 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
3000GT VR4 200km/h na 3-biegu??? |
Autor |
Wiadomość |
Mars
Nowy Forumowicz
Auto: 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 20-09-2010, 14:24 3000GT VR4 200km/h na 3-biegu???
|
|
|
Witam,pytanie pewnie nie zbyt mądre,ale bardzo mnie to nurtuje. 3000GT VR4 idzie na
na 2-biegu ok 130km/h a na 3-biegu ok 200km/h. Oczywiście te wartości do
czerwonego pola na obrotomierzu. Jeżeli tak to skrzynia jak w nowym Corvette -wypas |
|
|
|
 |
n3000gt
Forumowicz
Auto: 3kgt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 20-09-2010, 15:21
|
|
|
Takie predkosci można uzyskac w skrzyni 5 biegowej 2-140, 3-220 przy maks obr 7250, w 6 biegowej są krótsze przełożenia i uzyskuje się niższe prędkosci na poszczególnych biegach za to v/maks jest wiekszy. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 21-09-2010, 12:50
|
|
|
dodam że wolnossący 6G72 z manualną skrzynką też sobie dobrze radzi ....5 wprawdzie nie potrzebna... 2 bieg ok 115,120km/h |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Mars
Nowy Forumowicz
Auto: 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 21-09-2010, 14:26
|
|
|
Jestem pod wrażeniem tej 5-biegowej skrzyni. 220km/h na 3-biegu,lepiej niż honda NSX
która obroty ma do 8000!!! |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 21-09-2010, 14:44
|
|
|
silnik odcina paliwo przy 7300 |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
n3000gt
Forumowicz
Auto: 3kgt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 21-09-2010, 14:51
|
|
|
Ale kręcąc do odcinki przyspieszasz wolniej niż jak byś zmieniał biegi w zakresie największego momentu obrotowego tak że bardzo długie przełożenia to nic specjalnego, lepiej spisuje się skrzynia 6 biegowa mając krótsze przełożenia przyspieszasz odrobinę efektywniej dodatkowo ma wzmocnione bebechy z grubszym wałkiem i wzmocnioną skrzynkę kontową ze stalowym korpusem, podsumowując długość przełożeń skrzyni 6 biegowej jest lepsza jak i cała skrzynia. |
|
|
|
 |
Devill
Forumowicz

Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 306 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 21-09-2010, 16:13
|
|
|
n3000 odnosząc się do twojego posta, przy ilu obrotach najlepiej zmieniać biegi na 5 ? zazwyczaj kręciłem go dosyć wysoko. |
|
|
|
 |
MaslanA
Forumowicz
Auto: 3000 GT VR4 :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 21-09-2010, 17:29
|
|
|
a ja jeszcze zapytam czy można zamienić 5 biegową skrzynię na 6 biegową ?? |
_________________ "Na co koni kupa, jak kierowca dupa"
 |
|
|
|
 |
n3000gt
Forumowicz
Auto: 3kgt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 23-09-2010, 11:09
|
|
|
Najlepiej zmieniać przy ok 5,5tyś/obr powyżej tych obrotów boost spada. Skrzynię można zmienić na 6 biegową ale wymaga to również wymiany skrzynki kątowej, wału napędowego, tylnego mostu i lewarka zmiany biegów wraz z cięgnami. |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 26-09-2010, 09:47
|
|
|
racja na seryjnych turbinach spada boost.
ale z tego co pamietam jak mierzylem przyspieszenie i czas na 1/4 mili na serii to jednak oplacalo sie zmieniac pod odcince biegi (z tym ze mialem turbiny w wersji EU).
przyjemnie jest zrobic odcinke na 2jce lub 3jce...hehe..niezle wgniata, lubie to uczucie.
poza tym na 1/4 mili warto ciagnac do konca 1,2,3 gdyz trafia sie na linie mety wlasnie na koncu 3ciego bieegu. dosc popularne sa rowniez modyfikacje polegajace na zmianie odcinki z 7300 np na 7500 lub 8000 ze wzgledu na mozliwosc skonczenia 1/4 mili na 3cim biegu.
- mowie o skrzynie 5biegowej.
td04 (juz powiekszone na td04h 16t) - obok garret 2871r
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
n3000gt
Forumowicz
Auto: 3kgt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 26-09-2010, 14:41
|
|
|
Na końcu 3 biegu w skrzyni 5 biegowej osiągasz ok 220km/h, seryjnym 3kgt vr4 taka prędkośc na odcinku 1/4 mili jest nieosiągalna, seryjne 3kgt robi 1/4 mili w ok 14 sekund i osiaga ok 160km/h na mecie, żeby skończyć 1/4 na końcu 3 biegu z prędkościa 220km/h potrzeba dużo więcej mocy niż seria. |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 27-09-2010, 09:01
|
|
|
n3000 , w teori masz racje - ale z tego co zaobserwowalem to jak zmieniam biegi to z reguly nie jest to "do odcinki" - bylaby to strata czasu, 1,2 bieg w okolicach 7000rpm zmieniam moze 6500 - ciezko powiedziec, 1ka to wogole jest moment.
chociaz z drugiej strony zeby odciac 3ke na 1/4 mili to trzeba by zrobic naprawde niezly czas majac skrzynie 5 biegowa. ja laduje gdzies w okolicach 6000-6500 obrotow. ciezko mi teraz przypomniec sobie
ok 200km/h to jakies 120mph..czyli juz ponad 500hp
napewno to sprawdze jak tylko moje auto wyjedzie z warsztatu:)
pewnie w skrzyni 6 biegowej przesuniecie odcinki ma duzo wiekszy sens |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
n3000gt
Forumowicz
Auto: 3kgt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 27-09-2010, 09:19
|
|
|
Sławek u ciebie to trochę inna bajka bo masz sporo większe turbiny więc trzymają ci wyżej niż seryjne, dużo większą moc i masę innych modów, ja miałem na myśli serię i uwierz mi na serii 9b boost spada odczuwalnie powyżej 5,5-6tyś. A jak postępy w projekcie, już chyba kończysz ? |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 27-09-2010, 09:29
|
|
|
pamietam ze nawet na tych seryjnych td04 13b w wersji EU boost tez spadal. takze w przypadku 9b pewnie jest to jeszce bardziej odczuwalne, ale za to znacznie szybciej wkrecaja sie na max boosta |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
n3000gt
Forumowicz
Auto: 3kgt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 27-09-2010, 20:48
|
|
|
No rozkręcają się szybko, ale lepsze były by trochę większe ciut większe od 13b i było by super |
|
|
|
 |
|
|