Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana koła zamachowego
Autor Wiadomość
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 24-10-2010, 21:31   Wymiana koła zamachowego

Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
muszę wymienić koło zamachowe bo straciło zęmby i zastanawiam się czy da radę to zrobić samemu. W osobówkach już nie raz wymieniałem sprzęgła więc całkiem zielony nie jestem. Jednak w miśku jakoś nie mam przekonania czy mi się uda.
Może ktoś już wyciągał skrzynię i zechciał by opisać na jakie problemy napotkam.
Jak jest z dostępem do śrub mocujących skrzynię do silnika (na dole jest ok ale do górnych może być nie łatwo) czy potrzebne są jakieś wymyślne klucze.
Z tego co widzę pod autem to jedna rozpórka od ramy jest demontowalna natomiast drugiej się wykręcić nie da, czyli skrzynię trzeba przesunąć do tyłu a dopiero potem na dół i do przodu. Lecz obawiam się że wystające wajchy od zmiany biegów skutecznie będą to utrudniały. Czy wajchy da się odkręcić od skrzyni?
Na co zwócić uwagę i co jeszcze warto wymienić mając tyle rozebrane?
czy wieniec zębaty w silniku 2,5 TD jest taki sam jak w silniku 2,8 i czy od automatu będzie pasował do manuala? Chodzi o sam wieniec bo całe koło jest inne?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-10-2010, 22:35   

Jeśli chodzi tylko o zęby to nie wymieniaj całego koła. Odkręć skrzynie biegów, zdejmij z wału korbowego koło, nagrzej wieniec, zdejmij do i załóż drugi nowy wieniec (360 zł brutto).
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-10-2010, 23:22   

hehe... wlasnie wyciagalem skrzynie kilka dni temu zeby dostac sie do walu bo sie zatarl.
prosta sprawa generalnie 3sruby na gorze sa problematyczne, ale wystarcza 50cm przedluzki do klucza nasadowego i przegub.wszystko odkreca sie z pod samochodu.
skrzynie trzeba z 10cm cofnac do tylu i pozniej na dol.ja to robilem z kolega za pomoca lewarka i klockow drewnianych, zeby skrzynia na glowy od razu nie spadla.
powodzenia!

[ Dodano: 24-10-2010, 23:24 ]
acha te wajchy trzeba jeszcze wczesniej odkrecic.z kabiny sie to robi, kilka srubek i po robocie :lol:
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 26-10-2010, 09:27   

Dzięki za szybką odpowiedź.
Widzę że raczej nie powinno być problemu.
Ile może ważyć taka skrzynia, czy dwie osoby bez większego problemu dadzą radę opuścić ją ręcznie?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-10-2010, 09:36   

masonry napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedź.
Widzę że raczej nie powinno być problemu.
Ile może ważyć taka skrzynia, czy dwie osoby bez większego problemu dadzą radę opuścić ją ręcznie?

Dwie osoby bez problemu dadzą radę.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 27-10-2010, 18:41   

masonry napisał/a:
Na co zwócić uwagę i co jeszcze warto wymienić mając tyle rozebrane?


przy okazji można sprawdzić w jakim stanie jest simmering wału korbowego i łożysko prowadzące oś przekładni w kole zamachowym
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 27-10-2010, 23:08   

Czy to łożysko jest wymienne?
Może podacie mi jego rozmiar i simmeringu też to kupię przed rozebraniem i wymienię jak i tak będę miał rozebrane.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 28-10-2010, 17:50   

proponuję najpierw ściągnąć skrzynię i sprawdzić, bo jeśli będzie ok to po co wywalać kasę? simmering kosztuje coś koło 70zł, a łożysko około 15zł

wymiary najbezpieczniej dobrać po wymontowaniu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.