To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] błąd 55 i 32...

celina_celina - 09-08-2010, 21:00
Temat postu: [CAxA] błąd 55 i 32...
Chopaki! Lub też dziewczyny :)

Krótkie pytanie...
Czy błąd 55 i 32 CE mogą dotyczyć tego samego czujnika??

Jak potrzbne jakieś dodatkowe info to pytajcie... :)

Pozdrawiam!!

londolut - 09-08-2010, 21:42

Nie. 32 to MAP Sensor - czujnik za kolektorem dolotowym na środku grodzi a 55 mogę ci podać jutro ;)
celina_celina - 09-08-2010, 21:57

aaa, no to w takim razie MAP sensor dziś wymieniłam... :)
a 55 z tego co czytałam, ale po angielsku, to jakiś czujnik związany z powietrzem...

będę wdzięczna za podanie polskiej nazwy :) i miejsca usadownienia czujnika :)

ozzy89 - 10-08-2010, 00:59

55 - wg mnie to błąd czujnika IAC czyli pewnie chodzi o silnik krokowy :wink: znajduje się on pod przepustnicą :wink: jakie masz objawy ? nierówne obroty na biegu jałowym ?
Krzyzak - 10-08-2010, 06:56

niech się wypowie kolega Hugo (albo zapytaj go na PW) - on też walczył z tym (55) dokładnie błędem
problemem u niego był niestykający kabelek przy czujniku położenia silniczka krokowego

celina_celina - 10-08-2010, 06:56

o właśnie czujnik IAC - tylko nijak nie mogłam tego do polskiej nazwy dopasować :)

tak, właśnie takie mam objawy :/

Hugo - 10-08-2010, 13:40

Krzyzak napisał/a:
problemem u niego był niestykający kabelek przy czujniku położenia silniczka krokowego
Kod błędu 55 wyskoczył, ponieważ był prawie całkowicie wyrwany kabelek koloru białego we wtyczce silniczka krokowego. Trzymał się dosłownie na słowo honoru (na 2 nitkach). Bardzo nietypowa awaria. Przylutowanie kabelka spowodowało, że silnik zaczął momentalnie pracować jak "złoto". Objawy wyrwanego kabelka: skoki wolnych obrotów od ok. 1100-2100 obrotów tylko na rozgrzanym silniku i tak w kółko, na zimnym OK. Można było zwariować, myślałem, że diabeł w niego wstąpił.
celina_celina - 10-08-2010, 14:34

Hubercie, ja aż takich objawów nie mam ale faktycznie na biegu jałowym obroty sa nierówne... i to niezależnie czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku... dziś pojadę sprawdzić...
ale trochę to dziwne, bo silnik na biegu jałowym tak chodził odkąd pamiętam, a wcześniej ten błąd nie wyskakiwał...
wieczorem napiszę w jakim stanie jest ten magiczny silniczek krokowy, a tym czasem...
złote z was chłopaki... co ja bym bez was zrobiła :*

ozzy89 - 13-08-2010, 01:37

celina_celina napisał/a:
i to niezależnie czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku
skoro na zimnym też Ci skaczą obroty, to poleciłbym przeczyszczenie przepustnicy, potem regulację obrotów i TPS-u. Chyba, że usunięcie przyczyny błędu 55 załatwi sprawę :wink: sprawdzę też u siebie wtyczkę z krokowca, bo też ciąglę walczę z nierównym obrotami na rozgrzanym silniku. Czasem problem nie występuje, a czasem skaczą dosyć wyraźnie... Może "magiczne" WD-40 załatwi sprawę ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group