To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Wymiana koła zamachowego

masonry - 24-10-2010, 21:31
Temat postu: Wymiana koła zamachowego
Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
muszę wymienić koło zamachowe bo straciło zęmby i zastanawiam się czy da radę to zrobić samemu. W osobówkach już nie raz wymieniałem sprzęgła więc całkiem zielony nie jestem. Jednak w miśku jakoś nie mam przekonania czy mi się uda.
Może ktoś już wyciągał skrzynię i zechciał by opisać na jakie problemy napotkam.
Jak jest z dostępem do śrub mocujących skrzynię do silnika (na dole jest ok ale do górnych może być nie łatwo) czy potrzebne są jakieś wymyślne klucze.
Z tego co widzę pod autem to jedna rozpórka od ramy jest demontowalna natomiast drugiej się wykręcić nie da, czyli skrzynię trzeba przesunąć do tyłu a dopiero potem na dół i do przodu. Lecz obawiam się że wystające wajchy od zmiany biegów skutecznie będą to utrudniały. Czy wajchy da się odkręcić od skrzyni?
Na co zwócić uwagę i co jeszcze warto wymienić mając tyle rozebrane?
czy wieniec zębaty w silniku 2,5 TD jest taki sam jak w silniku 2,8 i czy od automatu będzie pasował do manuala? Chodzi o sam wieniec bo całe koło jest inne?

zbyszekm2 - 24-10-2010, 22:35

Jeśli chodzi tylko o zęby to nie wymieniaj całego koła. Odkręć skrzynie biegów, zdejmij z wału korbowego koło, nagrzej wieniec, zdejmij do i załóż drugi nowy wieniec (360 zł brutto).
Anntoni - 24-10-2010, 23:22

hehe... wlasnie wyciagalem skrzynie kilka dni temu zeby dostac sie do walu bo sie zatarl.
prosta sprawa generalnie 3sruby na gorze sa problematyczne, ale wystarcza 50cm przedluzki do klucza nasadowego i przegub.wszystko odkreca sie z pod samochodu.
skrzynie trzeba z 10cm cofnac do tylu i pozniej na dol.ja to robilem z kolega za pomoca lewarka i klockow drewnianych, zeby skrzynia na glowy od razu nie spadla.
powodzenia!

[ Dodano: 24-10-2010, 23:24 ]
acha te wajchy trzeba jeszcze wczesniej odkrecic.z kabiny sie to robi, kilka srubek i po robocie :lol:

masonry - 26-10-2010, 09:27

Dzięki za szybką odpowiedź.
Widzę że raczej nie powinno być problemu.
Ile może ważyć taka skrzynia, czy dwie osoby bez większego problemu dadzą radę opuścić ją ręcznie?

zbyszekm2 - 26-10-2010, 09:36

masonry napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedź.
Widzę że raczej nie powinno być problemu.
Ile może ważyć taka skrzynia, czy dwie osoby bez większego problemu dadzą radę opuścić ją ręcznie?

Dwie osoby bez problemu dadzą radę.

rico.1 - 27-10-2010, 18:41

masonry napisał/a:
Na co zwócić uwagę i co jeszcze warto wymienić mając tyle rozebrane?


przy okazji można sprawdzić w jakim stanie jest simmering wału korbowego i łożysko prowadzące oś przekładni w kole zamachowym

masonry - 27-10-2010, 23:08

Czy to łożysko jest wymienne?
Może podacie mi jego rozmiar i simmeringu też to kupię przed rozebraniem i wymienię jak i tak będę miał rozebrane.

rico.1 - 28-10-2010, 17:50

proponuję najpierw ściągnąć skrzynię i sprawdzić, bo jeśli będzie ok to po co wywalać kasę? simmering kosztuje coś koło 70zł, a łożysko około 15zł

wymiary najbezpieczniej dobrać po wymontowaniu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group