 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma] hamulce bębnowe, różnica w hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 03-09-2010, 20:33 [Carisma] hamulce bębnowe, różnica w hamowaniu
|
|
|
Witam
Ostatnio na przeglądzie wyszła mi niezła różnica w hamowaniu tylnymi hamulcami, ponad 30%.
Z tego co wiem mam tam hamulce bębnowe. Czy może ktoś mnie gdzieś odesłać, lub podpowiedzieć jak się do tego zabrać samemu, aby to skorygować dobrze?
Ogólnie wiedzę mam znikomą, ale sporą chęć do nauki.
Cari jest z końcówki 2000 roku.
Pozdrawiam |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 12:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 03-09-2010, 21:21
|
|
|
musisz sprawdzić stan okładzin
odsyłam do manuale |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-09-2010, 21:42
|
|
|
Winę za to może ponosić:
- zapieczony cylinderek hamulcowy (nr na rysunku 52240)
- zator w przewodzie elastycznym
- zapieczony/zablokowany samoregulator (nr na rysunku 52301)
Problemy przy demontażu bębna, moża sprawić:
- zapieczony bęben na połaczeniu z piastą (element 52323 osadzony na 33307)
- warga na bębnie opierająca się o szczęki, wynikająca ze stanu eksploatacji
W celu demontażu bębna, wykonujemy następujące czynności:
- klinujemy koła przednie najlepiej jakimiś gotowymi klinami, albo klockami,
- hamulec ręczny opuszczony w dół, wrzucony bieg 1 lub wsteczny
- luzujemy koło i podnosimy auto, nastepnie sciagamy kolo i stawiamy auto na kobyłce (nie zostawiamy auta na lewarku )
- bęben jest przykręcony do piasty poprzez śrubke nr na rysunku 33396, odkręcamy ją, próbujemy demontować bęben, jezeli jest zapieczony, delikatnie młotkiem o wadze około 1-1.5kg uderzamy w miejscu przylgni bębna do piasty, pomiędzy szpilkami, jezeli juz sie beben odbija próbujemy go sciagac, jezeli warga zacznie blokowac beben, mozemy sprobowac rozluznic poprzez poluzowanie naciagu linki recznego, jezeli to nie pomoze, uzywamy sciagacza do bebna, ewentualnie jezeli są w nim nagwintowane otwory, to wkrecamy srubki w nie i krecimy do momentu zejscia bebna ze szczek, w tym momencie przewaznie lubia sie zrywac zabezpieczenia sprezynowe na gwozdziach trzymajacych szczeki, ale to nie problem, bo kupuje sie nowy zestaw montazowy szczek hamulca i zaklada wszystko nowe (koszt zestawu około 35zł).
Po rozpieciu wszystkiego sprawdzamy, czy cylinderek pracuje swobodnie, powinno sie dac przesuwac jego tloczki w palcach, czyscimy szczotka druciana samoregulator i probujemy go rozruszac, w wypadku gdy bebny schodzily ciezko, nalezy oddac je do przefazowania grani wytartej w trakcie eksploatacji do szczek, wczesniej jednak nalezy zmierzyc srednice wewnetrzna bebna, aby sprawdzic czy nadaje sie jeszcze do eksploatacji, wizualnie takze trzeba ocenic grubosc szczek, oraz przesmarowac ramie ciegna recznego, oraz skontrolowac stan linki recznego oraz jej prace.
Rysunki obrazuja sposob montazu szczek. Więcej informacji obrazowych mozna znalezc w manualu, w odpowiednim dziale Service Brakes oraz Parking Brakes
P.S. przed finalnym montażem, należy dokonać odpowiedniej regulacji samoregulatora, na końcu podregulować linkę recznego. Przy wymianie szczęk i/lub bębnów nalezy całkowicie poluzowac linkę recznego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Macenty
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 37 Skąd: PL
|
Wysłany: 08-09-2010, 22:19 Hamulce bębenowe
|
|
|
Mam Space stara też bębny z tyłu na diagnostyce też wychodziła duża różnica okazało się, że w słabiej hamującym bębnie jedna okładzina latała już luzem, poza tym cylinderki były do wymiany. Może pora na nowe szczęki? |
|
|
|
 |
Cargo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 99 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-01-2011, 18:53
|
|
|
Przepraszam że podczepię się do tematu . Podczas wymiany szczęk hamulcowych mechanik zgubił śrubkę zabezpieczającą ja widzę na fotce numer 33396. Co grozi jazda bez tej śrubki ...? |
_________________ Zobacz historie mojego miśka |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2011, 18:58
|
|
|
33396, to śrubka trzymajaca beben/tarcze, takze nie ma ona wiekszego znaczenia, bo funkcje ta spelnia przykrecone kolo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Cargo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 99 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-01-2011, 19:44
|
|
|
Dzięki robertdg tak myślałem ale wolałem się upewnić
Postaram się jakąś dobrać |
_________________ Zobacz historie mojego miśka |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 02-06-2014, 21:26
|
|
|
Witam, przyszedł czas na wymiane szczęk chamulcowych,mam pytanie jakie polecacie.? |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
|
|