To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Ogólne - 3000GT VR4 200km/h na 3-biegu???

Mars - 20-09-2010, 14:24
Temat postu: 3000GT VR4 200km/h na 3-biegu???
Witam,pytanie pewnie nie zbyt mądre,ale bardzo mnie to nurtuje. 3000GT VR4 idzie na
na 2-biegu ok 130km/h a na 3-biegu ok 200km/h. Oczywiście te wartości do
czerwonego pola na obrotomierzu. Jeżeli tak to skrzynia jak w nowym Corvette -wypas

n3000gt - 20-09-2010, 15:21

Takie predkosci można uzyskac w skrzyni 5 biegowej 2-140, 3-220 przy maks obr 7250, w 6 biegowej są krótsze przełożenia i uzyskuje się niższe prędkosci na poszczególnych biegach za to v/maks jest wiekszy.
zbyszek05 - 21-09-2010, 12:50

dodam że wolnossący 6G72 z manualną skrzynką też sobie dobrze radzi ....5 wprawdzie nie potrzebna... 2 bieg ok 115,120km/h
Mars - 21-09-2010, 14:26

Jestem pod wrażeniem tej 5-biegowej skrzyni. 220km/h na 3-biegu,lepiej niż honda NSX
która obroty ma do 8000!!!

zbyszek05 - 21-09-2010, 14:44

silnik odcina paliwo przy 7300
n3000gt - 21-09-2010, 14:51

Ale kręcąc do odcinki przyspieszasz wolniej niż jak byś zmieniał biegi w zakresie największego momentu obrotowego tak że bardzo długie przełożenia to nic specjalnego, lepiej spisuje się skrzynia 6 biegowa mając krótsze przełożenia przyspieszasz odrobinę efektywniej dodatkowo ma wzmocnione bebechy z grubszym wałkiem i wzmocnioną skrzynkę kontową ze stalowym korpusem, podsumowując długość przełożeń skrzyni 6 biegowej jest lepsza jak i cała skrzynia.
Devill - 21-09-2010, 16:13

n3000 odnosząc się do twojego posta, przy ilu obrotach najlepiej zmieniać biegi na 5 ? zazwyczaj kręciłem go dosyć wysoko.
MaslanA - 21-09-2010, 17:29

a ja jeszcze zapytam czy można zamienić 5 biegową skrzynię na 6 biegową ??
n3000gt - 23-09-2010, 11:09

Najlepiej zmieniać przy ok 5,5tyś/obr powyżej tych obrotów boost spada. Skrzynię można zmienić na 6 biegową ale wymaga to również wymiany skrzynki kątowej, wału napędowego, tylnego mostu i lewarka zmiany biegów wraz z cięgnami.
slawekpurc - 26-09-2010, 09:47

racja na seryjnych turbinach spada boost.
ale z tego co pamietam jak mierzylem przyspieszenie i czas na 1/4 mili na serii to jednak oplacalo sie zmieniac pod odcince biegi (z tym ze mialem turbiny w wersji EU).

przyjemnie jest zrobic odcinke na 2jce lub 3jce...hehe..niezle wgniata, lubie to uczucie.

poza tym na 1/4 mili warto ciagnac do konca 1,2,3 gdyz trafia sie na linie mety wlasnie na koncu 3ciego bieegu. dosc popularne sa rowniez modyfikacje polegajace na zmianie odcinki z 7300 np na 7500 lub 8000 ze wzgledu na mozliwosc skonczenia 1/4 mili na 3cim biegu.
- mowie o skrzynie 5biegowej.

td04 (juz powiekszone na td04h 16t) - obok garret 2871r


Uploaded with ImageShack.us

n3000gt - 26-09-2010, 14:41

Na końcu 3 biegu w skrzyni 5 biegowej osiągasz ok 220km/h, seryjnym 3kgt vr4 taka prędkośc na odcinku 1/4 mili jest nieosiągalna, seryjne 3kgt robi 1/4 mili w ok 14 sekund i osiaga ok 160km/h na mecie, żeby skończyć 1/4 na końcu 3 biegu z prędkościa 220km/h potrzeba dużo więcej mocy niż seria.
slawekpurc - 27-09-2010, 09:01

n3000 , w teori masz racje - ale z tego co zaobserwowalem to jak zmieniam biegi to z reguly nie jest to "do odcinki" - bylaby to strata czasu, 1,2 bieg w okolicach 7000rpm zmieniam moze 6500 - ciezko powiedziec, 1ka to wogole jest moment.

chociaz z drugiej strony zeby odciac 3ke na 1/4 mili to trzeba by zrobic naprawde niezly czas majac skrzynie 5 biegowa. ja laduje gdzies w okolicach 6000-6500 obrotow. ciezko mi teraz przypomniec sobie

ok 200km/h to jakies 120mph..czyli juz ponad 500hp
napewno to sprawdze jak tylko moje auto wyjedzie z warsztatu:)
pewnie w skrzyni 6 biegowej przesuniecie odcinki ma duzo wiekszy sens

n3000gt - 27-09-2010, 09:19

Sławek u ciebie to trochę inna bajka bo masz sporo większe turbiny więc trzymają ci wyżej niż seryjne, dużo większą moc i masę innych modów, ja miałem na myśli serię i uwierz mi na serii 9b boost spada odczuwalnie powyżej 5,5-6tyś. A jak postępy w projekcie, już chyba kończysz ?
slawekpurc - 27-09-2010, 09:29

pamietam ze nawet na tych seryjnych td04 13b w wersji EU boost tez spadal. takze w przypadku 9b pewnie jest to jeszce bardziej odczuwalne, ale za to znacznie szybciej wkrecaja sie na max boosta
n3000gt - 27-09-2010, 20:48

No rozkręcają się szybko, ale lepsze były by trochę większe ciut większe od 13b i było by super :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group