To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] hamulce bębnowe, różnica w hamowaniu

kkriss - 03-09-2010, 20:33
Temat postu: [Carisma] hamulce bębnowe, różnica w hamowaniu
Witam
Ostatnio na przeglądzie wyszła mi niezła różnica w hamowaniu tylnymi hamulcami, ponad 30%.
Z tego co wiem mam tam hamulce bębnowe. Czy może ktoś mnie gdzieś odesłać, lub podpowiedzieć jak się do tego zabrać samemu, aby to skorygować dobrze?

Ogólnie wiedzę mam znikomą, ale sporą chęć do nauki.

Cari jest z końcówki 2000 roku.

Pozdrawiam

pawelsonx - 03-09-2010, 21:21

musisz sprawdzić stan okładzin

odsyłam do manuale

robertdg - 03-09-2010, 21:42



Winę za to może ponosić:
- zapieczony cylinderek hamulcowy (nr na rysunku 52240)
- zator w przewodzie elastycznym
- zapieczony/zablokowany samoregulator (nr na rysunku 52301)



Problemy przy demontażu bębna, moża sprawić:
- zapieczony bęben na połaczeniu z piastą (element 52323 osadzony na 33307)
- warga na bębnie opierająca się o szczęki, wynikająca ze stanu eksploatacji

W celu demontażu bębna, wykonujemy następujące czynności:
- klinujemy koła przednie najlepiej jakimiś gotowymi klinami, albo klockami,
- hamulec ręczny opuszczony w dół, wrzucony bieg 1 lub wsteczny
- luzujemy koło i podnosimy auto, nastepnie sciagamy kolo i stawiamy auto na kobyłce (nie zostawiamy auta na lewarku :!: )
- bęben jest przykręcony do piasty poprzez śrubke nr na rysunku 33396, odkręcamy ją, próbujemy demontować bęben, jezeli jest zapieczony, delikatnie młotkiem o wadze około 1-1.5kg uderzamy w miejscu przylgni bębna do piasty, pomiędzy szpilkami, jezeli juz sie beben odbija próbujemy go sciagac, jezeli warga zacznie blokowac beben, mozemy sprobowac rozluznic poprzez poluzowanie naciagu linki recznego, jezeli to nie pomoze, uzywamy sciagacza do bebna, ewentualnie jezeli są w nim nagwintowane otwory, to wkrecamy srubki w nie i krecimy do momentu zejscia bebna ze szczek, w tym momencie przewaznie lubia sie zrywac zabezpieczenia sprezynowe na gwozdziach trzymajacych szczeki, ale to nie problem, bo kupuje sie nowy zestaw montazowy szczek hamulca i zaklada wszystko nowe (koszt zestawu około 35zł).
Po rozpieciu wszystkiego sprawdzamy, czy cylinderek pracuje swobodnie, powinno sie dac przesuwac jego tloczki w palcach, czyscimy szczotka druciana samoregulator i probujemy go rozruszac, w wypadku gdy bebny schodzily ciezko, nalezy oddac je do przefazowania grani wytartej w trakcie eksploatacji do szczek, wczesniej jednak nalezy zmierzyc srednice wewnetrzna bebna, aby sprawdzic czy nadaje sie jeszcze do eksploatacji, wizualnie takze trzeba ocenic grubosc szczek, oraz przesmarowac ramie ciegna recznego, oraz skontrolowac stan linki recznego oraz jej prace.
Rysunki obrazuja sposob montazu szczek. Więcej informacji obrazowych mozna znalezc w manualu, w odpowiednim dziale Service Brakes oraz Parking Brakes

P.S. przed finalnym montażem, należy dokonać odpowiedniej regulacji samoregulatora, na końcu podregulować linkę recznego. Przy wymianie szczęk i/lub bębnów nalezy całkowicie poluzowac linkę recznego.

Macenty - 08-09-2010, 22:19
Temat postu: Hamulce bębenowe
Mam Space stara też bębny z tyłu na diagnostyce też wychodziła duża różnica okazało się, że w słabiej hamującym bębnie jedna okładzina latała już luzem, poza tym cylinderki były do wymiany. Może pora na nowe szczęki?
Cargo - 07-01-2011, 18:53

Przepraszam że podczepię się do tematu . Podczas wymiany szczęk hamulcowych mechanik zgubił śrubkę zabezpieczającą ja widzę na fotce numer 33396. Co grozi jazda bez tej śrubki ...?
robertdg - 07-01-2011, 18:58

33396, to śrubka trzymajaca beben/tarcze, takze nie ma ona wiekszego znaczenia, bo funkcje ta spelnia przykrecone kolo ;-)
Cargo - 07-01-2011, 19:44

Dzięki robertdg tak myślałem ale wolałem się upewnić :mrgreen:

Postaram się jakąś dobrać

tadek55 - 02-06-2014, 21:26

Witam, przyszedł czas na wymiane szczęk chamulcowych,mam pytanie jakie polecacie.?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group