Carisma - Ogólne - Pomocy brak iskry na 2 cylindrach
kilim - 15-06-2010, 20:15 Temat postu: Pomocy brak iskry na 2 cylindrach Witam
po wymianie popyhaczy i paska rozrządu auto nie pali na 2 cylindrach
cewka sprawna
wskazuje to na czujnik wałka rozrządu
pytanie jak go sprawdzić?
dotyczy to auta Carisma MSX
na nowy trzeba czekać ok 3 -4 tygodni cena niemal 1000zł
może jest tu ktoś z magików i podpowie czy da się teoretycznie zastosować z np GDI jakie parametry są ważne
robertdg - 15-06-2010, 23:09
kilim napisał/a: | wskazuje to na czujnik wałka rozrządu | wtedy nie paliłby na żaden cylinder
Jaki masz silnik
kilim - 16-06-2010, 16:54
silnik 4 G93DOHC ten 140 konny jest to orginalne MSX
pawelsonx - 18-06-2010, 10:49
jak przed liftem to wymrugaj błedy opis w faq
kilim - 20-06-2010, 09:20
auto było już u elektryka i niestety czujnik już zamówiłem w aso ale jakaś paranoja cena 920 zł i czekać do miesiąca nad następnym mitsubishi raczej się zastanowię z takim podejściem tej marki
pawelsonx - 20-06-2010, 09:30
dziwne ze to padło przy zmianie rozrządu ?
może nie mitsubischi a mechanik co sie nim zajął poza tym czujnik kosztuje niecałe 100 euro jak kojarzę
poza tym jak padnie ten czujnik nie pali wogule
często wywala błąd tego czujnika jak jest rozrząd źle założony
kilim - 20-06-2010, 09:45
czujnik pewnie mechaniory uszkodzili i co im zrobisz?
cenę czujnika sprawdzałem w kilku aso w Polsce cena wszędzie taka sama
czujnik nie podobny do innej carismy jest z kabelkiem i płaski zresztą był dobierany wg nr VIN
w sumie to okazało się ,że to jest jednak mocno nietypowe auto nie sadziłem że aż tak tulejki wahacza przedniego nie pasują końcówka drążka i wahacza jest taka jak w zwykłej ale tulejka już nie i koszt 360 zł
w sumie nie chodzi nawet o cenę ale czas oczekiwania auto na miesiąc stoi na tulejkę także tyle trzeba czekać
pawelsonx - 20-06-2010, 09:47
kilim napisał/a: | czujnik pewnie mechaniory uszkodzili i co im zrobisz?
cenę czujnika sprawdzałem w kilku aso w Polsce cena wszędzie taka sama
czujnik nie podobny do innej carismy jest z kabelkiem i płaski zresztą był dobierany wg nr VIN
w sumie to okazało się ,że to jest jednak mocno nietypowe auto nie sadziłem że aż tak tulejki wahacza przedniego nie pasują końcówka drążka i wahacza jest taka jak w zwykłej ale tulejka już nie i koszt 360 zł
w sumie nie chodzi nawet o cenę ale czas oczekiwanie auto na miesiąc stoi |
podaj vin to poszukamy części
tutaj masz o czujniku wałka
http://forum.mitsumaniaki...a%B3ka&start=15
kilim - 20-06-2010, 09:49
XMCLNDA2ATF002507 auto z 1995 r
pawelsonx - 20-06-2010, 10:08
numer czesci MD310199
jak znajde czas to dzisiaj poszukam może podpasi od czegoś innego
Saqu - 20-06-2010, 10:22
Pamiętaj, że Cari MSX jest dość rzadkim modelem i trochę innym niż pozostałe cari wiec nie ma się co dziwić
pawelsonx - 20-06-2010, 12:22
na razie co mi przychodzi do głowy
Jeżeli jesteś na 100 procent pewien że to ten czujnik to spróbuj go rozebrac popatrzyć czy nie ma zimnych lutów i podgrzać hotaire-em tak jak to zrobił mg112, ostatni post w http://forum.mitsumaniaki...a%B3ka&start=15
[ Dodano: 20-06-2010, 17:51 ]
czy ten czujnik wygląda tak jak na tej aukcji
http://www.motoallegro.pl...ipse_95_96.html
lub ten http://www.topendpower.ne...+1995-1996.html
co do czujnika to sprawdzić go na 100 procent można oscyloskopem lub evoscanem
kilim - 21-06-2010, 19:38
pawelsonx
wielkie dzięki za poświęcony czas wszystko wskazuje ,że to taki właśnie czujnik
już zamówiłem okazuje się ,że tylko w 95 roku takie montowali
wtyczka i wszystko jest takie jak u mnie jeśli nie będzie pasował mogę zwrócić
trochę wkurzyli się w serwisie ale nie moja wina ,że nie maja praktyczne magazynu w europie
i nie mogą anulować zamówienia złożonego w czwartek nie tylko cena inna to jeszcze czas czujnik będzie jutro nie za miesiąc byle tylko działało
sprawdzane było oscyloskopem zresztą był tam przełamany kabel a jak wyciągali go mechanicy to połamali go na pół
jeszcze raz wielkie dzięki
wichura1 - 30-06-2010, 19:04
Standard, większość mechaników wymieniając pasek rozrządu w Carismie, źle montuje czujnik położenia wału, nie montując tulejki ustlającej okablowanie czujnika we właściwym miejscu, przez co pasek przeciera i uszkadza kabelek.
|
|
|