To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E5xx] Probelm z geometrią. Mimośród tył.

czarekSS - 02-08-2010, 12:09
Temat postu: [E5xx] Probelm z geometrią. Mimośród tył.
mam taki problem mianowicie wymienilem koncowki drozka i pojechalem na geometrie i tu niespodzianka nie ustawia mi geometri bo sruba w tylnim zawieszeniu jest inna powinna byc jakas do ustawiania a jest zrobione na stale nie wiem czemu tak jest i Pan powiedzial mi ze ustawi jesli wymienie ta srube na orginalna. wiec moje pytanie skad wziasc i jak sie nazywa ta sruba? czy jest jakas mozliwosc obejecia tego zeby ustawic zbieznosc bo auto przez to jest krzywe tzn jezdzi bokiem troszke.
robertdg - 02-08-2010, 12:18

czarekSS napisał/a:
wiec moje pytanie skad wziasc i jak sie nazywa ta sruba?
serwis, albo allegro http://allegro.pl/item116...galant_tyl.html nazywa się to śruba mimośrodowa, ponoć w Hyundaiu sa jednakowe śruby.
czarekSS - 02-08-2010, 12:24

a nie da sie obejsc tego??
robertdg - 02-08-2010, 12:30

nie da się, jakoś trzeba regulować położenie koła tylnego.
Krzyzak - 02-08-2010, 13:10

jest inna, bo ktoś odkręcając wahacz zniszczył śrubę (udaje się wykręcić jedną na 1000 :)
w ASO kupisz śrubę z podkładkami za ca 35 zł

Bartek - 02-08-2010, 13:37

Krzyzak napisał/a:
udaje się wykręcić jedną na 1000


w Legim odkręciłem obie bez problemu, palnika ani innych drastycznych metod...., więc moja średnia jest 2/2 :D

Generalnie można by dorobić takie mimośrodowe podkładki do zwykłej śruby odpowiedniej klasy twardości - podkładki te jedynie ustalają pozycję przed skręceniem wszystkiego

czekoladka_1981 - 02-08-2010, 17:44

zbychu80 napisał/a:
Można ustawić i bez tej śruby, przy użyciu młotka i jakieś łyżki.

To nie ta epoka młotka i przecinaka! że to było podstawowe narzędzie mechanika.

[ Dodano: 02-08-2010, 17:45 ]
Krzyzak napisał/a:
w ASO kupisz śrubę z podkładkami za ca 35 zł

Dokładnie

czarekSS - 03-08-2010, 10:01

w aso mi krzycza 60 zl za jedna i sa tylko 3 dostepne w calej polsce na dzien wczorajszy. aha odkrecilem tylko z wyjeciem sa problemy bo sama sruba nie chce wyjsc czy bede musial tez wymieniac tulejki czy nie i jak wyciagnac sama srube jesli tulejka sie kreci razem ze sruba?
Bartek - 03-08-2010, 10:25

Jak tulejka się kręci, to oznacza koniec tulei met-gum. Wymień od razu wahacze - w Polcarze grosze kosztują (sporo poniżej 100 zł/strona) i dają radę (w Legnum już półtora roku ujeżdżam i nic złego się nie dzieje)
czarekSS - 03-08-2010, 10:29

a samych tulej nie wymieni??
bo z tego co mechanik mowil to sa dobre

cns80 - 03-08-2010, 10:29

Japaneze miał takie śruby do MSS i Carismy to może ma też do Galanta. Drogie nie były i dostepne od ręki.
czarekSS - 03-08-2010, 10:32

a jesli wahacze sa dobre to tez wymieniac
Bartek - 03-08-2010, 10:48

Jeżeli dobierzesz same tuleje (które masz zerwane) to z wymianą i tak wyjdzie na podobne pieniądze jak nowy wahacz - a dostajesz jeszcze nowe przeguby kulowe i raz ustawiasz geometrię, zamiast za chwilę, jak wybiją się przeguby....
Hugo - 03-08-2010, 11:08

czarekSS napisał/a:
a samych tulej nie wymieni??
bo z tego co mechanik mowil to sa dobre
Jak się okręcają w wahaczu razem ze śrubą to są zerwane. Co to za mechanik?
Owczar - 03-08-2010, 14:58

zbychu80 napisał/a:
Chyba nigdy nie widziałeś


zbychu80, czekoladka_1981 to kobieta :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group