To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Colt CJ4A, "HYNO" werszyn

Tomek - 26-08-2010, 20:52
Temat postu: Colt CJ4A, "HYNO" werszyn
Tak jak wspominałem w temacie o moim EA5A, w stajence pojawił się dzisiaj mały Colcik.
Więcej szczegółów soon.

Andrew - 26-08-2010, 21:03

Kolekcjoner mitsu :D Dawaj foty... A to Twój?
Tomek - 26-08-2010, 21:15

andrew84 napisał/a:
Kolekcjoner mitsu :D Dawaj foty... A to Twój?


na foty dziś już za późno
w teorii i na papierze mój, ale to raczej dla narzeczonej kupiliśmy, coby się nauczyła jak nie jeździć, bo Avance'm raz jechała, ale żal mi go troche i ona sama nie chce nim się uczyć

Tomek - 27-08-2010, 10:49

u nas leje, więc póki co zdjęć nie będzie, ale mam za to pytanie.
Co to jest i do czego służy ??



po kablach doszedłem, że jest 4 przewodami wpięte w kostkę ISO od radia (w tym jedna masa) i oprócz tego 2 czarne kable, które idą gdzieś dalej.

Andrew - 27-08-2010, 11:03

tomek84 napisał/a:
Co to jest i do czego służy ??
Nie jest to przypadkiem termometr wewnętrzny i zewnętrzny? Bo na webasto to raczej nie wygląda :D
Tomek - 27-08-2010, 11:09

andrew84 napisał/a:
tomek84 napisał/a:
Co to jest i do czego służy ??
Nie jest to przypadkiem termometr wewnętrzny i zewnętrzny? Bo na webasto to raczej nie wygląda :D


jakoś tak, ale:

- przycisk set ??
- czemu wpięte w radio?? samo zasilanie bym zrozumiał, ale są 3 kable + masa

ps. takie lub podobne diwajsy już widziałem w jakimś mitsu, ale nie pamiętam gdzie
więc pewnie ktoś coś takiego ma u siebie

Andrew - 27-08-2010, 11:11

tomek84 napisał/a:
- przycisk set ??
Set do ustawień zewnątrz wewnątrz chyba :wink:
tomek84 napisał/a:
- czemu wpięte w radio??
Bo najbliżej do prądu :D
Kleju - 27-08-2010, 18:27

tomek84 napisał/a:
Co to jest i do czego służy ??


To jest termometr.

Było już parę tematów o tym:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=345

robertdg - 27-08-2010, 21:01

Potwierdzam, to co pisze Kleju, pisane o tym takze tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41798
Tomek - 28-08-2010, 09:11

dzięki wszystkim za odpowiedź
pewnie jest to termometr
zdaje się, że trzeba go sobie najpierw zaprogramować/wyskalować, żeby coś potem pokazywał

A teraz pare pytań co do Hyno Colta.

1. jakie świeczki mu zapodać
auto jest na gazie 2 gen. z odpiętą elektroniką
z tego co się orientuję to odstęp powinien być 0,8
katalog Denso podaje mi w opcji świece IK20, które ma 1,1, a więc idąc dalej IK22, która ma 0,8 powinna być odpowiedniejsza, dla auta z gazem, tak mam u siebie w Galancie.
Ale czy tak samo będzie w Colcie??
jeździ ktoś na Denso IK22

2. aparat zapłonowy w CJ 1.6 jest zbudowany z:
- cewka
- fajka
- przewód
razy dwa
dobrze mówie??

teraz pytanie, bo znalazłem taką aukcje:
http://allegro.pl/fajka-c...1198149192.html
i taką:
http://allegro.pl/prz-zap...1204152816.html
i wynika z nich, że fajka i przewody w EA2W są takie same jak w CJ4A, idąc dalej, czy cewka jest to samo??

problem jest taki, że wczoraj miałem pierwszy strzał, po czym auto nie chciało jechać na gazie, a na benzynie przerywało/szarpało, ale dojechałem do domu i pod koniec było już w miare okej
wieczorem pojeździłem troche i chodził już na gazie z tym jednak, że przy dynamiczniejszym dodawaniu gazu miał takie jakby mini-wystrzały, przy emeryckiej jeździe okej.

Wczoraj rano byłem w Czakramie, wymienili filtr gazu, stary był b. brudny i wyregulowali instalacje. Znajomy który tam pracuje powiedział, żeby zadbać o aparat zapłonowy, co zresztą miałem w planach.
Więc jak widać sprawa dość pilna, żeby Colta szybko usprawnić.

Teraz prosze o odpowiedz:
- w sprawie świec
- w sprawie budowy aparatu zapłonowego (potwierzenie)
- czy z EA2W podejdzie aparat zapłonowy, to bym go zamienił i sprawdził czy jest lepiej
- czy wystarczy wymienić fajki i przewody, czy cewki też ??
- gdzie dalej szukać dziury?? naczytałem się o kącie zapłonu i regulacji zaworów

robertdg - 28-08-2010, 09:51

Co do przerwy na elektrodach świecy, im mniejsza przerwa, tym szybszy przeskok iskry, tak z technicznego punktu widzenia.
Układ WN zbudowany jest, poczynając od kosci zasilajacej cewke WN, następnie cewka WN, w dół fajka WN, w prawo lub lewo przewód WN, na końcu fajki/przewodu świeca zapłonowa.
Technicznie rzecz biorac, na cewkach i przewodach z EA2 tez powinno banglac
Przy powyzszym schemacie, regulacja wyprzedzenia kata zaplonu zajmuje sie ECU.

Tomek - 28-08-2010, 10:10

robertdg napisał/a:
Przy powyzszym schemacie, regulacja wyprzedzenia kata zaplonu zajmuje sie ECU.


czyli się go nie reguluje ??
czy też może być tak, że ECU ma błędy jakieś z tym związane ??

a i jeszcze kolejny problem
bo jak go kupiłem to nie trzymał równo wolnych obrotów
miał albo 700 albo 1200
potem skakał 700-1400-2000
przy regulacji gazu wyczyścili przepustnicę i troche sie poprawiło
ale dalej skacze, choć w większości trzyma obroty 600-700, co jest troche za mało, ale nie będę tego regulować póki nie będą stabilne
chodzi tak samo na gazie, jak na benzynie, więc przyczyna nie jest w instalacji gazowej
gazownicy stwierdzili, że może to być regulator wolnych obrotów, które to miałby być gdzieś na przepustnicy, prawda li to??
olej wygląda na nowy, sprzedający mówił, że wymieniał niedawno, filtr powietrza też wygląda na nowy

robertdg - 28-08-2010, 10:21

ECU programuje się tym samym sposobem, co w galancie, spróbuj go przyuczyc, a jak panowie czyscili przepustnice, to odrazu mogli poczyscic krokówke, albo chocby ja sprawdzic czy prawidlowo pracuje.
Tomek - 07-09-2010, 21:01

obroty się unormowały
aparat zapłonowy przełożyłem, jest toczka w toczke ten sam, i jest o niebo lepiej
stary musiał być już zmęczony, bo ktoś już go ratował izolacją elektryczną
później wymieniłem świece i od tego czasu lata aż miło, ale Galant to to nie jest (a szkoda)
co więcej kombinowałem też z przepustnicami i o dziwno ta z 2.0 pasuje niemalże plug and play
rozstaw śrub mocujących ten sam, jedynie węże od chłodzenia inaczej rozmieszczone (a dokładnie jeden), ale to szczegół, wcześniej tylko ściągnąłem siłownik od tempomatu
ale w sumie nie było żadnej różnicy to wróciłem do fabrycznych setupów
dziś odebrałem dywaniki gumowe, z tej aukcji: http://allegro.pl/dywanik...1196928576.html
niestety nie pasują, musiałem odesłać
może ktoś mi powie, gdzie użytkownicy Coltów kupują dywaniki gumowe??, bo na allegro niestety nic co by przypominało kształtem coś co może pasować

pawliku - 09-09-2010, 08:18

ja sobie do colta dobrałem dywaniki gumowe z opla vectry c :P i pasuje :) tylko u pasażera w jednym miejscu odstaje ale jest to do zrobienia :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group