[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] ABS wariuje
KamilR10 - 16-09-2010, 20:28 Temat postu: [EA2A/W 2.0] ABS wariuje Od jakiegoś czasu mam problemy z ABS-em włącza się dosłownie przy każdym hamowaniu, a jak samochód jest obciążony to tym bardziej.Mało tego, ostatnio podczas jazdy na łuku w prawo przy nie dużych prędkościach około 50, 60km/h hamulec sam drga i ABS się włącza, a hamulca nawet nie dotykam. Nie mam pojęcia o co chodzi. Płyn w zbiorniku jest w normie, sprawdzałem kilka razy. Dodam że łożysko prawe przednie mam do wymiany, może to mieć jakiś wpływ??
bieniak - 16-09-2010, 21:47
na początek wymrugaj błędy.bo może któryś czujnik jest brudny, zębatka uszkodzona albo coś innego.od tego bym zaczął. bo właśnie objawy które podajesz są zazwyczaj spowodowane uszkodzeniem zębatki(czujnik odczytuje cały czas zablokowane koło)
KaWu - 17-09-2010, 08:50
Tak jak bieniak, napisał-może mieć rację.
A co do KamilR10 napisał/a: | mam problemy z ABS-em włącza się dosłownie przy każdym hamowaniu, a jak samochód jest obciążony to tym bardziej |
To też dużo zależy od opon - a czas reakcji ABS jest różny.
koza - 19-09-2010, 16:50
U mnie była taka sytuacja, przy hamowaniu ciągnęło w prawo i pedał dziwnie reagował.
Błędów brak, klocki tarcze nowe płyn też-okazało się, że pękł pierscień z którego czyta czujnik ABS cała przyczyna.
Sprawdź.
bieniak - 19-09-2010, 22:41
dokładnie miałem tak samo z tym że ja reanimowałem abs po 6latach niesprawności a przyczyna była błacha.abs działał ale tylko do 40km/h bo czujnik zbierał dobrze z pękniętej zębatki z tylnego koła.jak już szybciej jechał to nie nadążał i się cyrki działy.ściągnięta piasta i diagnoza wyszczerbiona zębatka
no to migomat w garść mały amperaż uzupełnienie braków i ładnie brzeszczocikiem i pilnikiem porobiłem rowki:)
ABS działa idealnie:)
KamilR10 - 20-09-2010, 00:32
Dzięki Panowie za wszystkie odpowiedzi. Nie długo się tym zajmę i dam znać jakie są efekty:)
Voltron - 20-09-2010, 08:45
Czy może mnie ktoś uświadomić jak powinny być zamontowane czujniki ABS z tyłu???
Jakiś czas temu musiałem rozłożyć cały zawias. Po złożeniu świeci mi się lampka od ABS-u no i ABS nie działa.
Ustawiłem czujniki tak aby rowki na nich były równolegle do zębatki niestety to nie pomogło. Jak powinny być zamontowane te czujniki? W jakiej pozycji? (może rowki na czujniku powinny być pionowo względem zębatki?) W manualu nie znalazłem może ktoś z was mi pomoże.
Owczar - 20-09-2010, 12:58
Voltron, a Ty wyjmowales te czujniki ze zwrotnicy? Wedlug mnie polozenie nie jest az tak istotne, zreszta z tego co pamietam to polozenie determinuje kolnierz ktory jest przykrecany do zwrotnicy. Poza tym one sa indukcyjne....
Wymrugaj bledy i sprawdz czy oba czujniki maja blad. Byc moze uszkodziles ktorys przy demontazu.
Voltron - 20-09-2010, 13:04
Tak wyjmowałem je ze zwrotnic. Po wyjęciu czujnika ta metalowa osłonka została w zwrotnicy z jednej i z drugiej strony. Domyślam się że nie powinno tak być ? Wymrugam błędy i zobaczymy co mi pokaże.
Owczar - 20-09-2010, 13:27
Mogles je niestety uszkodzic :/ A nie lepiej bylo wypiac kostke? ;>
Wymrugaj bledy, zobaczymy co poakza.
misiu-bisi - 20-09-2010, 21:48 Temat postu: Re: ABS wariuje
KamilR10 napisał/a: | Od jakiegoś czasu mam problemy z ABS-em włącza się dosłownie przy każdym hamowaniu, a jak samochód jest obciążony to tym bardziej.Mało tego, ostatnio podczas jazdy na łuku w prawo przy nie dużych prędkościach około 50, 60km/h hamulec sam drga i ABS się włącza, a hamulca nawet nie dotykam. Nie mam pojęcia o co chodzi. Płyn w zbiorniku jest w normie, sprawdzałem kilka razy. Dodam że łożysko prawe przednie mam do wymiany, może to mieć jakiś wpływ?? |
możesz mieć pęknięty pierścień abs-u w którymś z kół, pierścień nprzestaje się obracać i czujnik abs odczytuje to jako zablokowanie koła i załącza abs przy każdym naciśnięciu hamulca-przerabiałem to już w jakimś aucie-sprawdź czy żaden nie jest luźny-obraca sie sam
KamilR10 - 25-09-2010, 21:04
Mam wyłamany jeden z ząbków. Ponoć ta część jest razem z przegubem. Nie orientuje się za bardzo co kupić żeby to wymienić?
misiu-bisi - 25-09-2010, 21:44
KamilR10 napisał/a: | Mam wyłamany jeden z ząbków. Ponoć ta część jest razem z przegłubem. Nie orientuje się za bardzo co kupić żeby to wymienić? |
no to wszystko jasne.. niestety chyba czeka Cię zakup całego przegubu, co do niektórych aut można kupić sam pierścień, ale w japońcach to raczej z przegubem
robertdg - 26-09-2010, 07:35
KamilR10, jak masz znajomego tokarza/frezera, to wiesz co z tym możesz zrobić.
bieniak - 26-09-2010, 15:55
ja regenerowałem tylne zębatki:):)pospawaj pierścień wypełnij ubytek:)
oszlifuj kątówką żeby pasowało do reszty i natnij zęby brzeszczotem:)
trochę czasu ci zejdzie ale będziesz miał zrobione:)ja tak naprawiłem obie tylne i działa:)
|
|
|