| 
		[E33A 2.0] Czujnik położenia silniczka przepustnicy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Jaski82  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-06-2010, 14:49   [E33A 2.0] Czujnik położenia silniczka przepustnicy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
od niedawna zaczęła się świecić kontrolka Check Engine po zdiagnozowaniu wychodzi błąd 15 czyli czujnik położenia silniczka przepustnicy. Obrotomierz skacze podczas postoju z 1000 do 1500 obrotów, przy przerzucaniu biegów i dojechaniu do pewnej prędkości na danym biegu zaczyna trząść budą i następuje jakby odcięcie. Co ciekawe rano kontrolka się nie świeci wszystko chodzi cacy do czasu przejechania 3km. Na piątym biegu jedzie max do 80km/h.
 
 
W jaki sposób można tą usterkę naprawić dodam że gaz nie był montowany i autko to E33A 2.0 SOHC 91r?
 
 
Pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 15-06-2010, 19:57, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Crosby  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A] 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 106 Skąd: Katowice-ligota 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-06-2010, 15:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, może powinieneś wyczyścić przepustnice i ustawić wolne obroty miałem taki obiaw ale mi sie nie świeciła kontrolka Check Engine tylko obroty falowały od tak same od siebie bo po zczytaniu nie było żadnego błędu | 
             
						
				_________________ 三菱ギャラン | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaski82  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-06-2010, 15:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przepustnica czyszczona obroty ustawiane efekt chwilowy że obroty powrociły do właściwej wartości lecz Check nadal się świecił a po czasie znów falowały:( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-06-2010, 21:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Jaski82 napisał/a: | 	 		  | czujnik położenia silniczka przepustnicy | 	  
 
Czyszczenie nic nie da w tym przypadku. Masz do wymiany silniczek krokowy. Z którego roku ten Twój Gal ? | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaski82  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-06-2010, 01:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | z 91 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-06-2010, 06:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie silniczek lecz to ustrojstwo pod nim - jak podniesiesz maskę, to przy przepustnicy jest taka 6 stykowa wtyczka wsadzana od góry (wykorzystanie 5 styków) - to właśnie tam jest MPS | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kryss  		  
		 
         Forumowicz kryss
  
                  Auto: Sonata 2,0 GLSi; Lancer CK1A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-06-2010, 09:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Merenzky85 ma racje ja tydzień temu przerobiłem to samo, to jest objaw z silniczka krokowego.
 
Jak silniczek działa to może obejdzie się bez wymiany, ...ja to zrobiłem tak.
 
Rozkręć to całe dziadostwo na części pierwsze i sprawdź czy działa silniczek na "pusto" włącz stacyjke ale nie odpalaj auta. Silniczek powinien sie cały czas kręcić w jedną stronę. Jak naciśniesz taki malutki bolec w MPS to silnik powinien zakręcić sie przeciwnie.
 
Jeśli sie nie kręci to zepsuty i do wymiany, a jak się kręci to wyczyść to wszystko co się znajduje w tym metalowym korpusie, bo silnik nie ma siły tego obrucić. U mnie pomogło. Ja to wyczyściłem środkiem do czyszczenia silnika.
 
Najlepsze jest to że potem to nasmarowałem smarem do łożysk i gorzej chodziło jak nie nasmarowane ...i znowu wyczyściłem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-06-2010, 10:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kryss napisał/a: | 	 		  | Najlepsze jest to że potem to nasmarowałem smarem do łożysk i gorzej chodziło jak nie nasmarowane | 	  
 
nie wolno smarem do łożysk - za gęsty
 
100x pisałem, że silikonowym z dodatkiem teflonu (jeśli jest przekładnia ślimakowa silniczka z metalu a nie z plastiku, to może być bez teflonu) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kryss  		  
		 
         Forumowicz kryss
  
                  Auto: Sonata 2,0 GLSi; Lancer CK1A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-06-2010, 12:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  nie wolno smarem do łożysk - za gęsty 
 
100x pisałem, że silikonowym z dodatkiem teflonu (jeśli jest przekładnia ślimakowa silniczka z metalu a nie z plastiku, to może być bez teflonu) | 	  
 
To ja wiem że to takim trzeba nasmarować ale ten co ja miałem to też był jakiś taki gęsty i nijak to sie nie obracało więc wziąłem ten do łożysk bo był żadszy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaski82  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 21-06-2010, 22:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziwnym trafem Gal sie samoistnie naprawil od 5 dni kontrolka sie nie pali a autko chodzi jak przedtem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |