To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Strzela, kicha, chodzi jakby mu czegoś brakowało

Mrowa_ns - 12-10-2010, 23:05
Temat postu: Strzela, kicha, chodzi jakby mu czegoś brakowało
Witam !!!!

Jako iż jestem nowy na forum to się na początku przedstawię. Mam na imię Piotrek i niedawno kupiłem Misia Eclipso z silnikiem 2.0 150KM z rocznika 1992.

Mam z nim taki oto problem, gdy jest zimny potrafi bardzo ładnie zapalić i działać na benzynie, czasami nawet na gazie, chociaż na LPG częściej strzela. Ale problem jest taki że jak chwilę pochodzi, zagrzeje się, a nawet nie zdąży to gdy go zgaszę to ciężko jest go zapalić, wtedy chodzi nierówno, jakby na dwóch garach. Kicha, a jak ma LPG to strzela. Wyglądało by mi na to jakby go zalewało i później nie chcę dlatego zapalić. Wymieniłem kable, tylko akurat nie na nowe, ze świecami też się bawiłem, miałem dwa zestawy eclipso i jedne wykręciłem z Laguny 2.0 i nic, dalej to samo. Początkowo nie było iskry na 1 i 4 kablu ale teraz gdy zmieniłem cewkę bo myślałem że to ona to dzieje się to samo. Próbowałem go ustawić na aparacie zapłonowy(ale miałem zdziwienie jak go zobaczyłem) i dalej jest be. Zastanawiałem się czy aby przypadkiem nie padł komp, lub może czujnik położenia wału. Osobiście uważam że to pewnie jakaś pierdółka, tylko właśnie jaka.
Bardzo proszę o pomoc.

e-gen - 13-10-2010, 00:12

zacznij od wymrugania kodów błędu
lombard - 13-10-2010, 00:51

e-gen napisał/a:
zacznij od wymrugania kodów błędu


e-gen - dobże pisze a tu masz opis jak to zrobić :) . http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55366

viader - 13-10-2010, 08:13

Jak napisali poprzednicy, najpierw wymrugaj błędy. Wygląda to na czujnik położenia wałków, typowe objawy z niepaleniem po nagrzaniu. No i zdecyduj się czym jeździsz, nie ma takiego modelu jak ECLIPSO. A świece od laguny niech siedzą dalej w lagunie, prawidłowe NGK BPR6ES są w zawrotnej cenie 8,50 zł/szt.
zenek_bb - 13-10-2010, 11:07

przerwy międzyelektrodowe oryginalnie 1,1mm na LPG polecam ustawić na 0,8-0,9mm, u Ciebie pierw zapłon ustaw :) jestem pewien że jest źle ustawiony, na forum w moich wypowiedziach znajdziesz dokładną instrukcję How To tylko poszukaj
Mrowa_ns - 27-10-2010, 20:38

Świece już są od eclipse, szukałem na forum jak ustawić zapłon, ale nie znalazłem. A gdzie mam znaleźć tą wtyczkę, wydrukowałem sobie zdjęcie ale nigdzie nie było jej. Autko dalej bez zmian, raz dobrze, ładnie pali, a raz chodzi jakby nie na wszystkie gary.
Nikoś - 29-10-2010, 21:38

Nad nogami kierowcy po lewej stronie, zakryta czarną gumową osłonką. A co do zmniejszania szczelin na swiecach to niejest dobry pomysł gdyrz wtedy łatwiej o zalanie ich ( iskra traci na mocy zapalania benzyny :finga: ). Pozdro
zenek_bb - 30-10-2010, 10:21

spokojnie, przy przerwie 0.9 jedyne co grozi to szybsze zużycie elektrod, pomijając fakt że żeby je zużyć w znacznym stopniu trzeba zrobić na świecach koło 50 tyś, a wcześniej padnie ich wnętrze

Nikoś, do ustawiania zapłonu nie tylko pin 10 w złączu diagn. ale i masowanie złącza ustawiania zapłonu, Mrówa, pamiętaj, tylko lampą strobo na ciepłym silniku, zmasowane diagn. pin 10 i ZUZ, silnik wejdzie w tryb serwisowy i powinien trzymać obroty około 750 jak nie trzyma ustaw na śrubie regulacyjnej na przepustnicy wtedy ustawiasz zapłon, zdjęcie ZUZ wklejam na dole, to to złącze pokazane po prawej, zdejmujesz zatyczke i masz tam jeden pin który podłączasz pewnym połączeniem (żabki np lub konektorek 3mm) do masy na aku, pin 10 łączysz z pinem 12 (masa) też najlepiej konektorkami, wcześniej zaznacz sobie kredą na kole pasowym krawędź przy nacięciu do ustawiania zapłonu, będziesz lepiej ją widział. Ustawiasz na 5°BTDC, potem reset ECU i nauka wolnych obrotów na drugi dzień na zimno, pozdro

gdzie szukać:


jak to wyglądać powinno:


po zdjęciu obu zatyczek, po lewej złącze diagnostyczne pompy paliwa, po prawej ZUZ do ustawiania zapłonu:



foty by ZeneK_BB®

Mrowa_ns - 04-11-2010, 15:17

A może wiecie co jest jescze odpowiedziałne za iskrę oprócz cewki. W eclipse jest ta podwójna, i na jednej nie było iskry, po wymienieniu wydawało się że będzie działała ale znowu widzę że na dwa kable nie idze prąd, dodam że kable też wymieniłem. Chyba jest tak że na jednej cewce jest świeca 1 i 4 a na drugiej 2 i 3 i właśnie na tej drugiej(2 i 3 świeca) nie ma prądu.

Dzisiaj będę ustawiał jeszcze zapłon, może będzie grało.

[ Dodano: 04-11-2010, 15:29 ]
Aha, ciśnienie na cylindrach sprawdzone. Coś około 13 - 14 jest :D :D

kicek86 - 04-11-2010, 15:37

power transistor. Znajduje się od razu przy cewkach.
Mrowa_ns - 04-11-2010, 15:45

I jeszcze zastanawiałem się nad power tranzystorem, to co jest pod cewką z szeroką wtyczką podobno ??
A może mi ktoś powie gdzie znajdę czujnik położenia wału i podobno jest drugi, położenia wałka rozrządu.

[ Dodano: 04-11-2010, 15:46 ]
No właśnie, kolega mnie uprzedził :) :) :)

lombard - 04-11-2010, 19:00

Czujnik położenia wałka rozrządu znajdziesz w pkt nr 3. tego tematu :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50159
Znajdziesz tam też foty power tranzystorów ...

Iushiban - 06-11-2010, 13:28

Gdyby to byl czójik położenia wału to by ci w ogóle nie odpalił (przerabiałem to), gdy przerywa to wtedy silnik gaśnie w czaie jazdy i przede wszystkim pojawia sie błąd "check engine" z opisem właśnie tego błędu. Jesli czegoś takieg nie ma to sprawdź (zaczynając od rzeczy najbardziej banalnych):
1. gumową rurę która dochodzi z filtra powietrza do przepustnicy oraz połaczenia na tym odcinku (musi być wszystko szczelne) - dodatkowe powietrze (nie liczone przez przepływomierz-w filtrze)może powodowac takie problemy. Jesli są jakies pekniecia dziury to musisz je zakleić albo wymienić ta rurę na nową jesli naprawić się nie da.
2. jeśli faktycznie stwierdziłeś że nie ma iskry to wymień ten power tranzistor choć większe szanse że nawali raczej w lato niż jesienią/zimą. W lecie wilgotność powietrza jest wyższa i elektryka jest podatna na niedomagania bardziej niż w zimie w dodatku to dosyć rzadki problem (właściwie to nie słyszałem żeby ktoś musiał wymieniać).
3. jesli wymiana power tranzistora nie pomoże to trzeba się zastanowić nad tym kiedy były wymieniane kondensatory w ECU i czy auto ma tylko z tym problem czy może jeszcze z czymś- zwykle jest wiecej dziwnych objawów. choć ja na twoim miejscu zaczołbym od sprwdzenia wtryskiwaczy
4. sprawdź wtryskiwacze- umów się z kimś kto ma MMCD w palmie tam jest opcja testu wtryskiwaczy (bez wykrecania czego kolwiek czy zabawy) jeśli to ktorys z nich/wszystkie to pojawia się troche wiekszy koszt (troche kosztują niestety).
Być może wlałeś benzynke 98 (powinno sie nią lać) i zuzyte nieco przez gaz wtryskiwacze sie ostro przetkały lub nie mglą jż tak jak powinny przez to mieszanka jest za bogata i dochodzi do wystrzałów w wydechu (samozapłon).
5. ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu (czójnikiem położenia wału) ale uwaga jesli auto jeździło prawidłowo i prolem poawił sie nagle to ja bym odrzucił tą tezę. W zasadzie nie potrzeba do tego stroboskopu i innych cudów zrób tak:
a) zaznacz sobie aktualne położenie czójnika wału zanim go polzujesz (np. robiąc lekkie ryski przy śrubach) tak że gdyby ci nie wyszło to żebys mógł go ponownie ustawić tak jak był)
b) podepnij sobie pin w gnieździe zapłonu do - akumlatora
c) zepnij 10 pin z 12 pinem we wtyczce diagnostycznej
d) polzuj 2 nakrętki na położeniu czójnika wału
e) uruchom auto poczekaj aż sie nagrzeje- niech zaczną się problemy i wtedy bardzo małmi kroczkami uderzając np. lekim młoteczkiem kręć nim dosłownie o milimetr w lewo lub w prawo jeśli zauważysz poprawę to dokręć czójnik w takim położeniu i przetestuj jak auto jeździ/sie sprawuje. Oczywście zanim wyjeziesz to wyłącz silnik wypnij wszystkie kabelki tj. odepnij zapłonowy od akumlatora i 10 i 12 pin z diagnostycznego. Jeśli jest poprawa to możesz dalej eksperymentować do zadowalajacych rezultatów. Zasadniczo gdybys to roił przy użyciu lampy to powinno byc ustawione na 5 stopni (kąt wyprzedzenia zapłonu) ale ja i proponuję 7 albo 8 stopni (skoro jeździsz też na gazie).
Opcji jest multum i jesli kpiłes auto niedawno to były właściciel być może już cos podejrzewał, zauwazył więc mozesz go też namówic na zwierzenia. Jestes początkujący w te klocki wiec pewnie nawet nie wiesz co sie z czym wiąże datego jest w Polsce pare miejsc (ja znam tylko jedno) gdzie są ludzie którzy zrobią ci to bez wysiłku. Widze że jesteś z Małopolski to możesz jechać do profiteam'u do Bukowna tam jest koleś co robi eagle talona na 1/4 mili więc ma sprzęt i wiedzę do tego żeby zdiagnozować i naprawić/ustawić auto tak jak się powinno.

zenek_bb - 07-11-2010, 10:43

Iushiban napisał/a:
kręć nim dosłownie o milimetr w lewo lub w prawo jeśli zauważysz poprawę to dokręć czójnik w takim położeniu


broń boże nie tak, na 750 obrotach w trybie serwisowym wyprzedzisz zapłon silnik zacznie pracować równiej i podniesie obroty bo wtedy ECU ustawi się na 5°BTDC i nie zrobi korekcji, idealny zapłon to 8°BTDC, ale nie ma to nic wspólnego z poprawnym ustawieniem... zapłon ustawiamy lampą, w tej sytuacji kiedy nie jest jasne obecne ustawienie zapłonu, są sytuacje kiedy tymczasowo można ustawić czujnik na oko żeby normalnie dojechać do warsztatu ale nie w tym przypadku...

Iushiban - 07-11-2010, 11:38

tak, tyle że w bardzo niewielu warsztatach ustawiają wyprzedzenie zapłonu lampą- znacznie częściej na czuja więc jak ma jechać gdzieś gdzie mu ustawią na czuja to lepej niech sam sobie ustawi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group