To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Nagły spadek ciśnienia oleju - szukam winnych ;)

Bartek - 02-11-2010, 16:51
Temat postu: Nagły spadek ciśnienia oleju - szukam winnych ;)
Normą w moim Legim były odczyty:
Na zimno:
- 600 rpm -> 3 bary
- 1000 rpm -> 5 barów
- 3000 rpm -> 8 barów
- 4000 rpm -> 10 barów
więcej nie kręciłem

Na gorąco:
- 600 rpm -> 1.25 bara
- 1000 rpm -> 2 bary
- 3000 rpm -> 6 barów
- 4000 rpm -> 6.5 barów
- 7600 rpm -> 7 barów

Norma trwała do piątku wieczorem
Dziś rano:
- 600 rpm -> 3 bary
- 1000 rpm -> 5 barów
- 3000 rpm -> 8 barów

Na gorąco:
- 600 rpm -> 0.75 bara
- 1000 rpm -> 1.5 bara
- 3000 rpm -> 5 barów
- 4000 rpm -> 5.5 barów
- 7600 rpm -> 6 barów


Kontrolka ciśnienia się nawet nie żarzy, ale ustawiony alarm na wskaźniku mam na 1.1 bara, więc przykuł moją uwagę dziwny pisk ;)


Wraz ze zużyciem oleju ciśnienia spadały, ale nie tak drastycznie i gwałtownie. Silnik cichy, żadnych klekotów ani tym bardziej stukań, poziom oleju jak zwykle (max)

Jakieś pomysły?

Krzyzak - 02-11-2010, 18:29

panewka :) ?
Bartek - 03-11-2010, 10:29

Wiem jak słychać panewkę, myślę, że bym usłyszał, a silniczek jest tak cichy, że przy otwartej masce słychać tsss, tsss, tsss, tsss wtryskiwaczy benzynowych
robertdg - 03-11-2010, 10:35

Może poprostu czujnik szwankuje, może zegar, próbowałeś wykluczyć te możliwości :?:
Bartek - 03-11-2010, 10:58

Jeszcze nie, ale jak nie ufać Defi, to komu? Specjalnie nie kupowałem autogałganów, ani innej chińszczyzny, żeby nie przerabiać takich akcji ;)
Krzyzak - 03-11-2010, 11:43

miałem przypadek u metzgera - silniczek cichutki (po wymianie pompy oleju, popychaczy itd.), tylko gasł po zagrzaniu - panewka wtopiła się w korbowód bez żadnych słyszalnych objawów...
Bartek - 08-11-2010, 10:01

Krzyzak, na szczęście Twoje słowa się w skrementa obróciły...... Padł czujnik ciśnienia do zegarka - zaniża o ok. 0.5 bara względem 2 szt. manometrów "analogowych" wkręconych w miejsce czujnika.

robertdg, czyli strzał w 10 :)

robertdg - 08-11-2010, 10:27

Podstawowa rzecz, jaką należało sprawdzić, przed demontażem silnika, też byś doszedł do takiego wniosku ;-) Dobrze, że problem rozwiązany, można otrzeć pot z czoła :mrgreen:
Krzyzak - 08-11-2010, 11:16

tylko się cieszyć Bartku :)
jak w ogóle mogłem pomyśleć, że panewki w takim silniku mogą się pójść kąpać ;) - skoro moje mają przelatane setki tys. km i wyglądają jak nowe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group