[2.8 TD] Simering |
Autor |
Wiadomość |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 09-08-2010, 20:16 [2.8 TD] Simering
|
|
|
Chyba zaczyna mi siadac simering w pompie bo od paru dni jakos trudniej mi odpalal po przejechaniu niewielkiego odcinka, z rana palil od strzalu. Dzis odpalil od strzalu a po chwili obroty spadly i z powodu rezonansu lampy zaczely sie tak kiwac ze myslalem ze sie urwia Po dadaniu gazu zgasl i pozniej chwila krecenia aby odpalil. Objawy wydaje mi sie jak poczatki uszkodzenia simeringu. Tak czy siak juz zakupilem na ebay'u simering i bede wymienial. Gosc ma jakies fotostory z wymiany, wiec jak sa chetni to moge gdzies wrzucic jak je bede mial, ewentualnie zrobie wlasne przy wymianie. |
|
|
|
 |
Tomasz Grochola
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 60 Skąd: Galway
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:20 Re: Simering
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Chyba zaczyna mi siadac simering w pompie bo od paru dni jakos trudniej mi odpalal po przejechaniu niewielkiego odcinka, z rana palil od strzalu. Dzis odpalil od strzalu a po chwili obroty spadly i z powodu rezonansu lampy zaczely sie tak kiwac ze myslalem ze sie urwia Po dadaniu gazu zgasl i pozniej chwila krecenia aby odpalil. Objawy wydaje mi sie jak poczatki uszkodzenia simeringu. Tak czy siak juz zakupilem na ebay'u simering i bede wymienial. Gosc ma jakies fotostory z wymiany, wiec jak sa chetni to moge gdzies wrzucic jak je bede mial, ewentualnie zrobie wlasne przy wymianie. |
Niedawno przerabiałem ten temat. Tu masz link do mojego posta, w którym są linki do pomocnych materiałów.
Mam nadzieję, że nie będziesz taki leń jak ja i zrobisz porządne foto story. Miłego dłubania życzę. |
_________________ Roch.
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
Tomasz Grochola
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 60 Skąd: Galway
|
Wysłany: 29-09-2010, 20:57
|
|
|
Karna! Dopiero teraz zobaczyłem Twoje fotostory. (Po)Mocna rzecz. Jesteś GOŚĆ! |
_________________ Roch.
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-12-2010, 08:33
|
|
|
No i zaczęło się->> czyli kłopoty z uruchomieniem po 4 godzinnym postoju->> zero dymku z rury odpalanie na samostarcie a rok temu był wymieniany ów sławny simering. Czy jest to możliwe aby simering (nówka sztuka) wytrzymał tylko rok??? pompowanie pompką ręczną przy filtrze też nie daje rady Macie jakieś sugestie,pomysły ?????? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 20-12-2010, 08:55
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Czy jest to możliwe aby simering (nówka sztuka) wytrzymał tylko rok??? |
Hm... nie wiem czy w tym przypadku odpowiedzialnośc ponosi simmering ale jest to pierwsze skojarzenie. Simmering jest tylko jednym z elementów współpracujących , drugim jest wałek i jemu również należało by się przyjrzeć . Bywa tak, że producent zastosował zbyt twardą mieszankę tworzywa lub stwardniało ono pod wpływem kontaktu z ropopochodnymi. Może to prowadzić do wytarcia rowka na wałku i powstania nieszczelności. Może wytrzeć się również materiał simmeringu, jeżeli był nieprawidłowo dobrany.
Tak więc tylko rok współpracy jest jak najbardziej teoretycznie możliwy.
Z praktyki, miałem przypadek simmeringu skrzyni biegów i lewej półosi.( zwykły przedni napęd) Dopiero trzeci ( a były porządnej firmy , nie po 6 zł ) "dopasował " się do , wydawałoby sie nienaruszonej powierzchni półosi i nie było podciekania oleju. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 20-12-2010, 14:27
|
|
|
nie wiem Waldek czy to wina simmeringu. Pamiętam, że jak miałem uszkodzony, to auto odpalało od strzała, a dopiero po chwili gasło, a Ty piszesz że twój wogóle nie pali... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-12-2010, 18:39
|
|
|
Cytat: |
nie wiem Waldek czy to wina simmeringu | co sugerujesz ??? podpowiedz |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 20-12-2010, 19:09
|
|
|
sugeruję, że morze to nie simmering |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 20-12-2010, 21:23
|
|
|
To pompowanie pompką jest zastanawiające: jest przecież zimno -> gęste paliwo, więc jakieś uszczelnienie ma prawo się poddać z powodu większego podciśnienia i na tym trzeba się skupić
...czasem jakaś słabo dokręcona opaska, uszczelnienie filtra, stary przewód gumowy albo też simmering
ale również wilgoć/lód potrafi dokuczyć: zamarznięte odpowietrzenie baku/korka wlewu, woda w filtrze lub wilgoć/szron w niepełnym baku paliwa (a nawet nie zdajesz sobie sprawy ile tego tam może być )
ostatnio mój misiek też mnie zadziwił o poranku - aż aku kompletnie zdechły od kręcenia ... a okazało się że jedna opaska nie dokręcona jak należy... |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-12-2010, 21:26
|
|
|
rurki w baku->> nie bo pod korek zatankowane
przewody z baku do pompy->> nie ,przynajmniej z oględzin tak wynika ->> są zdrowe ->>były niedawno wymieniane
Pozostaje filtr->> był miesiąc temu wymieniany więc chyba nie. Pompka na filtrze->>nówka sztuka razem z filtrem wymieniana->> chyba też nie. Ciśnieniowe od pompy->> nie bo było by widać ??? już w trakcie pracy silnika. Zastanawiające jest to że po pod pompowaniu pompką też nie zapala a jak już na samostarcie zapali to po kilkunastu sekundach równiutka praca silnika i po postoju do +/- 4 godzin od pierwszego strzału potem już cisza na tłokach PiotrKw napisał/a: | Może to prowadzić do wytarcia rowka na wałku i powstania nieszczelności. Może wytrzeć się również materiał simmeringu, jeżeli był nieprawidłowo dobrany.
Tak więc tylko rok współpracy jest jak najbardziej teoretycznie możliwy. | taaa no to się chyba tak narobiło ale pompa była w warsztacie pompiarskim to czyżby wypuścili taką fuszerkę ??? Tak wiem muszę zmienić warsztat->> oj niewiele ich pozostało w okolicy |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 20-12-2010, 21:37
|
|
|
A co widać na przewodach do i z pompy? Ewentualnie warto założyć przezroczyste choćby na jakiś czas -> przynajmniej będzie kontrola nad tym co tam płynie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-12-2010, 22:20
|
|
|
popuść śruby na wtryskach i zobacz czy paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem jest podawane? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 20-12-2010, 22:46
|
|
|
Mialem kiedys podobnie w innym dieslu. Okazalo sie ze swieczki polecialy (wszystkie naraz) |
|
|
|
 |
|