Pajero II - [2.8 TD] Co padlo?
stegano - 25-07-2010, 19:26 Temat postu: [2.8 TD] Co padlo? Stalo sie najgorsze... misiejk zlapal awarie na wakacjach... w hiszpani mi sie rozkraczyl.
Cos ze sprzeglaem.
Mozna wrzuca tylko biegi na wylaczonym silniku, na wlaczonym jest to teoretycznie niemozliwe. Pedal sprzegla chodzi luzno , odbija go tylko sprezyna, cudem dojechalem do miejsca przeznaczenia... Startowalem samochod z 4 biegu pozniej udalo mi sie wrzucic 5 i dojechalem po bojach do celu . Jutro oddaj miska do hiszpanskieo mechanika...
Czy ktos ma pomysl co moglo pasc?
ps. Pozdrawaim z goracej Hiszpani
zbyszekm2 - 25-07-2010, 19:53
prawdopodobnie awarai pompy sprzęgła lub siłownika, ewentualnie nieszczelność w układzie.
stegano - 25-07-2010, 19:56
plynu chydraulicznego nie ubylo i nie ubywa, czyli mozna wykluczyc nieszczelnosc ukladu?
Na co zbyszku warto zwrucic uwage?
od czego bys zaczaol?
Pozdrawaim
1405 - 25-07-2010, 21:46
stegano napisał/a: | plynu chydraulicznego nie ubylo i nie ubywa, czyli mozna wykluczyc nieszczelnosc ukladu?
Na co zbyszku warto zwrucic uwage?
od czego bys zaczaol?
Pozdrawaim | Ja bym zaczął od regeneracji lub ostatecznie wymiany pompki sprzęgła. Z opisu wynika jasno że pompka nie pompuje stąd sprzęgło nie rozłącza...zwłaszcza jak piszesz że płynu nie ubyło. No można jaszcze przedmuchać układ w celu usunięcia ewentualnego brudu, ale wątpię żeby tam coś siedziało, co by mogło zawiesić pompkę. Najtaniej chyba by było wymienić uszczelnienia w samej pompce, czyli regeneracja, ale ostatecznie mechanik rządzi...
Powodzenia
zbyszekm2 - 25-07-2010, 22:23
uszczelniaczy nie wymieniaj bo jeśli tłoczysko jest porysowane to nie wystarczy na długo, po 1000 km usterka powróci.
Wjedź na kanał i sprawdź czy jak pompujesz sprzęgłem siłownik pracuje? Jeśli tak to walnięty siłownik,jeśli nie, to pompa sprzęgła.
1405 - 25-07-2010, 22:45
zbyszekm2 napisał/a: | uszczelniaczy nie wymieniaj bo jeśli tłoczysko jest porysowane to nie wystarczy na długo, po 1000 km usterka powróci.
Wjedź na kanał i sprawdź czy jak pompujesz sprzęgłem siłownik pracuje? Jeśli tak to walnięty siłownik,jeśli nie, to pompa sprzęgła. |
Przyczyną awarii pompki nie są rysy na tłoczku czy obudowie pompki tylko przetarte czy stwardniałe pod wpływem czasu uszczelnienia na tłoku. Tam piachu nie znajdziesz, a skruszały gumowy pierścień na pewno.
stegano napisał/a: | plynu chydraulicznego nie ubylo i nie ubywa, czyli mozna wykluczyc nieszczelnosc ukladu?
Na co zbyszku warto zwrucic uwage?
od czego bys zaczaol?
Pozdrawaim |
Ta wypowiedz wyklucza awarię siłownika.... Można by jeszcze zerknąć na pedał sprzęgła czy jest tam regulacja. Chodzi mi o wykluczenie takiego przypadku ze pompka jest "podparta" i ograniczony ruch tłoka uniemożliwia zassanie dostatecznej ilości płynu, a co za tym idzie przy tłoczeniu może być niedostatecznie wysuwany siłownik...no chyba że to coś gorszego-awaria docisku sprzęgła a dokładnie coś z ramionami docisku jeżeli takie rozwiązanie jest tu zastosowane.
zbyszekm2 - 26-07-2010, 00:37
Właśnie często to twardy tłoczek rysuje środek.
Ale rzeczywiście, może rozleciał się docisk.
Musisz wjechać na kanał i zobaczyć czy wysprzęglik pracuje?
|
|
|