Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] hamulce bębnowe, różnica w hamowaniu
Autor Wiadomość
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 03-09-2010, 20:33   [Carisma] hamulce bębnowe, różnica w hamowaniu

Witam
Ostatnio na przeglądzie wyszła mi niezła różnica w hamowaniu tylnymi hamulcami, ponad 30%.
Z tego co wiem mam tam hamulce bębnowe. Czy może ktoś mnie gdzieś odesłać, lub podpowiedzieć jak się do tego zabrać samemu, aby to skorygować dobrze?

Ogólnie wiedzę mam znikomą, ale sporą chęć do nauki.

Cari jest z końcówki 2000 roku.

Pozdrawiam
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-09-2010, 21:21   

musisz sprawdzić stan okładzin

odsyłam do manuale
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-09-2010, 21:42   



Winę za to może ponosić:
- zapieczony cylinderek hamulcowy (nr na rysunku 52240)
- zator w przewodzie elastycznym
- zapieczony/zablokowany samoregulator (nr na rysunku 52301)



Problemy przy demontażu bębna, moża sprawić:
- zapieczony bęben na połaczeniu z piastą (element 52323 osadzony na 33307)
- warga na bębnie opierająca się o szczęki, wynikająca ze stanu eksploatacji

W celu demontażu bębna, wykonujemy następujące czynności:
- klinujemy koła przednie najlepiej jakimiś gotowymi klinami, albo klockami,
- hamulec ręczny opuszczony w dół, wrzucony bieg 1 lub wsteczny
- luzujemy koło i podnosimy auto, nastepnie sciagamy kolo i stawiamy auto na kobyłce (nie zostawiamy auta na lewarku :!: )
- bęben jest przykręcony do piasty poprzez śrubke nr na rysunku 33396, odkręcamy ją, próbujemy demontować bęben, jezeli jest zapieczony, delikatnie młotkiem o wadze około 1-1.5kg uderzamy w miejscu przylgni bębna do piasty, pomiędzy szpilkami, jezeli juz sie beben odbija próbujemy go sciagac, jezeli warga zacznie blokowac beben, mozemy sprobowac rozluznic poprzez poluzowanie naciagu linki recznego, jezeli to nie pomoze, uzywamy sciagacza do bebna, ewentualnie jezeli są w nim nagwintowane otwory, to wkrecamy srubki w nie i krecimy do momentu zejscia bebna ze szczek, w tym momencie przewaznie lubia sie zrywac zabezpieczenia sprezynowe na gwozdziach trzymajacych szczeki, ale to nie problem, bo kupuje sie nowy zestaw montazowy szczek hamulca i zaklada wszystko nowe (koszt zestawu około 35zł).
Po rozpieciu wszystkiego sprawdzamy, czy cylinderek pracuje swobodnie, powinno sie dac przesuwac jego tloczki w palcach, czyscimy szczotka druciana samoregulator i probujemy go rozruszac, w wypadku gdy bebny schodzily ciezko, nalezy oddac je do przefazowania grani wytartej w trakcie eksploatacji do szczek, wczesniej jednak nalezy zmierzyc srednice wewnetrzna bebna, aby sprawdzic czy nadaje sie jeszcze do eksploatacji, wizualnie takze trzeba ocenic grubosc szczek, oraz przesmarowac ramie ciegna recznego, oraz skontrolowac stan linki recznego oraz jej prace.
Rysunki obrazuja sposob montazu szczek. Więcej informacji obrazowych mozna znalezc w manualu, w odpowiednim dziale Service Brakes oraz Parking Brakes

P.S. przed finalnym montażem, należy dokonać odpowiedniej regulacji samoregulatora, na końcu podregulować linkę recznego. Przy wymianie szczęk i/lub bębnów nalezy całkowicie poluzowac linkę recznego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Macenty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: PL
Wysłany: 08-09-2010, 22:19   Hamulce bębenowe

Mam Space stara też bębny z tyłu na diagnostyce też wychodziła duża różnica okazało się, że w słabiej hamującym bębnie jedna okładzina latała już luzem, poza tym cylinderki były do wymiany. Może pora na nowe szczęki?
 
 
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-01-2011, 18:53   

Przepraszam że podczepię się do tematu . Podczas wymiany szczęk hamulcowych mechanik zgubił śrubkę zabezpieczającą ja widzę na fotce numer 33396. Co grozi jazda bez tej śrubki ...?
_________________
Zobacz historie mojego miśka
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-01-2011, 18:58   

33396, to śrubka trzymajaca beben/tarcze, takze nie ma ona wiekszego znaczenia, bo funkcje ta spelnia przykrecone kolo ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-01-2011, 19:44   

Dzięki robertdg tak myślałem ale wolałem się upewnić :mrgreen:

Postaram się jakąś dobrać
_________________
Zobacz historie mojego miśka
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 02-06-2014, 21:26   

Witam, przyszedł czas na wymiane szczęk chamulcowych,mam pytanie jakie polecacie.?
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.