Pajero II - Wymiana koła zamachowego
masonry - 24-10-2010, 21:31 Temat postu: Wymiana koła zamachowego Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
muszę wymienić koło zamachowe bo straciło zęmby i zastanawiam się czy da radę to zrobić samemu. W osobówkach już nie raz wymieniałem sprzęgła więc całkiem zielony nie jestem. Jednak w miśku jakoś nie mam przekonania czy mi się uda.
Może ktoś już wyciągał skrzynię i zechciał by opisać na jakie problemy napotkam.
Jak jest z dostępem do śrub mocujących skrzynię do silnika (na dole jest ok ale do górnych może być nie łatwo) czy potrzebne są jakieś wymyślne klucze.
Z tego co widzę pod autem to jedna rozpórka od ramy jest demontowalna natomiast drugiej się wykręcić nie da, czyli skrzynię trzeba przesunąć do tyłu a dopiero potem na dół i do przodu. Lecz obawiam się że wystające wajchy od zmiany biegów skutecznie będą to utrudniały. Czy wajchy da się odkręcić od skrzyni?
Na co zwócić uwagę i co jeszcze warto wymienić mając tyle rozebrane?
czy wieniec zębaty w silniku 2,5 TD jest taki sam jak w silniku 2,8 i czy od automatu będzie pasował do manuala? Chodzi o sam wieniec bo całe koło jest inne?
zbyszekm2 - 24-10-2010, 22:35
Jeśli chodzi tylko o zęby to nie wymieniaj całego koła. Odkręć skrzynie biegów, zdejmij z wału korbowego koło, nagrzej wieniec, zdejmij do i załóż drugi nowy wieniec (360 zł brutto).
Anntoni - 24-10-2010, 23:22
hehe... wlasnie wyciagalem skrzynie kilka dni temu zeby dostac sie do walu bo sie zatarl.
prosta sprawa generalnie 3sruby na gorze sa problematyczne, ale wystarcza 50cm przedluzki do klucza nasadowego i przegub.wszystko odkreca sie z pod samochodu.
skrzynie trzeba z 10cm cofnac do tylu i pozniej na dol.ja to robilem z kolega za pomoca lewarka i klockow drewnianych, zeby skrzynia na glowy od razu nie spadla.
powodzenia!
[ Dodano: 24-10-2010, 23:24 ]
acha te wajchy trzeba jeszcze wczesniej odkrecic.z kabiny sie to robi, kilka srubek i po robocie
masonry - 26-10-2010, 09:27
Dzięki za szybką odpowiedź.
Widzę że raczej nie powinno być problemu.
Ile może ważyć taka skrzynia, czy dwie osoby bez większego problemu dadzą radę opuścić ją ręcznie?
zbyszekm2 - 26-10-2010, 09:36
masonry napisał/a: | Dzięki za szybką odpowiedź.
Widzę że raczej nie powinno być problemu.
Ile może ważyć taka skrzynia, czy dwie osoby bez większego problemu dadzą radę opuścić ją ręcznie? |
Dwie osoby bez problemu dadzą radę.
rico.1 - 27-10-2010, 18:41
masonry napisał/a: | Na co zwócić uwagę i co jeszcze warto wymienić mając tyle rozebrane? |
przy okazji można sprawdzić w jakim stanie jest simmering wału korbowego i łożysko prowadzące oś przekładni w kole zamachowym
masonry - 27-10-2010, 23:08
Czy to łożysko jest wymienne?
Może podacie mi jego rozmiar i simmeringu też to kupię przed rozebraniem i wymienię jak i tak będę miał rozebrane.
rico.1 - 28-10-2010, 17:50
proponuję najpierw ściągnąć skrzynię i sprawdzić, bo jeśli będzie ok to po co wywalać kasę? simmering kosztuje coś koło 70zł, a łożysko około 15zł
wymiary najbezpieczniej dobrać po wymontowaniu
|
|
|