To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Brak dopływu napięcia na 1 i 4 cylindrze

viceroy - 19-05-2010, 21:50
Temat postu: [EAx 97-04] Brak dopływu napięcia na 1 i 4 cylindrze
Witam Wszystkich.
Mój Galancik płata mi ostanio figle :( a mianowicie: po przejechaniu ok.50km z prędkością ok. 140km\h (oczywiście na autostradzie) zapala mi się check i odcina napięcie wtryskiwacza paliwa na 1 i 4 cylindrze. Cewka podaje iskrę. Po zatrzymaniu autka oraz ponownym rozruchu check gaśnie i wszystko powraca do normy i tak do następnych 50 kilometrów :( i suma-sumarów na trasie Zgorzelec-Wrocław i z powrotem mam 6 przymusowych kilkusekundowych postoi. Takiego zjawiska nie mam podczas jazdy miejskiej.
Czy ktoś miał już taki lub podobny przypadek?
Bardzo proszę o wszelkie info na ten temat.
Pozdrawiam.

robertdg - 19-05-2010, 22:11

Wymrugaj bledy, wedle nastepujacej instrukcji http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 a nastepnie napisz co ci wyszlo i bedziemy myslec, aby nie wrozyc z fusów
Psikus - 20-05-2010, 23:02

viceroy napisał/a:
odcina napięcie wtryskiwacza paliwa na 1 i 4 cylindrze.
zmierzyłeś miernikiem napięcie na wtryskach i nie ma? miałem podobny objaw - jak jechałem spokojnie było ok, jak go zacząłem cisnąć to po krótkiej chwili kontrolka CE i 2 gary wyłączone- z błędem cewki 1 i 4 cylindra, przeczyszczenie złącza cewki zlikwidowało problem i aż do dnia dzisiejszego nie dzieje się nic.
Bartek - 20-05-2010, 23:24

Zamień cewki zapłonowe - jeżeli problem wystąpi na środkowych cylindrach masz winowajcę....
viceroy - 21-05-2010, 22:46

Witam Was . Psikus nie mierzyłem napięcia tylko sugeruje się odczytem błędów z kompa gazowego , który mówi o braku zasilania wtrysku 1 i 4, cewka pracuje prawidłowo,czyli silnik kołata na dwóch garnkach i po ściągnięciu fajki słychać wyraźnie "bicie" iskry. Bartek dzięki za podpowiedź ,ale już to próbowałem i bez zmian :-( nadal 1 i 4 wylatuje ,czyli cewki ok. Nie wiem co za "zwierz" mi się wkradł w miśka ,ale myślę ,że go już nie długo znajdę.Po niedzieli wy mrugam kody tak jak sugeruje robertdg i zobaczymy co wyjdzie, ktoś mi podpowiedział ,że może to być wina EGR-u ale nie wydaje mi się ,żeby była to prawda ,bo pracuje moim zdaniem płynnie.
Narka pozdro dla wszystkich.

KaWu - 22-05-2010, 11:48

viceroy, fajnie ze chociaz teraz napisales iz masz lpg :)
Podstawowe pytanie: pewnie masz staga Premium :?:

Psikus - 22-05-2010, 12:55

viceroy, spotkałem się z przypadkiem takim, że komp od gazu kasował parametry autoadaptatywne( z tym że to nie mitsubishi było ) Problem się uspokoił dopiero po usunięciu instalacji elektrycznej gazu z obwodu wtryskiwaczy tj zaczął pracować na benzynie - gaz zostawiliśmy odłączony.
viceroy - 25-05-2010, 18:12

Witam
KaWu sorki nie pisałem o instalce ,bo nie ma to raczej wpływu,instalacja jest już od roku a problem zaczął się nie dawno.Instalka jest firmy KME na kompie Diego 3G. Podmieniłem komputer gazowy ,jak i zmieniłem listwe wtryskową gazu tj. miałem taurusa teraz śmigam na Valtekach i bez żadnych efektów. Wymrugałem dziś kody błędu wyszło mi kod nr.34 i 44 i nie moge znaleść znaczenia kodu 34. Po za tym sprawa się pogłębia ,bo w niedziele na odcinku 75km parkowałem przymusowo pięciokrotnie ,a prędkości nie były większe jak 100km/h. w drodze powrotnej tempomat nastawiony na 90km\h i powrót miałem spokojny,bez żadnych postojów. Kod 44 mówi o cewce zapłonowej ,co całkowicie wykluczam i o tranzystorze mocy cyl.1 i 4, czy to to samo? Czy tranzystor to inaczej mówiąc moduł zapłonu?
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group