[92-96]Galant E5xA - [E5xx] Probelm z geometrią. Mimośród tył.
czarekSS - 02-08-2010, 12:09 Temat postu: [E5xx] Probelm z geometrią. Mimośród tył. mam taki problem mianowicie wymienilem koncowki drozka i pojechalem na geometrie i tu niespodzianka nie ustawia mi geometri bo sruba w tylnim zawieszeniu jest inna powinna byc jakas do ustawiania a jest zrobione na stale nie wiem czemu tak jest i Pan powiedzial mi ze ustawi jesli wymienie ta srube na orginalna. wiec moje pytanie skad wziasc i jak sie nazywa ta sruba? czy jest jakas mozliwosc obejecia tego zeby ustawic zbieznosc bo auto przez to jest krzywe tzn jezdzi bokiem troszke.
robertdg - 02-08-2010, 12:18
czarekSS napisał/a: | wiec moje pytanie skad wziasc i jak sie nazywa ta sruba? | serwis, albo allegro http://allegro.pl/item116...galant_tyl.html nazywa się to śruba mimośrodowa, ponoć w Hyundaiu sa jednakowe śruby.
czarekSS - 02-08-2010, 12:24
a nie da sie obejsc tego??
robertdg - 02-08-2010, 12:30
nie da się, jakoś trzeba regulować położenie koła tylnego.
Krzyzak - 02-08-2010, 13:10
jest inna, bo ktoś odkręcając wahacz zniszczył śrubę (udaje się wykręcić jedną na 1000
w ASO kupisz śrubę z podkładkami za ca 35 zł
Bartek - 02-08-2010, 13:37
Krzyzak napisał/a: | udaje się wykręcić jedną na 1000 |
w Legim odkręciłem obie bez problemu, palnika ani innych drastycznych metod...., więc moja średnia jest 2/2
Generalnie można by dorobić takie mimośrodowe podkładki do zwykłej śruby odpowiedniej klasy twardości - podkładki te jedynie ustalają pozycję przed skręceniem wszystkiego
czekoladka_1981 - 02-08-2010, 17:44
zbychu80 napisał/a: | Można ustawić i bez tej śruby, przy użyciu młotka i jakieś łyżki. |
To nie ta epoka młotka i przecinaka! że to było podstawowe narzędzie mechanika.
[ Dodano: 02-08-2010, 17:45 ]
Krzyzak napisał/a: | w ASO kupisz śrubę z podkładkami za ca 35 zł |
Dokładnie
czarekSS - 03-08-2010, 10:01
w aso mi krzycza 60 zl za jedna i sa tylko 3 dostepne w calej polsce na dzien wczorajszy. aha odkrecilem tylko z wyjeciem sa problemy bo sama sruba nie chce wyjsc czy bede musial tez wymieniac tulejki czy nie i jak wyciagnac sama srube jesli tulejka sie kreci razem ze sruba?
Bartek - 03-08-2010, 10:25
Jak tulejka się kręci, to oznacza koniec tulei met-gum. Wymień od razu wahacze - w Polcarze grosze kosztują (sporo poniżej 100 zł/strona) i dają radę (w Legnum już półtora roku ujeżdżam i nic złego się nie dzieje)
czarekSS - 03-08-2010, 10:29
a samych tulej nie wymieni??
bo z tego co mechanik mowil to sa dobre
cns80 - 03-08-2010, 10:29
Japaneze miał takie śruby do MSS i Carismy to może ma też do Galanta. Drogie nie były i dostepne od ręki.
czarekSS - 03-08-2010, 10:32
a jesli wahacze sa dobre to tez wymieniac
Bartek - 03-08-2010, 10:48
Jeżeli dobierzesz same tuleje (które masz zerwane) to z wymianą i tak wyjdzie na podobne pieniądze jak nowy wahacz - a dostajesz jeszcze nowe przeguby kulowe i raz ustawiasz geometrię, zamiast za chwilę, jak wybiją się przeguby....
Hugo - 03-08-2010, 11:08
czarekSS napisał/a: | a samych tulej nie wymieni??
bo z tego co mechanik mowil to sa dobre | Jak się okręcają w wahaczu razem ze śrubą to są zerwane. Co to za mechanik?
Owczar - 03-08-2010, 14:58
zbychu80 napisał/a: | Chyba nigdy nie widziałeś |
zbychu80, czekoladka_1981 to kobieta
|
|
|