To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Simering

Faraonix - 09-08-2010, 20:16
Temat postu: [2.8 TD] Simering
Chyba zaczyna mi siadac simering w pompie bo od paru dni jakos trudniej mi odpalal po przejechaniu niewielkiego odcinka, z rana palil od strzalu. Dzis odpalil od strzalu a po chwili obroty spadly i z powodu rezonansu lampy zaczely sie tak kiwac ze myslalem ze sie urwia :) Po dadaniu gazu zgasl i pozniej chwila krecenia aby odpalil. Objawy wydaje mi sie jak poczatki uszkodzenia simeringu. Tak czy siak juz zakupilem na ebay'u simering i bede wymienial. Gosc ma jakies fotostory z wymiany, wiec jak sa chetni to moge gdzies wrzucic jak je bede mial, ewentualnie zrobie wlasne przy wymianie.
Tomasz Grochola - 09-08-2010, 21:20
Temat postu: Re: Simering
Faraonix napisał/a:
Chyba zaczyna mi siadac simering w pompie bo od paru dni jakos trudniej mi odpalal po przejechaniu niewielkiego odcinka, z rana palil od strzalu. Dzis odpalil od strzalu a po chwili obroty spadly i z powodu rezonansu lampy zaczely sie tak kiwac ze myslalem ze sie urwia :) Po dadaniu gazu zgasl i pozniej chwila krecenia aby odpalil. Objawy wydaje mi sie jak poczatki uszkodzenia simeringu. Tak czy siak juz zakupilem na ebay'u simering i bede wymienial. Gosc ma jakies fotostory z wymiany, wiec jak sa chetni to moge gdzies wrzucic jak je bede mial, ewentualnie zrobie wlasne przy wymianie.


Niedawno przerabiałem ten temat. Tu masz link do mojego posta, w którym są linki do pomocnych materiałów.

Mam nadzieję, że nie będziesz taki leń jak ja i zrobisz porządne foto story. Miłego dłubania życzę. :)

Faraonix - 04-09-2010, 22:16

obiecane fotostory z wymiany simeringu, sporo fotek

http://hid4u.eu/simering

stegano - 04-09-2010, 23:21

Dobra i pomocna fotorelacja, wielkie dzieki za ten material!
Tomasz Grochola - 29-09-2010, 20:57

Faraonix napisał/a:
obiecane fotostory z wymiany simeringu, sporo fotek

http://hid4u.eu/simering


Karna! Dopiero teraz zobaczyłem Twoje fotostory. (Po)Mocna rzecz. Jesteś GOŚĆ! :)

jawaldek - 20-12-2010, 08:33

No i zaczęło się->> czyli kłopoty z uruchomieniem po 4 godzinnym postoju->> zero dymku z rury odpalanie :twisted: na samostarcie :twisted: a rok temu był wymieniany ów sławny simering. Czy jest to możliwe aby simering (nówka sztuka) wytrzymał tylko rok??? pompowanie pompką ręczną przy filtrze też nie daje rady :twisted: Macie jakieś sugestie,pomysły ??????
PiotrKw - 20-12-2010, 08:55

jawaldek napisał/a:
Czy jest to możliwe aby simering (nówka sztuka) wytrzymał tylko rok???

Hm... nie wiem czy w tym przypadku odpowiedzialnośc ponosi simmering :wink: ale jest to pierwsze skojarzenie. Simmering jest tylko jednym z elementów współpracujących , drugim jest wałek i jemu również należało by się przyjrzeć . Bywa tak, że producent zastosował zbyt twardą mieszankę tworzywa lub stwardniało ono pod wpływem kontaktu z ropopochodnymi. Może to prowadzić do wytarcia rowka na wałku i powstania nieszczelności. Może wytrzeć się również materiał simmeringu, jeżeli był nieprawidłowo dobrany.
Tak więc tylko rok współpracy jest jak najbardziej teoretycznie możliwy.
Z praktyki, miałem przypadek simmeringu skrzyni biegów i lewej półosi.( zwykły przedni napęd) Dopiero trzeci ( a były porządnej firmy , nie po 6 zł :wink: ) "dopasował " się do , wydawałoby sie nienaruszonej powierzchni półosi i nie było podciekania oleju.

gołąb - 20-12-2010, 14:27

nie wiem Waldek czy to wina simmeringu. Pamiętam, że jak miałem uszkodzony, to auto odpalało od strzała, a dopiero po chwili gasło, a Ty piszesz że twój wogóle nie pali... :?:
jawaldek - 20-12-2010, 18:39

Cytat:

nie wiem Waldek czy to wina simmeringu
co sugerujesz ??? podpowiedz :mrgreen:
gołąb - 20-12-2010, 19:09

sugeruję, że morze to nie simmering :mrgreen:
rico.1 - 20-12-2010, 21:23

To pompowanie pompką jest zastanawiające: jest przecież zimno -> gęste paliwo, więc jakieś uszczelnienie ma prawo się poddać z powodu większego podciśnienia i na tym trzeba się skupić
...czasem jakaś słabo dokręcona opaska, uszczelnienie filtra, stary przewód gumowy albo też simmering
ale również wilgoć/lód potrafi dokuczyć: zamarznięte odpowietrzenie baku/korka wlewu, woda w filtrze lub wilgoć/szron w niepełnym baku paliwa (a nawet nie zdajesz sobie sprawy ile tego tam może być :mrgreen: )

ostatnio mój misiek też mnie zadziwił o poranku - aż aku kompletnie zdechły od kręcenia :twisted: ... a okazało się że jedna opaska nie dokręcona jak należy... :biggrin:

jawaldek - 20-12-2010, 21:26

rurki w baku->> nie bo pod korek zatankowane
przewody z baku do pompy->> nie ,przynajmniej z oględzin tak wynika ->> są zdrowe ->>były niedawno wymieniane
Pozostaje filtr->> był miesiąc temu wymieniany więc chyba nie. Pompka na filtrze->>nówka sztuka razem z filtrem wymieniana->> chyba też nie. Ciśnieniowe od pompy->> nie bo było by widać ??? już w trakcie pracy silnika. Zastanawiające jest to że po pod pompowaniu pompką też nie zapala :roll: a jak już na samostarcie zapali to po kilkunastu sekundach równiutka praca silnika i po postoju do +/- 4 godzin od pierwszego strzału potem już cisza na tłokach :(
PiotrKw napisał/a:
Może to prowadzić do wytarcia rowka na wałku i powstania nieszczelności. Może wytrzeć się również materiał simmeringu, jeżeli był nieprawidłowo dobrany.
Tak więc tylko rok współpracy jest jak najbardziej teoretycznie możliwy.
taaa no to się chyba tak narobiło ale pompa była w warsztacie pompiarskim to czyżby wypuścili taką fuszerkę ??? Tak wiem muszę zmienić warsztat->> oj niewiele ich pozostało w okolicy :x
rico.1 - 20-12-2010, 21:37

A co widać na przewodach do i z pompy? Ewentualnie warto założyć przezroczyste choćby na jakiś czas -> przynajmniej będzie kontrola nad tym co tam płynie :biggrin:
zbyszekm2 - 20-12-2010, 22:20

popuść śruby na wtryskach i zobacz czy paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem jest podawane?
hajmanek - 20-12-2010, 22:46

Mialem kiedys podobnie w innym dieslu. Okazalo sie ze swieczki polecialy (wszystkie naraz)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group