Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Co padlo?
Autor Wiadomość
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 25-07-2010, 19:26   [2.8 TD] Co padlo?

Stalo sie najgorsze... ;) misiejk zlapal awarie na wakacjach... w hiszpani mi sie rozkraczyl.

Cos ze sprzeglaem.

Mozna wrzuca tylko biegi na wylaczonym silniku, na wlaczonym jest to teoretycznie niemozliwe. Pedal sprzegla chodzi luzno , odbija go tylko sprezyna, cudem dojechalem do miejsca przeznaczenia... Startowalem samochod z 4 biegu :P pozniej udalo mi sie wrzucic 5 i dojechalem po bojach do celu :) . Jutro oddaj miska do hiszpanskieo mechanika...

Czy ktos ma pomysl co moglo pasc?

ps. Pozdrawaim z goracej Hiszpani
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-07-2010, 19:53   

prawdopodobnie awarai pompy sprzęgła lub siłownika, ewentualnie nieszczelność w układzie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 25-07-2010, 19:56   

plynu chydraulicznego nie ubylo i nie ubywa, czyli mozna wykluczyc nieszczelnosc ukladu?

Na co zbyszku warto zwrucic uwage?
od czego bys zaczaol?

Pozdrawaim
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 25-07-2010, 21:46   

stegano napisał/a:
plynu chydraulicznego nie ubylo i nie ubywa, czyli mozna wykluczyc nieszczelnosc ukladu?

Na co zbyszku warto zwrucic uwage?
od czego bys zaczaol?

Pozdrawaim
Ja bym zaczął od regeneracji lub ostatecznie wymiany pompki sprzęgła. Z opisu wynika jasno że pompka nie pompuje stąd sprzęgło nie rozłącza...zwłaszcza jak piszesz że płynu nie ubyło. No można jaszcze przedmuchać układ w celu usunięcia ewentualnego brudu, ale wątpię żeby tam coś siedziało, co by mogło zawiesić pompkę. Najtaniej chyba by było wymienić uszczelnienia w samej pompce, czyli regeneracja, ale ostatecznie mechanik rządzi... :lol:
Powodzenia
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-07-2010, 22:23   

uszczelniaczy nie wymieniaj bo jeśli tłoczysko jest porysowane to nie wystarczy na długo, po 1000 km usterka powróci.
Wjedź na kanał i sprawdź czy jak pompujesz sprzęgłem siłownik pracuje? Jeśli tak to walnięty siłownik,jeśli nie, to pompa sprzęgła.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 25-07-2010, 22:45   

zbyszekm2 napisał/a:
uszczelniaczy nie wymieniaj bo jeśli tłoczysko jest porysowane to nie wystarczy na długo, po 1000 km usterka powróci.
Wjedź na kanał i sprawdź czy jak pompujesz sprzęgłem siłownik pracuje? Jeśli tak to walnięty siłownik,jeśli nie, to pompa sprzęgła.

Przyczyną awarii pompki nie są rysy na tłoczku czy obudowie pompki tylko przetarte czy stwardniałe pod wpływem czasu uszczelnienia na tłoku. Tam piachu nie znajdziesz, a skruszały gumowy pierścień na pewno. :arrow:
stegano napisał/a:
plynu chydraulicznego nie ubylo i nie ubywa, czyli mozna wykluczyc nieszczelnosc ukladu?

Na co zbyszku warto zwrucic uwage?
od czego bys zaczaol?

Pozdrawaim

Ta wypowiedz wyklucza awarię siłownika.... :wink: Można by jeszcze zerknąć na pedał sprzęgła czy jest tam regulacja. Chodzi mi o wykluczenie takiego przypadku ze pompka jest "podparta" i ograniczony ruch tłoka uniemożliwia zassanie dostatecznej ilości płynu, a co za tym idzie przy tłoczeniu może być niedostatecznie wysuwany siłownik...no chyba że to coś gorszego-awaria docisku sprzęgła a dokładnie coś z ramionami docisku jeżeli takie rozwiązanie jest tu zastosowane. :roll:
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-07-2010, 00:37   

Właśnie często to twardy tłoczek rysuje środek.
Ale rzeczywiście, może rozleciał się docisk.
Musisz wjechać na kanał i zobaczyć czy wysprzęglik pracuje?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.