To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Turbina i Olej

Boniek - 19-06-2010, 17:14
Temat postu: [Cari 1.9TD] Turbina i Olej
Witam,

Taki problem mi się objawił

Za Turbiną jak mamy taką blachę jakby miska pojawił mi się oznaki Oleju miska jest czarna.
Turbina głośno chodzi tak jak się skoczy na 2700 obr tz. świszczy dosyć głośno.
Ogólnie to Turbina nie traci mocy, auto przyśpiesza dynamicznie, Auto mi nie kopci, ani na czarno ani na niebiesko.

Domniemam że gdzieś jest nieszczelny układ? Może ktoś miał już taki problem i podzieli się, co i jak no i czy taki koszt naprawy będzie bardzo duży?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi:)

kosek - 19-06-2010, 19:07

Co by nie zaczynać od najgorszego.
Sprawdź na początek stan zamocowania jak i samych przewodów dochodzących do sprężarki, być może nieszczelność jednego z połączeń powoduje opisany problem.
Z opisu domyślam się, że chodzi o tę "miskę", jak piszesz zamontowana na pionowej ścianie kabinowej.
Co jest gdzie widać na zdjęciu.
Tu masz zdjęcie na którym widać przewody dochodzące do sprężarki jak i osłonę (miskę).

pozdrawiam

Boniek - 19-06-2010, 20:02

Dzięki wielkie, tak o to miskę mi chodziło.

A czy nawet jak będą to te przewody to bez mechanika się nie obędzie ? Czy można to jakoś samemu załatwić?

robertdg - 19-06-2010, 20:43

Boniek napisał/a:
Turbina głośno chodzi tak jak się skoczy na 2700 obr tz. świszczy dosyć głośno.
Jeżeli nie traci mocy, tylko gwiżdże, to albo się kończy, albo tak została zregenerowana, oznaki oleju mogą pochodzić z nieszczelności ot choćby przy nakrętce przewodu olejowego, może wystarczy dokręcić, albo może to być związane z tym, jak pisałem wyżej, spartolona regeneracja - spotykałem takie objawy, że po regeneracji turbiny nagle zaczął pojawiać się olej z turbiny, winą mozna by obarczyć albo przewód (pęknięty kołnierz), albo nakrętke redukcyjną (nie dokręcona, uszkodzone gniazdo)
Boniek - 19-06-2010, 21:31

Wrzucam zdjęcia

Na czerwono zaznaczyłem co znalazłem, jest to opaska która nie jest wcale przymocowana, wiec domniemam ze stad może olej uciekać, jak widać na zdjęciach, tam jest mokro. Czy wiecie co to za przewód no i czy taka nieszczelność może powodować ten świst? czy raczej nawet jak jakoś by się uszczelniło układ to świst będzie?



robertdg - 19-06-2010, 22:11

Z tego co widze, to masz zapocenie po stronie koła kompresji, co mogłoby, ale nie musi, świadczyć o stanie uszczelniaczy olejowych turbiny, tutaj masz rozpiske elementów turbiny, dla jasności:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group