To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Przeciek gazu - nieszczelność w korku wlewu?

Marcino - 25-10-2010, 12:14
Temat postu: Przeciek gazu - nieszczelność w korku wlewu?
Witam
Na przeglądzie pracownik zbadał mi samochód na nieszczelności i wyszło ze coś ucieka korkiem wlewu - mam w klapce.
Czy to możliwe? Czy nie trzyma mi wielo-zawór?

Badałem to na piankę do wykrywania nieszczelności i nic nie pokazała, żadnych objawów bąbelków itp.
.

robertdg - 25-10-2010, 12:34

Marcino, według mnie pozostałości po tankowaniu, ale nie wykluczone, ze wielozawór domaga sie emerytury, dlugo wczesniej tankowales przed przegladem :?:
Przy samej butli nie wychodzily jakies nieszczelnosci :?: Zmieniło się spalanie :?:

Marcino - 25-10-2010, 18:28

Czy było tankowanie to nie wiem przed pomiarem. Spalanie sie zwiekszyło, szcególnie kiedy jeżdzę duzo po mieście, czyli krótkie trasy i mało km dziennie :?:
robertdg - 25-10-2010, 19:13

Temperatury spadły, więc automatycznie spalanie w góre, kwestia tego o ile wzrosło spalanie :?:
KaWu - 26-10-2010, 10:01

Marcino napisał/a:
Czy to możliwe? Czy nie trzyma mi wielo-zawór?


Rczej na pewno nie trzyma zawór tankowania, wielozawór może trzymać.
Tam u Ciebie pewnie będzie taka kulka zamykająca. Jak nie trzyma, to będzie ci uciekać gaz z rurki łączącej.
Jak nie trzyma wielozawór to już większe koszty.

mario mario - 08-11-2010, 21:40

Chłopaki, a co ma zawór wlewu do uciekania gazu z butli. Tam jest WIELOzawór. Może po kolei. Przy butli jest jeden zawór, drugi jest na samym końcu przewodu tankowania, czyli w "głowicy przeznaczonej dla pistoletu". Widać tam taką kulkę, która wraz z oringiem tworzy zawór zwrotny. Kulka powinna być podparta sprężyną.
Wypuszczenie gazu z rurki tankowania (np. przez naciśnięcie najlepiej drewnianym lub plastikowym patykiem na kulkę) jest możliwe bez ryzyka ujścia gazu z butli. Jeden warunek: zawór przy butli ma szczelnie zamykac powrót gazu do rurki tankowania.
Można sprawdzić szczelność tych zaworów. Najpierw spuścic gaz z rurki i jeśli po pewnym czasie pojawi się w niej gaz to znaczy, że nie trzyma ten zawór przy butli. Sprawny zawór przy butli pozwala na stwierdzenie czy trzyma ten w głowicy tankowania, po prostu w rurce ma być zawsze gaz. Jeśli w pewnym czasie po tankowaniu stwierdzimy jego małe ciśnienie lub brak możemy sądzić, że jest nieszczelny.
Inna kwestia to nieszczelność na złączach rurki do tankowania. Mydełko z wodą i pędzelek do smarowania powinien wystarczyc do testu złącza.

KaWu - 09-11-2010, 11:19

mario mario napisał/a:
Chłopaki, a co ma zawór wlewu do uciekania gazu z butli.


przecież napisałem, że na pewno zawór tankowania nie trzyma a wielozawór może trzymać. Jak trzyma to ucieka tylko z rurki między zaworem tankowania a wielozaworem.

mario mario - 09-11-2010, 19:50

KaWu, po przeczytaniu wszystkich postów wyglądało to tak jakby wszyscy doszukiwali się nieszczelności zaworu wlewu jako przyczyny ulatniania się gazu z butli. Oczywiście masz rację, zapędziłem się.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group