| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Potencjometr gazu
 
 mandryl - 22-06-2010, 14:58
 Temat postu: [Cari 1.9TD] Potencjometr gazu
 Witam,
 Nie wiem czy dobrze to nazwałem Potencjometr gazu (chodzi o ta czarna kostkę na pompie paliwowej), czy jeśli po wpięciu się do środkowego pina woltomierzem nie wykazuje żadnych wartość 0,00 V) poruszanie tą kostką nic nie powoduje, to oznacza że jest on padnięty? Jest możliwość dokupienia tylko tej części?
 pawelsonx - 22-06-2010, 15:01
 
 środkowy pin i masa oraz stacyjka przekręcona ??
 mandryl - 22-06-2010, 15:08
 
 
  	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | środkowy pin i masa oraz stacyjka przekręcona ?? | 
 
 Tak
 pawelsonx - 22-06-2010, 15:52
 
 to trzeba sprawdzić czy napięcie dochodzi chyba zewnętrzne piny
 mandryl - 22-06-2010, 16:01
 
 Ok dzięki za podpowiedź przy najbliższej okazji sprawdzę czy jest napięcie
 
 [ Dodano: 25-06-2010, 13:57 ]
 Napięcie jest, tzn ze potencjometr jest do niczego? Można go dokupić osobno?
 Kylek - 25-06-2010, 21:30
 
 Potencjometr można dokupić - najlepiej pytać u "pompiarzy". Nowy kosztuje 600 - 700 zł. U mnie zamontowali używany za 300 zł i jeżdżę na nim już rok. Niesprawny lub źle ustawiony potencjometr powoduje świecenie kontrolki Check Engine.
 mandryl - 28-06-2010, 11:11
 
 Potencjometr, jednak działa, źle wpinałem się do środkowego pina, został ustawiony na 0.7V a przy wychyleniu ma wartość 3,4V; nie pomogło to jednak, silnik nadal pracuje twardo, tzn jak stary rozklekotany Diesel - jest to chwilowe zdarza się to przy odpalaniu jak i w czasie jazdy a później pracuje normalnie - check engin też zaświeca się i gaśnie, ma to miejsce zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, ma ktoś jeszcze może jakiś pomysł co może być przyczyną? Wymrugane błędy: 12;14;17;18;21;35;38;51;54;55  - dodam ze samochód kopci na czarno - przy dodawaniu gazu, czyżby przyszedł czas na turbo?
   robertdg - 28-06-2010, 11:40
 
 Kąt wtrysku był sprawdzany
  Jakieś problemy przy odpalaniu  Poci się któryś wtryskiwacz   mandryl - 28-06-2010, 11:44
 
 Kąt nie był sprawdzany, mechanicy którzy są w mojej okolicy chyba się nie znają za bardzo na dieslach bo żaden nie chciał tego zrobić, możliwe ze leje pierwszy wtrysk od lewej jeśli patrzy się od przodu auta, z zapalaniem nie mam żadnych problemów
 pawelsonx - 28-06-2010, 11:45
 
 sprawdź
 
   
 oraz
 
 
   
 pozatym jak kopci na czarno to za mało powietrza za duzo paliwa.
 
 EGR zaślep
 
 LDA do sprawdzenia (turbo booster) http://www.mondeoklubpols...e=print&sid=168
 mandryl - 28-06-2010, 11:56
 
 
 
 LDA, jest chyba OK, nie leci z niego przewodem do kolektora, jest suchy; Czy zaślepienie samego wlotu  do EGR wystarczy? mam tam włożoną kulkę od łożyska
 pawelsonx - 28-06-2010, 11:59
 
 jak zaw\or nie jest zacięty to wystarczy zdjąć przewód i zaslępic przewód czasem jes zacięty w pozycji uchylonej .
 
 Co do LDA zdejmij przewód co idzie do kolektora i w dorgę jak nie bedzie róznicy w jezdzie to trzpień jest zacięty i trza go wyczyścić
 mandryl - 28-06-2010, 12:20
 
 
  	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | jak zaw\or nie jest zacięty to wystarczy zdjąć przewód i zaslępic przewód czasem jes zacięty w pozycji uchylonej . 
 
 Co do LDA zdejmij przewód co idzie do kolektora i w dorgę jak nie bedzie róznicy w jezdzie to trzpień jest zacięty i trza go wyczyścić
 | 
 A jak to sprawdzić czy jest zacięty w pozycji uchylonej, trzeba wymontować zawór?
 LDA sprawdzę jeszcze dziś
 pawelsonx - 29-06-2010, 12:29
 
 tak egr najlepiej wymontować wyczyścić i założyć zaślepkę
 mandryl - 12-07-2010, 10:31
 
 
 Timing Control ma rezystancje 15 omów więc za dużo,
 co do tego pierwszego rysunku to czy chodzi tu o wtrysk sterujący? nie wiem za bardzo co przedstawia rysunek i nie wiem co mam zmierzyć
 
 |  | 
 |  |