[CAxA] błąd 55 i 32... |
Autor |
Wiadomość |
celina_celina
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt GLi 1995 Bena
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:00 [CAxA] błąd 55 i 32...
|
|
|
Chopaki! Lub też dziewczyny
Krótkie pytanie...
Czy błąd 55 i 32 CE mogą dotyczyć tego samego czujnika??
Jak potrzbne jakieś dodatkowe info to pytajcie...
Pozdrawiam!! |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-08-2010, 01:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:42
|
|
|
Nie. 32 to MAP Sensor - czujnik za kolektorem dolotowym na środku grodzi a 55 mogę ci podać jutro |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
celina_celina
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt GLi 1995 Bena
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:57
|
|
|
aaa, no to w takim razie MAP sensor dziś wymieniłam...
a 55 z tego co czytałam, ale po angielsku, to jakiś czujnik związany z powietrzem...
będę wdzięczna za podanie polskiej nazwy i miejsca usadownienia czujnika |
|
|
|
 |
ozzy89
Forumowicz

Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 192 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 10-08-2010, 00:59
|
|
|
55 - wg mnie to błąd czujnika IAC czyli pewnie chodzi o silnik krokowy znajduje się on pod przepustnicą jakie masz objawy ? nierówne obroty na biegu jałowym ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-08-2010, 06:56
|
|
|
niech się wypowie kolega Hugo (albo zapytaj go na PW) - on też walczył z tym (55) dokładnie błędem
problemem u niego był niestykający kabelek przy czujniku położenia silniczka krokowego |
|
|
|
 |
celina_celina
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt GLi 1995 Bena
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10-08-2010, 06:56
|
|
|
o właśnie czujnik IAC - tylko nijak nie mogłam tego do polskiej nazwy dopasować
tak, właśnie takie mam objawy :/ |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-08-2010, 13:40
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | problemem u niego był niestykający kabelek przy czujniku położenia silniczka krokowego | Kod błędu 55 wyskoczył, ponieważ był prawie całkowicie wyrwany kabelek koloru białego we wtyczce silniczka krokowego. Trzymał się dosłownie na słowo honoru (na 2 nitkach). Bardzo nietypowa awaria. Przylutowanie kabelka spowodowało, że silnik zaczął momentalnie pracować jak "złoto". Objawy wyrwanego kabelka: skoki wolnych obrotów od ok. 1100-2100 obrotów tylko na rozgrzanym silniku i tak w kółko, na zimnym OK. Można było zwariować, myślałem, że diabeł w niego wstąpił. |
|
|
|
 |
celina_celina
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt GLi 1995 Bena
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10-08-2010, 14:34
|
|
|
Hubercie, ja aż takich objawów nie mam ale faktycznie na biegu jałowym obroty sa nierówne... i to niezależnie czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku... dziś pojadę sprawdzić...
ale trochę to dziwne, bo silnik na biegu jałowym tak chodził odkąd pamiętam, a wcześniej ten błąd nie wyskakiwał...
wieczorem napiszę w jakim stanie jest ten magiczny silniczek krokowy, a tym czasem...
złote z was chłopaki... co ja bym bez was zrobiła :* |
|
|
|
 |
ozzy89
Forumowicz

Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 192 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 13-08-2010, 01:37
|
|
|
celina_celina napisał/a: | i to niezależnie czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku | skoro na zimnym też Ci skaczą obroty, to poleciłbym przeczyszczenie przepustnicy, potem regulację obrotów i TPS-u. Chyba, że usunięcie przyczyny błędu 55 załatwi sprawę sprawdzę też u siebie wtyczkę z krokowca, bo też ciąglę walczę z nierównym obrotami na rozgrzanym silniku. Czasem problem nie występuje, a czasem skaczą dosyć wyraźnie... Może "magiczne" WD-40 załatwi sprawę |
|
|
|
 |
|