| 
				
					| Nasze Miśki - Galant EA6A by DCG
 
 DCG - 27-10-2010, 23:35
 Temat postu: Galant EA6A by DCG
 Moja miłość
 
   
   ze mną od 4 lat, przez ten czas przeszła sporo modyfikacji, szkoda mi już używać jej na co dzień, więc zaczęły się poszukiwania dupowozu, a celica do garażu, na weekendy, tor, zloty i słoneczne dni
   wybór padł na Galanta GLS TD
 
   
    
   jako że lubię grzebać przy aucie, to pewnie nie będę mógł się powstrzymać od ulepszania Glanta, więc myśle, że dobrze by było gdzieś to opisywać
   trochę danych:
 2001r.
 2.0 TD, 90KM
 przebieg na liczniku 160k km, w książce serwisowej 250k - podobno licznik się zepsuł i był wymieniony (ostatni wpis w sierpniu tego roku)
 kupiony w Belgii od pierwszego właściciela
 reszte widać na fotach
 na dzień dzisiejszy zaczynam walczyć z rejestracją, muszę też pozamawiać troche części (rozrząd, filtry, płyny, sprzęgiełko)
 pewnie w między czasie będę miał troche pytań, mam nadzieję że mi pomożecie
   Wszyc - 27-10-2010, 23:44
 
 Jeżeli planujesz zmiany mechaniczne to źle wybrałeś zapomnij od razu o tym możesz sobie jakieś stylistyczne bajery porobić ale mechanicznie odpuść sobie
  nic nie zdziałasz 
 Fajny sprzęcik prezentuje się naprawdę ładnie
   DCG - 27-10-2010, 23:47
 
 nie no, oczywiście się z Tobą zgadzam
   od modyfikacji mechanicznych i od przyjemności z jazdy na torach jest Celica
 Galant ma być wygodnym dupowozem na co dzień i na trasy
  czyli drobne zmiany wizualne, zmiany we wnętrzu, car audio   Psikus - 28-10-2010, 16:42
 
 Ładny polift, szkoda że nie ma czarnej tapicerki, ale i tak jest git
 luckyluck - 28-10-2010, 19:21
 
 Fajna fura. Szerokości!
   parzon - 28-10-2010, 19:46
 
 Bardzo ładnie się prezentuje, gratuluje zakupu
   Wszyc - 28-10-2010, 20:56
 
 A to w takim razie trzymam kciuki i monitoruję temat
  powodzenia i bezawaryjności jak jakieś problemy pisz tak jak my tu mamy obcykany ten silnik na forum to jak nigdzie indziej   DCG - 29-10-2010, 22:26
 
 dzięki Panowie
 
  	  | Wszyc napisał/a: |  	  | jak jakieś problemy pisz | 
 a właśnie mam jeden mały... do Gala było wstawione nowe sprzęgło i zalany nowy płyn, chyba mam teraz zapowietrzony układ, przy zbijaniu z większego biegu na 1, muszę 2 razy wysprzęglać, podpowiecie jak się odpowietrza układ?
 PS. do wymiany żarówki pozycyjnej z przodu trzeba wyciągać lampe?
   u157 - 29-10-2010, 23:57
 
 Na siłowniku sprzęgła jest odpowietrznik a procedura taka ja przy odpowietrzaniu hamulców. Pozycje z przodu wymienisz po zdjęciu gumowej osłony z obudowy lampy, poniżej głównej żarówki jest dodatkowa objemka w której jest osadzona żarówka postojówki.
 Powodzenia.
 sebo199 - 30-10-2010, 08:39
 
 Odpowietrza się podobnie ale ciut innaczej. Kiedyś o tym dokładnie pisałem. Wklejam Tobie tutaj mój opis, nie będziesz musiał szperać na forum w poszukiwaniu. Miłej lektury i powodzenia.
 Odpowietrzenie sprzęgła odbywa się w specyficzny sposób.Trzeba to zrobić agresywnie.Przygotuj sobie buteleczkę nowego płynu.Zalej zbiornik pod max.Na odpowietrznik nasuń wężyk i wsadź go do słoiczka w którym będzie trochę płynu (nie zaciągnie powietrza).Jedna osoba siada za kierownicę i pompuje tak z pięć razy i trzyma w podłodze pedał sprzęgła.Druga odkręca odpowietrznik i szybko zakręca (szybki ruch nie czekając aż całkiem zejdzie płyn).Pompowanie i popuszczanie powtarzamy aż płyn zejdzie do minimum.Robimy dolewkę do maksa i powtarzamy proces.Warto przepompować trochę płynu nawet jeśli nie leci z bańkami powietrza.Powinno przynieść efekt.Ja tak zrobiłem i się poprawiło działanie sprzęgła.
 DCG - 30-10-2010, 20:24
 
 
  	  | u157 napisał/a: |  	  | Pozycje z przodu wymienisz po zdjęciu gumowej osłony z obudowy lampy, poniżej głównej żarówki jest dodatkowa objemka w której jest osadzona żarówka postojówki. | 
 dzięki, 10 min i załatwione, ja to bym zaraz lampe wykręcał
   
  	  | sebo199 napisał/a: |  	  | Odpowietrza się podobnie ale ciut innaczej | 
 również dzięki, po weekendzie będę działał
   Galanta wreszcie udało się zarejestrować, teraz zaczynają się kolejne wydatki, czyli poszukiwanie części
  rozrząd, płyny, filtry, paski... robertdg - 30-10-2010, 20:38
 
 
 Same pociechy 	  | DCG napisał/a: |  	  | Galanta wreszcie udało się zarejestrować, teraz zaczynają się kolejne wydatki, czyli poszukiwanie części  rozrząd, płyny, filtry, paski... | 
   DCG - 19-11-2010, 19:14
 
 Rozrząd, filtry, paski zamówione w all-parts, paczka odebrana, dzisiaj zabieramy się do roboty.
 Wyszły pierwsze ZONKI
 pasek balansowy był zerwany i leżał luzem na obudowie
  na szczęście chyba nic się nie stało, dziwne że auto normalnie jeździło   pompa wody z all-parts nie pasuje
  po telefonie do all-parts i ponownym podaniu VIN'u okazało się że wysłali mi złą, a do mojego silnika jest bardzo nietypowa i nie mają dostępnej   Foto:
 
   
   jak widać na zdjęciu, nowa pompa (NPW) ma dalej wysunięty otwór na płyn...
 ktoś ma pomysł gdzie mogę dostać pasującą? Jak szybko czegoś nie załatwię to będziemy musieli wkładać starą pompę (chyba jeszcze oryginał - AISIN) i będę musiał tak jeździć,
 Andrew - 19-11-2010, 19:26
 
 
 Marek Malik vel Japaneze: 422154402. Pompa, którą Ci przysłali jest do starszego modelu galanta, częsta pomyłka sprzedających... 	  | DCG napisał/a: |  	  | ktoś ma pomysł gdzie mogę dostać pasującą? | 
 
 Fajne auto diesel power
   Andrew - 19-11-2010, 19:27
 
 
 Akurat bez tego paska można jeździć 	  | DCG napisał/a: |  	  | pasek balansowy był zerwany i leżał luzem na obudowie  na szczęście chyba nic się nie stało, dziwne że auto normalnie jeździło   | 
   
 |  | 
 |  |