[XX-92]Lancer C6x i starsze - spadek mocy
szikuna - 15-08-2010, 00:42 Temat postu: spadek mocy witam mam pewien problem z moim lancerkiem. Ostatnio sprawdzałem rozrząd i okazało się że znaki na kolach się nie zgadzają (o 1 ząbek ). Po ustawieniu tak jak trzeba silnik pracuje niby normalnie do 3000 obr. potem następuje wyczuwalny spadek mocy, tak jakby ktoś za hak trzymał. Dodam że ciśnienie sprawdzałem po 11 atmosfer. Moje pytanko czy może to być zapłon ?
robertdg - 15-08-2010, 10:30
szikuna napisał/a: | Moje pytanko czy może to być zapłon ? | tak, jeżeli przestawiłes rozrząd, a o przekreceniu aparatem zapłonowym zapomniałeś.
szikuna - 15-08-2010, 19:37
przekręciłem trochę aparat mniej więcej o tyle co rozrząd i od razu jest lepiej. Z ustawieniem na lampę czekam do wtorku bo wtedy ją będę miał. Wielkie dzięki za odpowiedz. Jeszcze jak byś mi napisał jaki kąt 5 czy 7 bo mam gaz sekwęcja. Z góry dziękuję i pozdrawiam
robertdg - 15-08-2010, 21:24
5 stopni, przeczytaj tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6267
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3874
szikuna - 17-08-2010, 23:10
wielkie dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
serKlakier - 19-08-2010, 18:24
Ma ktoś zdjęcie tego złącza serwisowego i jeśli w nim jest parę pinów to który zmasować?
(Chodzi oczywiście o złącze serwisowe które trzeba zmasować przy ustawieniu lampą stroboskopową wyprzedzenia zapłonu.)
szikuna - 20-08-2010, 09:21
tu masz złącze ustawienia zapłonu jest tam tylko jeden pin.
Uploaded with ImageShack.us
serKlakier - 20-08-2010, 09:53
OK, wielkie dzieki
szikuna - 20-08-2010, 19:34
no i kicha z tym zapłonem. Ustawiałem na lampę ze zmasowanym ECU (tak jak piszą na forum) i wraca do wcześniejszych ustawień. Jak nie zmasuje ECU tylko normalnie ustawie przez kręcenie aparatem to jest te 5 stopni ale silnik przy 3000 obr. strasznie muli. Dopiero przy 15-20 stopniach jest o.k. Co robić czy mogę tak jeździć, czym to ewentualnie grozi ? Jeśli coś jest nie tak to co to ewentualnie może być ?
rus_one - 21-08-2010, 16:14
Bez zmasowanego złącza możesz sobie odpuścić lampę bo i tak źle ci pokazuje. Ustaw na słuch przyśpieszaj dotąd aż zacznie nierówno chodzić i troszkę cofnij. Powinno być ok. Innym sposobem jest zdjęcie podciśnień z aparatu (musisz je zaślepić na czas ustawiania) i wtedy na lampę ustawić, potem założyć spowrotem podciśnienia. U mnie to zadziałało.
Krzyzak - 21-08-2010, 21:47
szikuna napisał/a: | ale silnik przy 3000 obr. strasznie muli. Dopiero przy 15-20 stopniach jest o.k. |
jeszcze może być przestawiony pasek rozrządu
ale więcej się nie da zdiagnozować przez internet - szczególnie, że masz LPG, które czyni auto - wg mnie - niediagnozowalnym
świece/przewody WN/kopułkę aparatu zmieniłeś?
szikuna - 22-08-2010, 06:48
świece/przewody WN/kopułkę aparatu i palec zmieniane pasek miałem przestawiony o 1 ząbek po ustawieniu na znaki zaczął mulić. Ciśnienie sprawdzałem 11 atmosfer. Myślałem że to zapłon ale po ustawieniu lampą na 5 stopni muli dopiero jak ustawię 15-20 stopni to jest ok. Mogę tak jeździć ? Dodam jeszcze jak ustawiłem pasek bo w silniku 4G15 znacznik koła jest w innym miejscu. Poprawcie mnie jak się myle. Na zdjęciu zaznaczyłem mniej więcej jak u mnie jest znak. Lekko pod ukosem P.S jaka powinna być przerwa na świecy ?
<script src='http://img825.imageshack.us/shareable/?i=timc06.gif' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
Krzyzak - 22-08-2010, 21:06
u mnie jest dokładnie w miejscu wskazywanym przez nr 6
jak masz tam, gdzie wyżej zaznaczyłeś to są 2 zęby - czyli jakieś 10 stopni różnicy
to by się zgadzało, że przy wyprzedzeniu 15 zaczyna jeździć
szikuna - 22-08-2010, 21:22
czyli co mam zrobić, przestawić rozrząd tak jak był, czy zostawić to w spokoju i jeździć na tych 15 stopniach ? Na twojej stronce wyczytałem że w 4G15 12v znacznik jest w innym miejscu
Krzyzak - 22-08-2010, 21:35
szikuna, poczytaj dobrze - pisałem, że w silniku 4G63 znacznik jest gdzie indziej niż w 4G37
|
|
|