To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [2.5 TD] Skrecanie kolami - jazda 4x4

Klaudiusz - 29-07-2010, 09:33
Temat postu: [2.5 TD] Skrecanie kolami - jazda 4x4
Witam wszystkich Mitsumaniaków !

Pytanie mam do wszystkich doświadczonych w boju z błotem Mitsumaniaków.

Czy podczas jazdy z blokadą w Sportach można skręcać kołami ? Czy tylko na wprost można jechać ?
Nie chciałbym przypadkiem i nieświdowie coś rozwalić.

Gene - 29-07-2010, 09:55

A o jakiej blokadzie kolega wspomina?

Generalnie wszelkie zmiany w systemie przeniesienia napedu zaleca sie wykonywac na kolach ustwionych do jazdy na wprost. Nie oznacza to, ze z dopietym przodem lub/i zalaczonym reduktorem nie wolno skrecac. To samo tyczy sie blokady tylnego dyferencjalu jesli jakims fartem jest w Twoim Sporcie.
Oczywiste jest, ze wszystkie wspomniane sytuacje musza wystepowac na nawierzchni o zmniejszonej przyczepnosci. W Sporcie jezdzimy po czarnym z napedem tylko na tyl. Przynajmniej staramy sie tak jezdzic. :D

Klaudiusz - 29-07-2010, 11:02

Cześć Gene.

Dzięki za odpowiedź.
Nie ukrywam,że jestem laikiem w tych sprawach. Mam Sporta wersji GLS i raczej blokady tylnego dyferencjału nie mam. Jak kupowałem gość powiedział mi ,że w tym położeniu wajcha to napęd na tył, następne polożenie - dołączony przód i ostatnie blokada mostów.(to był szybki kurs :-) )

Z Twojego wyjaśnienia wynika ,że mam reduktor oraz ,że w Mitsu można na śliskim kręcić kierownicą przy włączonym reduktorze. Dobrze wywnioskowałem ?

Gene - 29-07-2010, 11:32

Masz w Sporcie system Easy Select.
Mozesz spokojnie skrecac kolami jadac z wlaczonym napedem na tyl (2H) jak i na obie osie (4H) oraz na niskim przelozeniu zwanym potocznie reduktorem (4L). Oczywiscie przy jezdzie z napedem na obie osie odczujesz roznice w zachowaniu kol przednich. Ta odczucie przy reduktorze jest jeszcze wieksze. Krecenie, szczegolnie maksymalne w ktoras strone bedzie trudniejsze ale jest to czynnosc, ktora mozna swobodnie wykonac bez obawy, ze cos sie rozwali.

Klaudiusz - 29-07-2010, 12:17

Dzięki za proste i przejrzyste wytłumaczenie o co kaman z tymi napedami.

Gene stwierdziłeś ,że mam w Sporcie system Easy Select i jakbyś mógł mi objaśnić co to jest i co on daje w aucie bym był bardzo wdzięczny. (ciężkie jest życie laika :D )

Gene - 29-07-2010, 12:51

Klaudiusz napisał/a:
Gene stwierdziłeś ,że mam w Sporcie system Easy Select i jakbyś mógł mi objaśnić co to jest i co on daje w aucie bym był bardzo wdzięczny.

Mitsubishi tak nazywa rozwiazanie techniczne jednego ze swoich ukladow przeniesienia napedu na obie osie. Co daje? Daje mozliwosc wlaczania i odlaczania napedu przedniej osi bez koniecznosci zatrzymywania samochodu lub blokowania sprzegow w piastach oraz pozwala na zwiekszenie mocy przekazywanej na 4 kola - wlaczenie reduktora.

Klaudiusz - 29-07-2010, 17:04

Dzięki Gene za wyjaśnie, teraz już całkiem wiem jak korzystac z napedów by nic nie uszkodzic. NARA !
mleki - 01-03-2018, 07:09

Gene napisał/a:
Klaudiusz napisał/a:
Gene stwierdziłeś ,że mam w Sporcie system Easy Select i jakbyś mógł mi objaśnić co to jest i co on daje w aucie bym był bardzo wdzięczny.

Mitsubishi tak nazywa rozwiazanie techniczne jednego ze swoich ukladow przeniesienia napedu na obie osie. Co daje? Daje mozliwosc wlaczania i odlaczania napedu przedniej osi bez koniecznosci zatrzymywania samochodu lub blokowania sprzegow w piastach oraz pozwala na zwiekszenie mocy przekazywanej na 4 kola - wlaczenie reduktora.

Rozumiem że przy ES zmieniam napędy nie zatrzymując auta ale mogę to robić na biegu czy muszę wrzucić luz ? Dzięki

tomekr - 01-03-2018, 07:34

Nie musisz wrzucać luzu natomiast zaleca się abyś robił to gdy koła przednie nie są skręcone i podczas włączania nie dodawaj gazu. W przypadku włączania reduktora 4L musisz już się zatrzymać i włączać na luzie.
mleki - 01-03-2018, 18:43

Dzięki Tomek :wink:
lechwik - 08-05-2018, 18:48

Z mojej Strony Pytanie
Na ile wytrzymałe jest przeniesienie napedu na Przednie koła ?
jak w praktyce wygląda żywotnosć półosi, Mostu i Blokady Pneumatycznej dołączającej przednie półosie ??

Torq - 21-03-2021, 15:23

Cześć
Podepnę się pod temat.
Jako, że stałem się posiadaczem Sporta 2,5TD i jest to mój pierwszy samochód z 4x4.
Mam wątpliwości w jakich warunkach używać jakich przełożeń.
Po przeczytaniu tego wątku i kilku rad dla zielonych w temacie moje wnioski są takie:

1. Napęd 2H używam na co dzień. Po mieście, na suchym
2. Napęd 4H , trudne warunki na czarnym czyli ulewny deszcz, śnieg, błoto pośniegowe, oblodzona jezdnia. oraz poza trasą na ubłoconej utwardzonej drodze.
3. Napęd 4L używam tylko wtedy, gdy droga zamieniła się w błotnistą breję a ja chcę jednak pojechać dalej.
4. Z 2H na 4H mogę przełączyć w trakcie jazdy jeśli moja prędkość nie przekracza 100km/h najlepiej nacisnąć sprzęgło i nie dodawać gazu
5. Żaby włączyć 4l, należy się zatrzymać, koła mają być na wprost.

Mam też pytanie co do samej jazdy. Rozumiem, że używanie 2H i 4H nie różni się niczym szczególnym jak w zwykłej osobówce.
Co natomiast z 4L. Na co uważać by czegoś nie zepsuć, nie ukręcić?

Tuff - 21-03-2021, 20:57

W ulewnym deszczu po czarnym raczej bez sensu dołączać napęd :wink:
4L wpinasz jak wjeżdżasz w trudny teren, żeby nie męczyć auta piłowaniem na 1 biegu i nie męczyć sprzęgła, zwiększyć precyzję prowadzenia bo możesz na 1 biegu bez gazu sobie mijać przeszkody
4L tylko wpinać tak jak napisałeś a resztę to raczej nic nie jesteś w stanie ukręcić :wink: oczywiście broń Boże jeździć na 4L po czarnym :mrgreen:

Torq - 21-03-2021, 22:03

Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze jedno dopytam.
4L Włączę tylko tam, gdzie do tej pory bałem się wjechać. Wiadomo jednak, że nie zawsze człowiek jeździ na wprost i z blokadą też trzeba będzie pokręcić kierownicą.
Jak to do końca jest? Nic nie ukręcę walcząc w błocie i szukając przyczepności w nim?

Tuff - 22-03-2021, 08:34

Ty nie masz "blokady". Zapięcie z 4h na 4l jedyne co powoduje to zapięcie reduktora (skrócone biegi). W pajero sporcie z tego co piszesz masz easy select. Tutaj jak zapinasz przedni napęd to on jest na stałe spięty z tyłem (dlatego nie wolno jeździć na nim na asfalcie). W tym momencie jedno koło z przodu i z tyłu zawsze się będzie kręcić, ale gdy złapiesz wykrzyż to właśnie te dwa koła w powietrzu będą się kręcić i nie pojedziesz dalej. Żeby coś ukręcić musiałbyś dołożyć blokadę w moście - wtedy jak wrzucisz blokadę to zawsze lewe i prawe koło kręcą się z równą prędkością i wtedy można coś ukręcić. Tylko założenie blokady i kompresora to bardzo droga zabawa :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group