[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] 2.5 V6 160PS 2003r dławi się po szybkim wciśnię
CZAPLE - 02-08-2010, 11:47 Temat postu: [EA5A/W 2.5] 2.5 V6 160PS 2003r dławi się po szybkim wciśnię Witam. Problem jak w temacie.. Galant z 2003 roku,2.5 v6 po drugim lifcie,czyli 160PS. Auto na wolnych obrotach nie chodzi dobrze,delikatnie nim szarpie,silnik przebiera... Po wcisnieciu szybko maksymalnie gazu na postoju silnik się dlawi i obroty nawet spadaja. Podczas jazdy dzieje sie tak samo i to na kazdym biegu, od 750 do 3200 obrotow wystepuje ten problem... pozniej auto idzie jak marzenie bez jakiegokolwiek szarpniecia. Co to może byc? Naczytałem się juz sporo i problem nadal nierozwiazany. Przez caly czas pali się "Check Engine" pewnego dnia na moment zgasl ale praca sie nie poprawila,po kolejnym odpaleniu juz sie palil. Praktycznie pół auta mam juz nowego,a problem dalej jest.. Wymienione świece,kable, przepływomierz,filtr powietrza ,aparat zapłonowy wyglada na całkowicie nowy(pewnie wymieniany w DE), jak myślicie? może to któraś z sond? Chcialem wystukac błędy,ale po zrobieniu zwarcia cały czas mruga ABS, co jest?
robertdg - 02-08-2010, 11:58
CZAPLE napisał/a: | Chcialem wystukac błędy,ale po zrobieniu zwarcia cały czas mruga ABS, co jest? | Masz pełne OBDII więc w tym roczniku ratuje Cię tylko skaner, albo diagnostyka komputerowa, zacząłbym od tego, zanim wymienisz kolejny zestaw części w ciemno, jak będziesz miał już jakieś kody błędów opisz je tutaj. Wtedy zaczniemy myśleć co i jak, manual podaje rozpiske na rozwiązanie problemow, względem kodów błędów.
Krzyzak - 02-08-2010, 13:13
EvoScan prawdę Ci powie
jacobian - 06-08-2010, 19:32
silnik krokowy padł?
CZAPLE - 12-08-2010, 20:36
Dobra,wracamy do tematu. Pod moja nieobecnosc auto zostalo odebrane z warsztatu i za dużo się nie dowiedziałem. Otrzymałem jedynie kartke z : "WYPADNIĘCIE ZAPŁONU" i kod błędu : P0300.
Wyczyta ktoś coś z tego?
robertdg - 12-08-2010, 22:15
Ignition coil (power transistor) system - gdzieś tutaj były tematy o uszkodzeniu tranzystora mocy
Przewertowałem wstepnie, conieco jest napisane:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36658
a tutaj już skrajny temat (auto nie odpalało):
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=52818
Droper - 12-08-2010, 22:26
CZAPLE napisał/a: | Dobra,wracamy do tematu. Pod moja nieobecnosc auto zostalo odebrane z warsztatu i za dużo się nie dowiedziałem. Otrzymałem jedynie kartke z : "WYPADNIĘCIE ZAPŁONU" i kod błędu : P0300.
Wyczyta ktoś coś z tego? |
Czy to auto jeździ na gazie? ... bo to istotne.
CZAPLE - 12-08-2010, 22:29
Droper napisał/a: |
Czy to auto jeździ na gazie? ... bo to istotne |
Nie,jest to czysta benzynka,która nigdy nie miała nic wspólnego z gazem...
[ Dodano: 13-08-2010, 10:37 ]
robertdg napisał/a: | Ignition coil (power transistor) system - gdzieś tutaj były tematy o uszkodzeniu tranzystora mocy |
Gdzie tego szukac pod maską? w tematach które wkleiłeś nie poznaje zachowania swojego auta.. Nie mam już pomysłów...
robertdg - 30-08-2010, 09:43
CZAPLE napisał/a: | Gdzie tego szukac pod maską? w tematach które wkleiłeś nie poznaje zachowania swojego auta.. Nie mam już pomysłów... |
Wybacz, że ponad 2 tyg później, ale napisałeś ostatni post, ja go przeczytałem, nic w nim nowego nie było, potem go aktualizowales na nastepny dzien, ale juz system nie pokazal nowej informacji i teraz przez przypadek zajrzałem do tego tematu, wiec jezeli Ci to jeszcze pomoze (widze ze dostep na forum masz zablokowany), to wyjasniam
Distributor connector - wtyczka rozdzielacza
wujas - 27-12-2010, 15:04
odkopie temat.
Mam podobny problem jak CZAPLE, odkad go kupilem na wolnych obrotach nie chodzil dobrze jak by wypadal zaplon.
Jednak kilka dni temu jadac na gazie nagle zaczal sie dlawic. Na benzynie jest lepiej lecz tez sie czasem dlawi. nie swieci sie ECU. Po wystukaniu bledow wykazal blad 12 czyli przeplywomierz. Mysle jednak ze to moze byc stary blad bo miesiac temu odlaczalem przepluwomierz w celu spr reakcji.
Podlaczylem tez istalacje STAG pod kompa i niby wszystko wyglada wporzadku. Lambda daje napiecia od 0,1-0,8V to chyba dobrze.
Do tej pory wymienione:
kable WN
cewka
kopulka + palec
swiece NGK do gazu maja przejechane 36tys bo poprzedni wlascicel wymienial gdy zakladali instalacje.
Nie wiem co robic!
Ten tranzystor mocy to to samo co modul zaplonowy w aparacie??
Ta wtyczka co przedstail robertdg, jest na aparacie czy ta ktora do niego dochodzi?
robertdg - 27-12-2010, 15:10
wujas napisał/a: | Ta wtyczka co przedstail robertdg, jest na aparacie czy ta ktora do niego dochodzi? |
Przecież jest napisane tuż pod obrazkiem
robertdg napisał/a: |
CZAPLE napisał/a: |
Gdzie tego szukac pod maską? w tematach które wkleiłeś nie poznaje zachowania swojego auta.. Nie mam już pomysłów... |
Wybacz, że ponad 2 tyg później, ale napisałeś ostatni post, ja go przeczytałem, nic w nim nowego nie było, potem go aktualizowales na nastepny dzien, ale juz system nie pokazal nowej informacji i teraz przez przypadek zajrzałem do tego tematu, wiec jezeli Ci to jeszcze pomoze (widze ze dostep na forum masz zablokowany), to wyjasniam
Obrazek
Distributor connector - wtyczka rozdzielacza |
wujas - 27-12-2010, 15:27
tylko sie upewniam.
Dla jednych wtyczka moze byc jedno i drugie
robertdg - 27-12-2010, 15:54
Mowa była o sprawdzaniu tranzystora mocy, który znajduje się w rozdzielaczu, aby to zrobić trzeba wykonac badanie poprzez wtyke/złacze rozdzielacza, zresztą w uwagach masz napisane, aby badanie wykonać w mniej niż 10 sekund, aby zapobiec spaleniu się cewki i uszkodzeniu tranzystora mocy
wujas - 31-12-2010, 16:54
sprawdzalem ten tranzystor wedle manuala i jestem glupi.
Miernik mialem ustawic na rezystancje czy napiecie??
po podl bateryjki rezystancja pokazala ok 500ohm a napiecie wykazalo tylko 0,5V.
Co to oznacza?? Dziala czy nie??
Wymienilem tez swiece na NGK PRK7G dedykowane do gazu.
Na benzynie delikatna poprawa na gazie dusi sie do 2500obr potem chodzi elegancko.
ECU i komp od gazu nie pokazuja zadnych bledow.
Nie wiem juz za co sie lapac. Teraz to juz prawie caly uklad zaplonowy jest nowy.
robertdg - 01-01-2011, 12:39
Zacznijmy od tego, czy uzyłeś miernika cyfrowego czy analogowego
|
|
|