To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Zaplon

michall2411 - 03-06-2010, 07:50
Temat postu: Zaplon
Witam wszystkich mam male pytanko jak wyprzedzic zaplon w colcie c 51a zeby byl dobrze ustawiony czy moge zrobic to sam czy musze jechac do jakiegos mechaniora
rus_one - 03-06-2010, 16:30

Żaden mechanior ci tego nie ustawi :? Mam colta 3 rok i jak dotąd nikt mi nie potrafił powiedzieć jak to ma być. Po ustawieniu na lampę na 5 stopni jak każe manual samochód nie jechał... Mam ustawione metodą z dawnych lat- ustawiasz silnik na znak na kole pasowym, zdejmujesz kabel z 1 świecy i zakładasz jakąś świecę na niego, teraz na włączonym zapłonie kręcisz aparatem zapłonowym aż skoczy iskra, skręcasz aparat i gotowe.
omenek - 03-06-2010, 23:15

A czy przypadkiem w 1.3 12V nie ma specjalnego złącza do ustawiania zapłonu, które się masuje i wtedy ustawia na 5*BTDC tak jak w 1.5 12V?
rus_one - 05-06-2010, 15:05

Właśnie tego nikt nie wie, ale po zachowaniu silnika wnioskuję że takowe jest, tylko gdzie? Obszukałem pod maską wszystko i nie znalazłem nic co by to przypominało...
omenek - 05-06-2010, 21:41

Powinno być na ścianie grodziowej, mniej więcej na środku. Myślę, że to może pomóc: http://alflash.com.ua/MMC/TimCon.pdf

Pozdrawiam.

rus_one - 06-06-2010, 09:27

W 1,5 wiem gdzie to złącze jest. Nie wiem natomiast w 1,3. W twoim linku nie ma takiego...
omenek - 08-06-2010, 20:32

Sprawdziłem dzisiaj w CJ0 kumpla z silnikiem 4g13 8v i znalazłem to złącze na ścianie grodziowej lekko w prawo od środka (patrząc od przodu auta). Brązowe, okrągłe z zatyczką. Prawdopodobnie w Waszych jest tak samo, bo w końcu to ten sam silnik.

Pozdrawiam.

rus_one - 08-06-2010, 22:37

Wiem jak ono wygląda, ale niestety w c51 nie ma go tam gdzie powinno być :x
omenek - 08-06-2010, 23:00

Hmm...to ciekawe. Może masz jakiś wybrakowany egzemplarz:P
Krzyzak - 09-06-2010, 12:53

C51 to gaźnik - w elektronicznie sterowanym gaźniku złącze jest, w mechanicznie sterowanym nie ma
cała tajemnica

omenek - 09-06-2010, 13:38

Czyli sugerujesz, że po prostu powinno być ustawione na 5*BTDC bez żadnego masowania itp?

Pozdrawiam.

Krzyzak - 09-06-2010, 15:50

nie wiem - nie znam się na gaźnikach
omenek - 11-06-2010, 00:23

W sumie teoria mówi, że w tym przypadku powinien być podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, więc teoretycznie powinno być tak jak mówię czyli 5*BTDC przy 800obr/min bez masowania złącza, którego nie ma.

Pozdrawiam.

rus_one - 11-06-2010, 20:10

Ale to z teorii... U mnie przy sprawdzeniu lampą jest źle o jakieś 30 stopni, a sprawdzając metodą z mojego posta powyżej, jest jak trzeba.
Maretzky85 - 12-06-2010, 09:13

A w praktyce jest tak, że zdejmujesz podciśnienie z regulatora kąta zapłonu, zatykasz, żeby podciśnienie nie spierniczało i wtedy ustawiasz zapłon aparatem i lampą. Po skończonej zabawie po podłączeniu wężyka podciśnieniowego powinno być około 10 stopni BTDC.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group