To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Ocena silnika 2.0 TDI w Autoświecie...co o tym sądzicie?

androzek - 21-10-2010, 15:41
Temat postu: Ocena silnika 2.0 TDI w Autoświecie...co o tym sądzicie?
Najczęstsze usterki

Typowe awarie silnika 2.0 TDI z PD dotyczą problemów z napędem pompy oleju, pękaniem lub „obsiadaniem” głowicy (zdaniem mechaników głowice niemieckie są znacznie trwalsze od polskich), przedwczesnym wycieraniem się wałków i hydroregulatorów, usterek zaworów recyrkulacji spalin oraz odpowiadających za wyłączanie silnika (foto poniżej, naprawa ok. 1000 zł). W silnikach BKD zdarzają się kłopoty z impulsatorem odpowiadającym za położenie wałka rozrządu (napraw: 300 zł + robocizna). Występują niesprawności turbosprężarki (układu zmiennej geometrii lub ułożyskowania wałków), a także uszkodzenia 2-masowego koła zamachowego (ciekawostka: znacznie szybciej „rozsypują” się koła 2-masowe współpracujące ze skrzynią DSG – często po 60-70 tys. km). Po przejechaniu 100-120 tys. km zdarza się, że posłuszeństwa odmawiają pompowtryskiwacze.

Pompa oleju

Objawy Brak smarowania, zaświecenie się kontrolki ciśnienia oleju, grzechotanie z okolic miski olejowej (dotyczy wersji
z napędem łańcuchowym).

Naprawa W przypadku wersji z „balanserami” koszty naprawy zależą od zakresu uszkodzenia. Jeśli zareagujemy od razu na zaświecenie się kontrolki oleju, naprawa wyniesie ok. 3000 zł, jeśli dojdzie do zatarcia sprężarki (konieczna regeneracja), w ostateczności dochodzi do zatarcia silnika. Wymiana łańcucha – ok. 3000 zł.

Pompowtryski

Objawy Nierówna praca silnika, wyraźne niedostatki mocy, kopcenie.

Naprawa Przeważnie psuje się „elektryka” pompowtryskiwacza, a dokładnie cewka. Są firmy, które regenerują pompowtryskiwacze (koszt ok. 700 zł), natomiast jeśli zdecydujemy się wymienić na nowe trzeba się liczyć z wydatkiem od 1200 do nawet 2400 zł za sztukę. Tańsze są pompowtryskiwacze Boscha, a droższe – Siemensa. Nowe uszczelki, śruby, robocizna – dodatkowe 1500 zł.

Głowica

Objawy Ubytki płynu chłodzącego, których intensywność narasta, puchnące przewody, biały dym wydobywający się
z układu wydechowego po uruchomieniu zimnego silnika.

Naprawa Producent nie przewiduje naprawy głowicy tylko wymianę na nową – w ASO usługa jest droga (chyba że VW partycypuje w kosztach). Wymiana głowicy poza ASO z nowym osprzętem, śrubami i robocizną to koszt ok. 6 tys. zł. Jeśli zdecydujemy się na fachową naprawę, wydatki zmniejszymy do 3,5-4 tys. zł.

Turbosprężarka

Objawy Nadmierne spalanie oleju silnikowego, mocne zaolejenie kanału dolotowego, zanik mocy lub jej nierównomierne oddawanie, hałaśliwość (specyficzne „gwizdanie”), dymienie.

Naprawa Zakres i koszt naprawy zależą od rodzaju uszkodzenia. Jeśli następuje zapieczenie kierownicy, trzeba wydać od ok. 700 zł (czyszczenie) do ok. 2000 zł (regeneracja). Jeżeli występuje zabłocenie sterowania, koszt wynosi ok. 800 zł. Natomiast uszkodzenie łożyskowania kończy się kompleksową regeneracją (profesjonalna kosztuje ok. 1700 zł) plus regulacja i robocizna.

Rozrząd

Objawy Głośna i nierówna praca jednostki napędowej (szczególnie na biegu jałowym), spadek mocy.

Naprawa Kompleksowa naprawa polega na wymianie wytartych hydroregulatorów na nowe (foto powyżej; z prawej strony hydroregulator po przebiegu 130 tys. km) – koszt poza ASO ok. 600 zł. Za wałek trzeba zapłacić ok. 900 zł. Oczywiście, do tego należy doliczyć koszty robocizny. Uwaga – przy okazji warto wymienić półpanewki.

Dwumasowe koło zamachowe

Objawy Głuche dudnienie przy wyłączaniu silnika, wibracje stałe lub narastające (poprzecznie zamontowana jednostka), ślizganie się sprzęgła, brak przeniesienia napędu.

Naprawa Polega na zastosowaniu nowego elementu. Mechanicy radzą zmienić od razu sprzęgło (koło 2-masowe najczęściej rozsypuje się po przekroczeniu 100-120 tys. km). Łączny koszt poza ASO wyniesie ok. 3000 zł. Uwaga, przy okazji warto wymienić simering wału korbowego (foto) – wydatek 300-400 zł.

Podsumowanie: Czy silnik 2.0 TDI to jednostka specjalnej troski? Niekoniecznie, ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że boryka się z wieloma awariami, których usunięcie bywa bardzo drogie! Przed zakupem zalecamy bardzo dokładną weryfikację.

rezon - 21-10-2010, 17:49

androzek napisał/a:
Tańsze są pompowtryskiwacze Boscha, a droższe – Siemensa
te ostatnie są piezoelektryczne w 170KM.
rc4 - 21-10-2010, 19:37

... ale polacy i tak są zakochani w pancerwagenie który wymyślił m.in mniejsze prawe lusterka czy pompowtryskiwacze z których śmiał się świat motoryzacyjny, aby w końcu zmądrzeć i skorzystać z wynalazku Fiata i zastosować cr. Ale Taurega i tak bym kupił :lol:
regon - 21-10-2010, 19:49

rc4 napisał/a:
... Ale Taurega i tak bym kupił :lol:


jasne, jasne ... ale ta cena .....

sibkods - 21-10-2010, 19:56

Jak na taka masówkę to jest całkiem dobrze.
rezon - 21-10-2010, 20:13

rc4 napisał/a:
pompowtryskiwacze z których śmiał się świat motoryzacyjny, aby w końcu zmądrzeć i skorzystać z wynalazku Fiata i zastosować cr
bo pazernie trzymał prawa licencyjne dla siebie, podczas gdy Fiat puścił cr'a do powszechnego użytku. Po kilkunastu latach nowe generacje PD były tylko dla panzerwagena, podczas gdy nowe technologie w CR opracowywali wszyscy pozostali. W kupie siła
dab - 22-10-2010, 07:23

Taki artykykul to mozna napisac o niemal kazdym silniku diesela nie wazne czy to p-wtrysk czy cr...musieli czyms zapelnic szpalte to to zrobili a za tydzien pewnie bedzie art. o silniku 2.2 :badgrin:
bonito - 22-10-2010, 09:27

Oczywiście artykuł o wadach można napisać o każdym silniku, jednak wracając do naszego 2.0 TDI, to artykuł mówi samą prawdę: wprawdzie nie jest to najgorszy silnik na świecie, ale jeżeli ktoś zamierza zrobić nim 200 tys km bez żadnych napraw, to będzie niemile zaskoczony...

U mnie (120 tys przebiegu), dane zawarte w artykule sprawdzają się jak w zegarku:
1. Głowica wymieniona przy 50 tys (ubytek płynu)
2. Sprężarka wymieniona przy 60 tys (gwizdanie)
3. Zaczyna mocniej dymić przy przyspieszaniu - niedługo pompowtryski do wymiany.
4. Koło dwumasowe - na razie nie ma problemu, ale nie mam złudzeń, prędzej czy później się rozsypie.

Tak z innej beczki - po doświadczeniach z silnikami wysokoprężnymi (zawsze jeździłem benzynowymi), myślę że wrócę do benzyny przy następnym aucie - co z tego że na stacji płaci się 50 PLN mniej za tankowanie, kiedy potem w serwisie zostawia się 5-cyfrowe kwoty za naprawę? Gdybym dzisiaj się zdecydował, to pewnie wybrałbym nowe X3 z benzynową rzędową 6-stką i automatem (8 biegów) - czysta bajka... :wink:

bonito

dab - 22-10-2010, 09:45

Przez 3 lata masz gwarancje i wzgledny spokoj z kosztami na naprawy..potem sprzedajesz, kupujesz znow cos z gwarancja np KIA (7lat a i obecne modele SUV sa calkiem calkiem) i znow kolejne lata jezdzisz bez kosdztow placac na stacjach mniej...

Ja po te artukul moge spokojnie podstawic tez swoj poprzedni silnik 1,9dCi z Laguny II - przerabialem niemal wszystko z tej listy a i jeszcze bym cos do niej dorzucil... :badgrin:

mitsu00 - 22-10-2010, 10:33

bonito napisał/a:
2. Sprężarka wymieniona przy 60 tys (gwizdanie)

Powiedz proszę jak dokladnie wyglądała sprawa z TURBO? Zauważyłem w moim smoku że rano na zimnym silniku turbina delikatnie gwiżdże przy przyspieszaniu. Nie ubywa mi jednak oleju. Na rozgrzanym motorku nie słychać turbiny juz jak na zimnym. Pytam bo wcześniej tego nie zauważyłem.

rezon - 22-10-2010, 12:15

bonito napisał/a:
eżeli ktoś zamierza zrobić nim 200 tys km bez żadnych napraw, to będzie niemile zaskoczony...

U mnie (120 tys przebiegu), dane zawarte w artykule sprawdzają się jak w zegarku:
1. Głowica wymieniona przy 50 tys (ubytek płynu)
2. Sprężarka wymieniona przy 60 tys (gwizdanie)
3. Zaczyna mocniej dymić przy przyspieszaniu - niedługo pompowtryski do wymiany.
4. Koło dwumasowe - na razie nie ma problemu, ale nie mam złudzeń, prędzej czy później się rozsypie.

ja mam co prawda dopiero 85kkm, ale:
1. głowica ori - nie ma praktycznie ubytków płynu, olej - poniżej 100km/h też praktycznie nie ubywa
2. sprężarka nie gwiżdże pomimo mapy od 20kkm
3. nieco mocniej dymi przy przyspieszaniu, ale niewiele i mapa też może mieć wpływ
4. tego nie wie nikt
Chyba jednak zależy jak się trafi. Jedyne co mnie niepokoi, to większe zużycie paliwa - ale to pewnie mapa na zimnym potęguje apetyt (miasto min. 10l), bo w trasie nie mam problemów z zejściem do7l, więc chyba jest OK. Cieszę się, że mój dobrze jeździ, bo przy opisywanej już "uczciwości" ASO Mitsubishi miałbym duże problemy z ew. naprawami gwarancyjnymi, ostatni przegląd robiłem w Lublinie - 170km, dobrze że mam tam zlecenia do kwietnia :) . Za miesiąc kończę gwarancję, a za wyjątkiem gratisowego lakieru i wiązki nie mam do czego się przyczepić poza oczywistymi wadami Outka nie podlegającymi gwarancji - sprzęgło się powoli kończy (ori "trwałość" i 165KM :) ), akumulator pewnie mnie zimą zawiedzie (na testach w ASO wychodzi OK - brak mrozu), styropian pod nogami, zarysowania plastików, itp. TTTM, o których wielokrotnie pisaliśmy.

mitsu00 - 22-10-2010, 12:18

rezon napisał/a:
styropian pod nogami

Wlożyli też mega kawał styropianu między zderzak a Intercooler :twisted:

13zbyszek13 - 22-10-2010, 12:32

Po co się martwić na przyszłość , minie trzy latka i pojazd do ludzi.
Przebieg myślę ze w tym czasie będzie około 100 kkm ,jak przewiduje gwarancja.

dab - 22-10-2010, 13:54

Ja mialem w planach pojezdzic nim nieco dluzej a moze jak by sie sprawdzil to bym i go potrzymal jako drugie auto az sie sam ze starosci nie rozleci...ale widze ze to moze byc nie tak odlegla chwila he he he :lol: :biggrin:
bonito - 22-10-2010, 16:27

mitsu - jak delikatnie pogwizduje, to trzeba się cieszyć - znaczy działa...
U mnie wyło tak, że pod koniec zagłuszało radio :lol: - ale przynajmniej nie było dyskusji w serwisie (jak to usłyszeli, wymienili bez gadania).
bonito

[ Dodano: 22-10-2010, 16:49 ]
dab - też miałem taki plan, ale patrząc w jakim tempie moje autko się zużywa, też myślę że nie pociągnie zbyt długo... (na przykład tydzień temu przy zmianie opon zwróciłem uwagę na skorodowaną piastę koła - mówiąc szczerze wyglądała jakby miała nie doczekać do następnej wymiany...).
No ale nie ma się co przejmować na zapas, są też dobre strony takiej sytuacji - podobnie jak przy butach włoskich (wytrzymujących góra jeden sezon), jest okazja do częstej zmiany stylu i dopasowania się do aktualnie panującej mody...
bonito



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group