Wymiana koła zamachowego |
Autor |
Wiadomość |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 24-10-2010, 21:31 Wymiana koła zamachowego
|
|
|
Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
muszę wymienić koło zamachowe bo straciło zęmby i zastanawiam się czy da radę to zrobić samemu. W osobówkach już nie raz wymieniałem sprzęgła więc całkiem zielony nie jestem. Jednak w miśku jakoś nie mam przekonania czy mi się uda.
Może ktoś już wyciągał skrzynię i zechciał by opisać na jakie problemy napotkam.
Jak jest z dostępem do śrub mocujących skrzynię do silnika (na dole jest ok ale do górnych może być nie łatwo) czy potrzebne są jakieś wymyślne klucze.
Z tego co widzę pod autem to jedna rozpórka od ramy jest demontowalna natomiast drugiej się wykręcić nie da, czyli skrzynię trzeba przesunąć do tyłu a dopiero potem na dół i do przodu. Lecz obawiam się że wystające wajchy od zmiany biegów skutecznie będą to utrudniały. Czy wajchy da się odkręcić od skrzyni?
Na co zwócić uwagę i co jeszcze warto wymienić mając tyle rozebrane?
czy wieniec zębaty w silniku 2,5 TD jest taki sam jak w silniku 2,8 i czy od automatu będzie pasował do manuala? Chodzi o sam wieniec bo całe koło jest inne? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-10-2010, 22:35
|
|
|
Jeśli chodzi tylko o zęby to nie wymieniaj całego koła. Odkręć skrzynie biegów, zdejmij z wału korbowego koło, nagrzej wieniec, zdejmij do i załóż drugi nowy wieniec (360 zł brutto). |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-10-2010, 23:22
|
|
|
hehe... wlasnie wyciagalem skrzynie kilka dni temu zeby dostac sie do walu bo sie zatarl.
prosta sprawa generalnie 3sruby na gorze sa problematyczne, ale wystarcza 50cm przedluzki do klucza nasadowego i przegub.wszystko odkreca sie z pod samochodu.
skrzynie trzeba z 10cm cofnac do tylu i pozniej na dol.ja to robilem z kolega za pomoca lewarka i klockow drewnianych, zeby skrzynia na glowy od razu nie spadla.
powodzenia!
[ Dodano: 24-10-2010, 23:24 ]
acha te wajchy trzeba jeszcze wczesniej odkrecic.z kabiny sie to robi, kilka srubek i po robocie |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 26-10-2010, 09:27
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź.
Widzę że raczej nie powinno być problemu.
Ile może ważyć taka skrzynia, czy dwie osoby bez większego problemu dadzą radę opuścić ją ręcznie? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 26-10-2010, 09:36
|
|
|
masonry napisał/a: | Dzięki za szybką odpowiedź.
Widzę że raczej nie powinno być problemu.
Ile może ważyć taka skrzynia, czy dwie osoby bez większego problemu dadzą radę opuścić ją ręcznie? |
Dwie osoby bez problemu dadzą radę. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2010, 18:41
|
|
|
masonry napisał/a: | Na co zwócić uwagę i co jeszcze warto wymienić mając tyle rozebrane? |
przy okazji można sprawdzić w jakim stanie jest simmering wału korbowego i łożysko prowadzące oś przekładni w kole zamachowym |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 27-10-2010, 23:08
|
|
|
Czy to łożysko jest wymienne?
Może podacie mi jego rozmiar i simmeringu też to kupię przed rozebraniem i wymienię jak i tak będę miał rozebrane. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 17:50
|
|
|
proponuję najpierw ściągnąć skrzynię i sprawdzić, bo jeśli będzie ok to po co wywalać kasę? simmering kosztuje coś koło 70zł, a łożysko około 15zł
wymiary najbezpieczniej dobrać po wymontowaniu |
|
|
|
 |
|