wiadomo Bartek to Guru Mitsubishi takiego swapa to może cyknąć na śniadanie :mrgreen: ale taki przeciętny użytkownik jak ja;) do głupich popychaczy nie mogę się zabrać zajrzeć,to co tu myśleć o swap na V6 :biggrin: tak na poważnie jest zawsze ryzyko,że coś nie tak pójdzie,że później mogą wychodzić ciągle jakieś poprawki,trzymam się starego powiedzenia: to robiła fabryka tego się nie dotyka :mrgreen:
marexi - 20-05-2010, 02:50

skull napisał/a:
trzymam się starego powiedzenia: to robiła fabryka tego się nie dotyka

to zadnej vr4 by nie bylo, zadnych zawodow, driftow chip tuningow itp i podrozwanie bylo by nudne i polowa facetow nie realizowalaby swoich marzen - ja swoje spelnilem VR LHD mam:)

skull - 20-05-2010, 10:29

dla VR4 to ja Wielki szacuneczek składam :) takie marzenia warto mieć 8) ale jak się nie ma kasiory.... to się sprzedaje nawet takiego Space Wagona GDI,żeby kupić mniejszego diesla albo nie duży benzynowy z gazem :mrgreen:
pe emazed - 01-05-2017, 13:09

Siema. Temat stary ale ciekawy. Bartek a jak wyglada sprawa przeglądów? Diagnosci sie nie orientują że to nie oryginał?
banger95 - 01-05-2017, 15:34

Raczej problemu nie powinno być przecież silnik to część zamienna samochodu w tej chwili :)
Bizi78 - 01-05-2017, 18:15

Tylko chyba musi to być potwierdzone poprzez zmianę w DR.
Oczywiście mówię o zamianie silnika powiedzmy z GDi na 2.5V6 :wink: .

patrycjuszek - 04-05-2017, 13:18

Silniki można zmieniać tylko na te fabrycznie montowane w danym modelu.
NP w Galu 2.0 , 2,4 i 2,5.
W MSW nie było 2,5 v6, co oznacza że karoseria nie ma homologacji na taki silnik a to oznacza brak możliwości legalizacji w DR.

Nie można również z diesla zmienić na pb i odwrotnie.

apg2312 - 04-05-2017, 13:53

Bizi78 napisał/a:
Tylko chyba musi to być potwierdzone poprzez zmianę w DR

Nie musi. Silnik jest traktowany jako część zamienna, już od ładnych kilku lat w DR nie wpisuje się numeru silnika.
Cytat:
Silniki można zmieniać tylko na te fabrycznie montowane w danym modelu

Ale że bo niby dlaczego ?
patrycjuszek napisał/a:
Nie można również z diesla zmienić na pb i odwrotnie.

Jak wyżej - dlaczego niby ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group