| Galant EA6A by DCG | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | DCG   Forumowicz
 
  
 Auto: Celica ST182, Galant EA6A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 83
 Skąd: Darłowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2010, 23:35   Galant EA6A by DCG |   
 |  
               | 
 |  
               | Moja miłość 
   
   ze mną od 4 lat, przez ten czas przeszła sporo modyfikacji, szkoda mi już używać jej na co dzień, więc zaczęły się poszukiwania dupowozu, a celica do garażu, na weekendy, tor, zloty i słoneczne dni
   wybór padł na Galanta GLS TD
 
   
    
   jako że lubię grzebać przy aucie, to pewnie nie będę mógł się powstrzymać od ulepszania Glanta, więc myśle, że dobrze by było gdzieś to opisywać
   trochę danych:
 2001r.
 2.0 TD, 90KM
 przebieg na liczniku 160k km, w książce serwisowej 250k - podobno licznik się zepsuł i był wymieniony (ostatni wpis w sierpniu tego roku)
 kupiony w Belgii od pierwszego właściciela
 reszte widać na fotach
 na dzień dzisiejszy zaczynam walczyć z rejestracją, muszę też pozamawiać troche części (rozrząd, filtry, płyny, sprzęgiełko)
 pewnie w między czasie będę miał troche pytań, mam nadzieję że mi pomożecie
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez DCG 19-11-2010, 19:09, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wszyc   Mitsumaniak
 
  
 Auto: ------>
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 01 Mar 2009
 Posty: 4156
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2010, 23:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli planujesz zmiany mechaniczne to źle wybrałeś zapomnij od razu o tym możesz sobie jakieś stylistyczne bajery porobić ale mechanicznie odpuść sobie  nic nie zdziałasz 
 Fajny sprzęcik prezentuje się naprawdę ładnie
   |  
				| _________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 Mitsubishi Galant E88A '93
 Mitsubishi Eclipse D22A '92
 Honda CB500 PC32 '97
 
 By mjsystem;
 
 papamitsu napisał/a:
 Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DCG   Forumowicz
 
  
 Auto: Celica ST182, Galant EA6A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 83
 Skąd: Darłowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2010, 23:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie no, oczywiście się z Tobą zgadzam   od modyfikacji mechanicznych i od przyjemności z jazdy na torach jest Celica
 Galant ma być wygodnym dupowozem na co dzień i na trasy
  czyli drobne zmiany wizualne, zmiany we wnętrzu, car audio   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Psikus   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Xsara Picasso
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 981
 Skąd: sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-10-2010, 16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ładny polift, szkoda że nie ma czarnej tapicerki, ale i tak jest git |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luckyluck   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W V6 Avance '99
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2008
 Posty: 960
 Skąd: Znad Pilicy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-10-2010, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajna fura. Szerokości!   |  
				| _________________ Bydlak
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | parzon   Forumowicz
 
 Auto: Toyota Avensis 2.0 16v D4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 20 Paź 2010
 Posty: 49
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-10-2010, 19:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo ładnie się prezentuje, gratuluje zakupu   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wszyc   Mitsumaniak
 
  
 Auto: ------>
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 01 Mar 2009
 Posty: 4156
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-10-2010, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | A to w takim razie trzymam kciuki i monitoruję temat  powodzenia i bezawaryjności jak jakieś problemy pisz tak jak my tu mamy obcykany ten silnik na forum to jak nigdzie indziej   |  
				| _________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 Mitsubishi Galant E88A '93
 Mitsubishi Eclipse D22A '92
 Honda CB500 PC32 '97
 
 By mjsystem;
 
 papamitsu napisał/a:
 Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DCG   Forumowicz
 
  
 Auto: Celica ST182, Galant EA6A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 83
 Skąd: Darłowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2010, 22:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki Panowie 
  	  | Wszyc napisał/a: |  	  | jak jakieś problemy pisz | 
 a właśnie mam jeden mały... do Gala było wstawione nowe sprzęgło i zalany nowy płyn, chyba mam teraz zapowietrzony układ, przy zbijaniu z większego biegu na 1, muszę 2 razy wysprzęglać, podpowiecie jak się odpowietrza układ?
 PS. do wymiany żarówki pozycyjnej z przodu trzeba wyciągać lampe?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | u157   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E 33, EA5W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 344
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2010, 23:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na siłowniku sprzęgła jest odpowietrznik a procedura taka ja przy odpowietrzaniu hamulców. Pozycje z przodu wymienisz po zdjęciu gumowej osłony z obudowy lampy, poniżej głównej żarówki jest dodatkowa objemka w której jest osadzona żarówka postojówki. Powodzenia.
 |  
				| _________________ E33 1991
 EA5W 1997
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sebo199   Mitsumaniak
 
 Auto: BMW 525 td
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 19 razy
 Dołączył: 17 Wrz 2009
 Posty: 424
 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2010, 08:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odpowietrza się podobnie ale ciut innaczej. Kiedyś o tym dokładnie pisałem. Wklejam Tobie tutaj mój opis, nie będziesz musiał szperać na forum w poszukiwaniu. Miłej lektury i powodzenia. Odpowietrzenie sprzęgła odbywa się w specyficzny sposób.Trzeba to zrobić agresywnie.Przygotuj sobie buteleczkę nowego płynu.Zalej zbiornik pod max.Na odpowietrznik nasuń wężyk i wsadź go do słoiczka w którym będzie trochę płynu (nie zaciągnie powietrza).Jedna osoba siada za kierownicę i pompuje tak z pięć razy i trzyma w podłodze pedał sprzęgła.Druga odkręca odpowietrznik i szybko zakręca (szybki ruch nie czekając aż całkiem zejdzie płyn).Pompowanie i popuszczanie powtarzamy aż płyn zejdzie do minimum.Robimy dolewkę do maksa i powtarzamy proces.Warto przepompować trochę płynu nawet jeśli nie leci z bańkami powietrza.Powinno przynieść efekt.Ja tak zrobiłem i się poprawiło działanie sprzęgła.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DCG   Forumowicz
 
  
 Auto: Celica ST182, Galant EA6A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 83
 Skąd: Darłowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2010, 20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | u157 napisał/a: |  	  | Pozycje z przodu wymienisz po zdjęciu gumowej osłony z obudowy lampy, poniżej głównej żarówki jest dodatkowa objemka w której jest osadzona żarówka postojówki. | 
 dzięki, 10 min i załatwione, ja to bym zaraz lampe wykręcał
   
  	  | sebo199 napisał/a: |  	  | Odpowietrza się podobnie ale ciut innaczej | 
 również dzięki, po weekendzie będę działał
   Galanta wreszcie udało się zarejestrować, teraz zaczynają się kolejne wydatki, czyli poszukiwanie części
  rozrząd, płyny, filtry, paski... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2010, 20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Same pociechy 	  | DCG napisał/a: |  	  | Galanta wreszcie udało się zarejestrować, teraz zaczynają się kolejne wydatki, czyli poszukiwanie części  rozrząd, płyny, filtry, paski... | 
   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DCG   Forumowicz
 
  
 Auto: Celica ST182, Galant EA6A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 83
 Skąd: Darłowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-11-2010, 19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozrząd, filtry, paski zamówione w all-parts, paczka odebrana, dzisiaj zabieramy się do roboty. Wyszły pierwsze ZONKI
 pasek balansowy był zerwany i leżał luzem na obudowie
  na szczęście chyba nic się nie stało, dziwne że auto normalnie jeździło   pompa wody z all-parts nie pasuje
  po telefonie do all-parts i ponownym podaniu VIN'u okazało się że wysłali mi złą, a do mojego silnika jest bardzo nietypowa i nie mają dostępnej   Foto:
 
   
   jak widać na zdjęciu, nowa pompa (NPW) ma dalej wysunięty otwór na płyn...
 ktoś ma pomysł gdzie mogę dostać pasującą? Jak szybko czegoś nie załatwię to będziemy musieli wkładać starą pompę (chyba jeszcze oryginał - AISIN) i będę musiał tak jeździć,
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-11-2010, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marek Malik vel Japaneze: 422154402. Pompa, którą Ci przysłali jest do starszego modelu galanta, częsta pomyłka sprzedających... 	  | DCG napisał/a: |  	  | ktoś ma pomysł gdzie mogę dostać pasującą? | 
 
 Fajne auto diesel power
   |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-11-2010, 19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akurat bez tego paska można jeździć 	  | DCG napisał/a: |  	  | pasek balansowy był zerwany i leżał luzem na obudowie  na szczęście chyba nic się nie stało, dziwne że auto normalnie jeździło   | 
   |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |