To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant EA6A by DCG

DCG - 28-10-2010, 00:35
Temat postu: Galant EA6A by DCG
Moja miłość


ze mną od 4 lat, przez ten czas przeszła sporo modyfikacji, szkoda mi już używać jej na co dzień, więc zaczęły się poszukiwania dupowozu, a celica do garażu, na weekendy, tor, zloty i słoneczne dni :mrgreen:
wybór padł na Galanta GLS TD



jako że lubię grzebać przy aucie, to pewnie nie będę mógł się powstrzymać od ulepszania Glanta, więc myśle, że dobrze by było gdzieś to opisywać :wink:
trochę danych:
2001r.
2.0 TD, 90KM
przebieg na liczniku 160k km, w książce serwisowej 250k - podobno licznik się zepsuł i był wymieniony (ostatni wpis w sierpniu tego roku)
kupiony w Belgii od pierwszego właściciela
reszte widać na fotach
na dzień dzisiejszy zaczynam walczyć z rejestracją, muszę też pozamawiać troche części (rozrząd, filtry, płyny, sprzęgiełko)
pewnie w między czasie będę miał troche pytań, mam nadzieję że mi pomożecie :biggrin:

Wszyc - 28-10-2010, 00:44

Jeżeli planujesz zmiany mechaniczne to źle wybrałeś zapomnij od razu o tym możesz sobie jakieś stylistyczne bajery porobić ale mechanicznie odpuść sobie :P nic nie zdziałasz

Fajny sprzęcik prezentuje się naprawdę ładnie :)

DCG - 28-10-2010, 00:47

nie no, oczywiście się z Tobą zgadzam :)
od modyfikacji mechanicznych i od przyjemności z jazdy na torach jest Celica
Galant ma być wygodnym dupowozem na co dzień i na trasy :) czyli drobne zmiany wizualne, zmiany we wnętrzu, car audio :)

Psikus - 28-10-2010, 17:42

Ładny polift, szkoda że nie ma czarnej tapicerki, ale i tak jest git
luckyluck - 28-10-2010, 20:21

Fajna fura. Szerokości! :)
parzon - 28-10-2010, 20:46

Bardzo ładnie się prezentuje, gratuluje zakupu :)
Wszyc - 28-10-2010, 21:56

A to w takim razie trzymam kciuki i monitoruję temat :) powodzenia i bezawaryjności jak jakieś problemy pisz tak jak my tu mamy obcykany ten silnik na forum to jak nigdzie indziej :)
DCG - 29-10-2010, 23:26

dzięki Panowie
Wszyc napisał/a:
jak jakieś problemy pisz

a właśnie mam jeden mały... do Gala było wstawione nowe sprzęgło i zalany nowy płyn, chyba mam teraz zapowietrzony układ, przy zbijaniu z większego biegu na 1, muszę 2 razy wysprzęglać, podpowiecie jak się odpowietrza układ?
PS. do wymiany żarówki pozycyjnej z przodu trzeba wyciągać lampe? :mrgreen:

u157 - 30-10-2010, 00:57

Na siłowniku sprzęgła jest odpowietrznik a procedura taka ja przy odpowietrzaniu hamulców. Pozycje z przodu wymienisz po zdjęciu gumowej osłony z obudowy lampy, poniżej głównej żarówki jest dodatkowa objemka w której jest osadzona żarówka postojówki.
Powodzenia.

sebo199 - 30-10-2010, 09:39

Odpowietrza się podobnie ale ciut innaczej. Kiedyś o tym dokładnie pisałem. Wklejam Tobie tutaj mój opis, nie będziesz musiał szperać na forum w poszukiwaniu. Miłej lektury i powodzenia.
Odpowietrzenie sprzęgła odbywa się w specyficzny sposób.Trzeba to zrobić agresywnie.Przygotuj sobie buteleczkę nowego płynu.Zalej zbiornik pod max.Na odpowietrznik nasuń wężyk i wsadź go do słoiczka w którym będzie trochę płynu (nie zaciągnie powietrza).Jedna osoba siada za kierownicę i pompuje tak z pięć razy i trzyma w podłodze pedał sprzęgła.Druga odkręca odpowietrznik i szybko zakręca (szybki ruch nie czekając aż całkiem zejdzie płyn).Pompowanie i popuszczanie powtarzamy aż płyn zejdzie do minimum.Robimy dolewkę do maksa i powtarzamy proces.Warto przepompować trochę płynu nawet jeśli nie leci z bańkami powietrza.Powinno przynieść efekt.Ja tak zrobiłem i się poprawiło działanie sprzęgła.

DCG - 30-10-2010, 21:24

u157 napisał/a:
Pozycje z przodu wymienisz po zdjęciu gumowej osłony z obudowy lampy, poniżej głównej żarówki jest dodatkowa objemka w której jest osadzona żarówka postojówki.

dzięki, 10 min i załatwione, ja to bym zaraz lampe wykręcał :D
sebo199 napisał/a:
Odpowietrza się podobnie ale ciut innaczej

również dzięki, po weekendzie będę działał :)
Galanta wreszcie udało się zarejestrować, teraz zaczynają się kolejne wydatki, czyli poszukiwanie części 8) rozrząd, płyny, filtry, paski...

robertdg - 30-10-2010, 21:38

DCG napisał/a:
Galanta wreszcie udało się zarejestrować, teraz zaczynają się kolejne wydatki, czyli poszukiwanie części 8) rozrząd, płyny, filtry, paski...
Same pociechy ;-)
DCG - 19-11-2010, 19:14

Rozrząd, filtry, paski zamówione w all-parts, paczka odebrana, dzisiaj zabieramy się do roboty.
Wyszły pierwsze ZONKI
pasek balansowy był zerwany i leżał luzem na obudowie :shock: na szczęście chyba nic się nie stało, dziwne że auto normalnie jeździło :roll:
pompa wody z all-parts nie pasuje :? po telefonie do all-parts i ponownym podaniu VIN'u okazało się że wysłali mi złą, a do mojego silnika jest bardzo nietypowa i nie mają dostępnej :?
Foto:


jak widać na zdjęciu, nowa pompa (NPW) ma dalej wysunięty otwór na płyn...
ktoś ma pomysł gdzie mogę dostać pasującą? Jak szybko czegoś nie załatwię to będziemy musieli wkładać starą pompę (chyba jeszcze oryginał - AISIN) i będę musiał tak jeździć,

Andrew - 19-11-2010, 19:26

DCG napisał/a:
ktoś ma pomysł gdzie mogę dostać pasującą?
Marek Malik vel Japaneze: 422154402. Pompa, którą Ci przysłali jest do starszego modelu galanta, częsta pomyłka sprzedających...

Fajne auto diesel power :twisted:

Andrew - 19-11-2010, 19:27

DCG napisał/a:
pasek balansowy był zerwany i leżał luzem na obudowie :shock: na szczęście chyba nic się nie stało, dziwne że auto normalnie jeździło :roll:
Akurat bez tego paska można jeździć :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group