Zaplon |
Autor |
Wiadomość |
michall2411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: radom
|
Wysłany: 03-06-2010, 07:50 Zaplon
|
|
|
Witam wszystkich mam male pytanko jak wyprzedzic zaplon w colcie c 51a zeby byl dobrze ustawiony czy moge zrobic to sam czy musze jechac do jakiegos mechaniora |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 03-06-2010, 16:30
|
|
|
Żaden mechanior ci tego nie ustawi Mam colta 3 rok i jak dotąd nikt mi nie potrafił powiedzieć jak to ma być. Po ustawieniu na lampę na 5 stopni jak każe manual samochód nie jechał... Mam ustawione metodą z dawnych lat- ustawiasz silnik na znak na kole pasowym, zdejmujesz kabel z 1 świecy i zakładasz jakąś świecę na niego, teraz na włączonym zapłonie kręcisz aparatem zapłonowym aż skoczy iskra, skręcasz aparat i gotowe. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 03-06-2010, 23:15
|
|
|
A czy przypadkiem w 1.3 12V nie ma specjalnego złącza do ustawiania zapłonu, które się masuje i wtedy ustawia na 5*BTDC tak jak w 1.5 12V? |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 05-06-2010, 15:05
|
|
|
Właśnie tego nikt nie wie, ale po zachowaniu silnika wnioskuję że takowe jest, tylko gdzie? Obszukałem pod maską wszystko i nie znalazłem nic co by to przypominało... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 06-06-2010, 09:27
|
|
|
W 1,5 wiem gdzie to złącze jest. Nie wiem natomiast w 1,3. W twoim linku nie ma takiego... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 08-06-2010, 20:32
|
|
|
Sprawdziłem dzisiaj w CJ0 kumpla z silnikiem 4g13 8v i znalazłem to złącze na ścianie grodziowej lekko w prawo od środka (patrząc od przodu auta). Brązowe, okrągłe z zatyczką. Prawdopodobnie w Waszych jest tak samo, bo w końcu to ten sam silnik.
Pozdrawiam. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 08-06-2010, 22:37
|
|
|
Wiem jak ono wygląda, ale niestety w c51 nie ma go tam gdzie powinno być |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 08-06-2010, 23:00
|
|
|
Hmm...to ciekawe. Może masz jakiś wybrakowany egzemplarz:P |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-06-2010, 12:53
|
|
|
C51 to gaźnik - w elektronicznie sterowanym gaźniku złącze jest, w mechanicznie sterowanym nie ma
cała tajemnica |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 09-06-2010, 13:38
|
|
|
Czyli sugerujesz, że po prostu powinno być ustawione na 5*BTDC bez żadnego masowania itp?
Pozdrawiam. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-06-2010, 15:50
|
|
|
nie wiem - nie znam się na gaźnikach |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 11-06-2010, 00:23
|
|
|
W sumie teoria mówi, że w tym przypadku powinien być podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, więc teoretycznie powinno być tak jak mówię czyli 5*BTDC przy 800obr/min bez masowania złącza, którego nie ma.
Pozdrawiam. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 11-06-2010, 20:10
|
|
|
Ale to z teorii... U mnie przy sprawdzeniu lampą jest źle o jakieś 30 stopni, a sprawdzając metodą z mojego posta powyżej, jest jak trzeba. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-06-2010, 09:13
|
|
|
A w praktyce jest tak, że zdejmujesz podciśnienie z regulatora kąta zapłonu, zatykasz, żeby podciśnienie nie spierniczało i wtedy ustawiasz zapłon aparatem i lampą. Po skończonej zabawie po podłączeniu wężyka podciśnieniowego powinno być około 10 stopni BTDC. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|