To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Czujnik położenia silniczka przepustnicy

Jaski82 - 14-06-2010, 15:49
Temat postu: [E33A 2.0] Czujnik położenia silniczka przepustnicy
Witam,

od niedawna zaczęła się świecić kontrolka Check Engine po zdiagnozowaniu wychodzi błąd 15 czyli czujnik położenia silniczka przepustnicy. Obrotomierz skacze podczas postoju z 1000 do 1500 obrotów, przy przerzucaniu biegów i dojechaniu do pewnej prędkości na danym biegu zaczyna trząść budą i następuje jakby odcięcie. Co ciekawe rano kontrolka się nie świeci wszystko chodzi cacy do czasu przejechania 3km. Na piątym biegu jedzie max do 80km/h.

W jaki sposób można tą usterkę naprawić dodam że gaz nie był montowany i autko to E33A 2.0 SOHC 91r?

Pozdrawiam

Crosby - 14-06-2010, 16:11

Witam, może powinieneś wyczyścić przepustnice i ustawić wolne obroty miałem taki obiaw ale mi sie nie świeciła kontrolka Check Engine tylko obroty falowały od tak same od siebie bo po zczytaniu nie było żadnego błędu
Jaski82 - 14-06-2010, 16:33

Przepustnica czyszczona obroty ustawiane efekt chwilowy że obroty powrociły do właściwej wartości lecz Check nadal się świecił a po czasie znów falowały:(
Maretzky85 - 14-06-2010, 22:08

Jaski82 napisał/a:
czujnik położenia silniczka przepustnicy

Czyszczenie nic nie da w tym przypadku. Masz do wymiany silniczek krokowy. Z którego roku ten Twój Gal ?

Jaski82 - 15-06-2010, 02:04

z 91
Krzyzak - 15-06-2010, 07:12

nie silniczek lecz to ustrojstwo pod nim - jak podniesiesz maskę, to przy przepustnicy jest taka 6 stykowa wtyczka wsadzana od góry (wykorzystanie 5 styków) - to właśnie tam jest MPS
kryss - 17-06-2010, 10:42

Witam
Merenzky85 ma racje ja tydzień temu przerobiłem to samo, to jest objaw z silniczka krokowego.
Jak silniczek działa to może obejdzie się bez wymiany, ...ja to zrobiłem tak.
Rozkręć to całe dziadostwo na części pierwsze i sprawdź czy działa silniczek na "pusto" włącz stacyjke ale nie odpalaj auta. Silniczek powinien sie cały czas kręcić w jedną stronę. Jak naciśniesz taki malutki bolec w MPS to silnik powinien zakręcić sie przeciwnie.
Jeśli sie nie kręci to zepsuty i do wymiany, a jak się kręci to wyczyść to wszystko co się znajduje w tym metalowym korpusie, bo silnik nie ma siły tego obrucić. U mnie pomogło. Ja to wyczyściłem środkiem do czyszczenia silnika.
Najlepsze jest to że potem to nasmarowałem smarem do łożysk i gorzej chodziło jak nie nasmarowane ...i znowu wyczyściłem :D

Krzyzak - 17-06-2010, 11:31

kryss napisał/a:
Najlepsze jest to że potem to nasmarowałem smarem do łożysk i gorzej chodziło jak nie nasmarowane

nie wolno smarem do łożysk - za gęsty
100x pisałem, że silikonowym z dodatkiem teflonu (jeśli jest przekładnia ślimakowa silniczka z metalu a nie z plastiku, to może być bez teflonu)

kryss - 17-06-2010, 13:34

Cytat:
nie wolno smarem do łożysk - za gęsty
100x pisałem, że silikonowym z dodatkiem teflonu (jeśli jest przekładnia ślimakowa silniczka z metalu a nie z plastiku, to może być bez teflonu)

To ja wiem że to takim trzeba nasmarować ale ten co ja miałem to też był jakiś taki gęsty i nijak to sie nie obracało więc wziąłem ten do łożysk bo był żadszy.

Jaski82 - 21-06-2010, 23:26

Dziwnym trafem Gal sie samoistnie naprawil od 5 dni kontrolka sie nie pali a autko chodzi jak przedtem :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group