To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] wady i zalety 4g93

rosomak1983 - 24-08-2010, 09:57
Temat postu: [CA5A 1.8] wady i zalety 4g93
witam niedługo bede wkładał 4g93 mam pytanie co w tych silnikach najczesciej szwankuje?
Wiem ze popychacze czesto klepia... ale moze sa takie typowe usterki jak np aparat zapłonowy i komp w 4g92... (kondonki zmienie ale jestem ciekaw czy tez sa wadliwe tam)

Anonymous - 24-08-2010, 10:19

Kondensatory należy zmienić,popych czyścisz ropą i jest dobrze.
To stara jednostka więc ma prawo coś się dziać,zrób full przegląd przed wsadzeniem i będziesz miał spokój na lata.Tylko nie gazuj go proszę.
Pozdr.

rosomak1983 - 24-08-2010, 11:09

Czerwien, a nie z cewka / modulem nie ma problemów ??? Bo w 4g92 to dosc czesta bolaczka... a tutaj czesci nie sa zbyt dostepne :roll:
Bartek - 24-08-2010, 11:11

Dohc to dość delikatna jednostka przez bliskość granicy bezpiecznej mocy, wysoki stopień sprężania, ciasne pasowanie i delikatne panewki - co dziwne najgorzej wyglądają na 1 cylindrze, nawet w stosunkowo młodych jednostkach.
rosomak1983 - 24-08-2010, 11:19

Bartek, chcesz powiedziec ze ten motor wymaga delikatnego traktowania? :shock:
czarnuch23 - 24-08-2010, 22:03

Silnik sam w sobie nie wymaga lekkiego traktowania ale dobrego paliwa i dobrego oleju zmienianego na czas.

Sam silnik nie jest może tak pancerny jak 4g63 ale też nie jest to zrobione z "g".
Panewki na korbach mogą polecieć jesli zaniedba się olej i podstawowe zasady użytkowania silnika. (jako że silnik kreci sie do 8kRPM można mocno skrócić żywotność katując na zimno biedną jednostkę)

Poza tym to silnik jak każdy inny.
Elektronika nie stwarza większych problemów- ecu ta sama szkołą co w 1.6.

Przed swapem na pewno zrób sobie rozrząd i dokładnie sprawdź przy tym napinacz hydrauliczny.

Popychacze zrobisz nawet po swapie w 2 godzinki bez ściągania głowicy.

Jeśli silnik długo stal sprawdź stan kanałów wodnych czy nie ma tam dużych nalotów z rdzy.
Jeśli są czeka sie płukanie silnika zanim zalejesz plyn właściwy.

Na co byś się nie przygotowywał i tak wyskoczy coś czego nie przewidziałeś a wiec przede wszystkim miej zapas gotówki - jak nic sie nie stanie to dobrze ale jak wystąpią komplikacje dobrze mieć zaplecze.

rosomak1983 - 24-08-2010, 22:53

czarnuch23 napisał/a:
Jeśli silnik długo stal

tego nie wiem ale zaciski hamulcowe z tego auta juz założyłem i nie były zapieczone ani nic... wiec moze nie.
czarnuch23 napisał/a:
Przed swapem na pewno zrób sobie rozrząd i dokładnie sprawdź przy tym napinacz hydrauliczny

myslałem ze moze po swapie jak silnik okaze sie OK
czarnuch23 napisał/a:

Popychacze zrobisz nawet po swapie w 2 godzinki bez ściągania głowicy

ale walki trzeba sciagac chyba nie???
czarnuch23 napisał/a:
a wiec przede wszystkim miej zapas gotówki

nie braknie :wink:

czarnuch23 - 25-08-2010, 11:23

DO wymiany popychaczy nie musisz sciagac wałków kiedyś na forum pisałęm jak sie to robi zreszta Bartek też chyba to pisał . Szukajka powie prawde. Zabawa jest prosta jesli ma sie jakiekolwiek pojecie o mechanice.
Wiem po sobie ze kasa sie przydaje :) mi poszlo okolo 2000 :) (nowe popychacze panewki uszczlka glowicy i kompletny rozrzad.....

rosomak1983 - 25-08-2010, 11:47

czarnuch23 napisał/a:
DO wymiany popychaczy

najpierw przeczyszcze :wink:
czarnuch23 napisał/a:
panewki uszczlka glowicy

to mam nadzieje ze nie bedzie potrzebne :D
czarnuch23 napisał/a:
kompletny rozrzad.....

z tym poczekam miesiac dwa bo jakby trzeba zdejmowac głowice albo co to wtedy sie wymieni, patrzyłem pasek jest w bdb stanie wiec tysiac km wytrzyma :P

Krzyzak - 25-08-2010, 12:54

w DOHC wymiana popychaczy bez zdejmowania wałków jest oczywiście możliwa - ale to jak ściąganie spodni przez głowę...
Bartek - 25-08-2010, 16:09

Krzyzak, przesadzasz. Najwyżej jak zdejmowanie spodni lewą ręką. 10000x wolę pobawić się sprężynami zaworowymi niż rozpinać rozrząd.
rosomak1983 - 25-08-2010, 16:19

Krzyzak napisał/a:
w DOHC wymiana popychaczy bez zdejmowania wałków jest oczywiście możliwa - ale to jak ściąganie spodni przez głowę...


Bartek napisał/a:
Krzyzak, przesadzasz. Najwyżej jak zdejmowanie spodni lewą ręką. 10000x wolę pobawić się sprężynami zaworowymi niż rozpinać rozrząd.


Panowie ja wszystko mam logistycznie zaplanowane zajme sie popychaczami przy zmianie rozrzadu :D :wink:

Wracajac do teamtu padaja tam moduły czy cewki w tym silniku ???

harpagan - 25-08-2010, 16:42

rosomak1983 napisał/a:

Wracajac do teamtu padaja tam moduły czy cewki w tym silniku ???

To nie 4G92 :)

rosomak1983 - 25-08-2010, 16:54

Czerwien napisał/a:
zrób full przegląd przed wsadzeniem

hmm czyli co ???
harpagan napisał/a:
To nie 4G92 :)

całe szczescie bo gdzie ja potem dostane czesci :P

j-rules - 25-08-2010, 17:14

ross, co plnujesz ze swoim aktualnym 4g92? jakiegos colciaka bedziesz skladal?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group