Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaplon
Autor Wiadomość
michall2411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: radom
  Wysłany: 03-06-2010, 07:50   Zaplon

Witam wszystkich mam male pytanko jak wyprzedzic zaplon w colcie c 51a zeby byl dobrze ustawiony czy moge zrobic to sam czy musze jechac do jakiegos mechaniora
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 03-06-2010, 16:30   

Żaden mechanior ci tego nie ustawi :? Mam colta 3 rok i jak dotąd nikt mi nie potrafił powiedzieć jak to ma być. Po ustawieniu na lampę na 5 stopni jak każe manual samochód nie jechał... Mam ustawione metodą z dawnych lat- ustawiasz silnik na znak na kole pasowym, zdejmujesz kabel z 1 świecy i zakładasz jakąś świecę na niego, teraz na włączonym zapłonie kręcisz aparatem zapłonowym aż skoczy iskra, skręcasz aparat i gotowe.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 03-06-2010, 23:15   

A czy przypadkiem w 1.3 12V nie ma specjalnego złącza do ustawiania zapłonu, które się masuje i wtedy ustawia na 5*BTDC tak jak w 1.5 12V?
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 05-06-2010, 15:05   

Właśnie tego nikt nie wie, ale po zachowaniu silnika wnioskuję że takowe jest, tylko gdzie? Obszukałem pod maską wszystko i nie znalazłem nic co by to przypominało...
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 05-06-2010, 21:41   

Powinno być na ścianie grodziowej, mniej więcej na środku. Myślę, że to może pomóc: http://alflash.com.ua/MMC/TimCon.pdf

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 06-06-2010, 09:27   

W 1,5 wiem gdzie to złącze jest. Nie wiem natomiast w 1,3. W twoim linku nie ma takiego...
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 08-06-2010, 20:32   

Sprawdziłem dzisiaj w CJ0 kumpla z silnikiem 4g13 8v i znalazłem to złącze na ścianie grodziowej lekko w prawo od środka (patrząc od przodu auta). Brązowe, okrągłe z zatyczką. Prawdopodobnie w Waszych jest tak samo, bo w końcu to ten sam silnik.

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 08-06-2010, 22:37   

Wiem jak ono wygląda, ale niestety w c51 nie ma go tam gdzie powinno być :x
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 08-06-2010, 23:00   

Hmm...to ciekawe. Może masz jakiś wybrakowany egzemplarz:P
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-06-2010, 12:53   

C51 to gaźnik - w elektronicznie sterowanym gaźniku złącze jest, w mechanicznie sterowanym nie ma
cała tajemnica
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 09-06-2010, 13:38   

Czyli sugerujesz, że po prostu powinno być ustawione na 5*BTDC bez żadnego masowania itp?

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-06-2010, 15:50   

nie wiem - nie znam się na gaźnikach
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 11-06-2010, 00:23   

W sumie teoria mówi, że w tym przypadku powinien być podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, więc teoretycznie powinno być tak jak mówię czyli 5*BTDC przy 800obr/min bez masowania złącza, którego nie ma.

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 11-06-2010, 20:10   

Ale to z teorii... U mnie przy sprawdzeniu lampą jest źle o jakieś 30 stopni, a sprawdzając metodą z mojego posta powyżej, jest jak trzeba.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-06-2010, 09:13   

A w praktyce jest tak, że zdejmujesz podciśnienie z regulatora kąta zapłonu, zatykasz, żeby podciśnienie nie spierniczało i wtedy ustawiasz zapłon aparatem i lampą. Po skończonej zabawie po podłączeniu wężyka podciśnieniowego powinno być około 10 stopni BTDC.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.