Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] błąd 55 i 32...
Autor Wiadomość
celina_celina 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt GLi 1995 Bena
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: 09-08-2010, 21:00   [CAxA] błąd 55 i 32...

Chopaki! Lub też dziewczyny :)

Krótkie pytanie...
Czy błąd 55 i 32 CE mogą dotyczyć tego samego czujnika??

Jak potrzbne jakieś dodatkowe info to pytajcie... :)

Pozdrawiam!!
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-08-2010, 01:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-08-2010, 21:42   

Nie. 32 to MAP Sensor - czujnik za kolektorem dolotowym na środku grodzi a 55 mogę ci podać jutro ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
celina_celina 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt GLi 1995 Bena
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 09-08-2010, 21:57   

aaa, no to w takim razie MAP sensor dziś wymieniłam... :)
a 55 z tego co czytałam, ale po angielsku, to jakiś czujnik związany z powietrzem...

będę wdzięczna za podanie polskiej nazwy :) i miejsca usadownienia czujnika :)
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 10-08-2010, 00:59   

55 - wg mnie to błąd czujnika IAC czyli pewnie chodzi o silnik krokowy :wink: znajduje się on pod przepustnicą :wink: jakie masz objawy ? nierówne obroty na biegu jałowym ?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-08-2010, 06:56   

niech się wypowie kolega Hugo (albo zapytaj go na PW) - on też walczył z tym (55) dokładnie błędem
problemem u niego był niestykający kabelek przy czujniku położenia silniczka krokowego
 
 
celina_celina 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt GLi 1995 Bena
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10-08-2010, 06:56   

o właśnie czujnik IAC - tylko nijak nie mogłam tego do polskiej nazwy dopasować :)

tak, właśnie takie mam objawy :/
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-08-2010, 13:40   

Krzyzak napisał/a:
problemem u niego był niestykający kabelek przy czujniku położenia silniczka krokowego
Kod błędu 55 wyskoczył, ponieważ był prawie całkowicie wyrwany kabelek koloru białego we wtyczce silniczka krokowego. Trzymał się dosłownie na słowo honoru (na 2 nitkach). Bardzo nietypowa awaria. Przylutowanie kabelka spowodowało, że silnik zaczął momentalnie pracować jak "złoto". Objawy wyrwanego kabelka: skoki wolnych obrotów od ok. 1100-2100 obrotów tylko na rozgrzanym silniku i tak w kółko, na zimnym OK. Można było zwariować, myślałem, że diabeł w niego wstąpił.
 
 
celina_celina 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt GLi 1995 Bena
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10-08-2010, 14:34   

Hubercie, ja aż takich objawów nie mam ale faktycznie na biegu jałowym obroty sa nierówne... i to niezależnie czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku... dziś pojadę sprawdzić...
ale trochę to dziwne, bo silnik na biegu jałowym tak chodził odkąd pamiętam, a wcześniej ten błąd nie wyskakiwał...
wieczorem napiszę w jakim stanie jest ten magiczny silniczek krokowy, a tym czasem...
złote z was chłopaki... co ja bym bez was zrobiła :*
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 13-08-2010, 01:37   

celina_celina napisał/a:
i to niezależnie czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku
skoro na zimnym też Ci skaczą obroty, to poleciłbym przeczyszczenie przepustnicy, potem regulację obrotów i TPS-u. Chyba, że usunięcie przyczyny błędu 55 załatwi sprawę :wink: sprawdzę też u siebie wtyczkę z krokowca, bo też ciąglę walczę z nierównym obrotami na rozgrzanym silniku. Czasem problem nie występuje, a czasem skaczą dosyć wyraźnie... Może "magiczne" WD-40 załatwi sprawę ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.