Pajero I - Czy tak powinno byc?
epi2 - 07-11-2010, 20:47 Temat postu: Czy tak powinno byc? Witam,od tygodnia jestem szczesliwym(jeszcze ) posiadaczem Pajero 1 2.5 TDI rok 1990. i w zwiazku z tym mam 2 pytania na tematy ktore mnie niepokoja.
Pierwszy problem to taki ze przy zalaczonym reduktorze nie da sie wlaczyc biegu wstecznego bo od razu przechodzi na neutral a drugi to jak tylko wjade w odrobine wieksza kaluze to zapala mi sie kontrolka ladowania i jeszcze jedna taka czerwona kolo niej,pasek nie piszczy i wg.mnie nie jest za luzny,zaraz po wyjechaniu z wody kontrolki gasna jak tylko dodam gazu,to chyba nie jest normalne,co wy na to???
Anonymous - 07-11-2010, 22:08
Na wstępie witam Cię na forum!
epi2 napisał/a: | wg.mnie nie jest za luzny |
Jeśli tak, to spróbuj go naciągnąć. Albo wymień na nowy. I sprawdź czy koło pasowe alternatora lekko daje się kręcić.
epi2 napisał/a: | przy zalaczonym reduktorze nie da sie wlaczyc biegu wstecznego |
Możliwe, że to mocowanie skrzyni/reduktora. Ale mogą być inne które zapewne wymienią za mnie koledzy
polaff - 07-11-2010, 22:29 Temat postu: Re: Czy tak powinno byc?
epi2 napisał/a: | jak tylko wjade w odrobine wieksza kaluze to zapala mi sie kontrolka ladowania i jeszcze jedna taka czerwona kolo niej |
szczotki alternatora zabetonowane lub właśnie się kończą, nie ma to związku z piszczącym paskiem, ten z kolei jesli jest zbyt luźny lub zuzyty to w kazdym aucie po zmoczeniu piszczy
epi2 - 07-11-2010, 22:34
polaff napisał/a: | nie ma to związku z piszczącym paskiem, ten z kolei jesli jest zbyt luźny lub zuzyty to w kazdym aucie po zmoczeniu piszczy |
dzieki za wskazowki ale u mnie nic nie piszczy a paski byly chyba niedano zmieniane bo jeszcze ladne napisy maja i nie widac zadnych sladow zuzycia typu pekniecia,sparcenia,wyszarpania itp.bardziej boli mnie ten wsteczny na reduktorze,ktos nawet mowil mi ze ten typ tak ma czy to prawda???
polaff - 07-11-2010, 22:37
epi2 napisał/a: | polaff napisał/a: | nie ma to związku z piszczącym paskiem, ten z kolei jesli jest zbyt luźny lub zuzyty to w kazdym aucie po zmoczeniu piszczy |
dzieki za wskazowki ale u mnie nic nie piszczy a paski byly chyba niedano zmieniane bo jeszcze ladne napisy maja i nie widac zadnych sladow zuzycia typu pekniecia,sparcenia,wyszarpania itp.bardziej boli mnie ten wsteczny na reduktorze,ktos nawet mowil mi ze ten typ tak ma czy to prawda??? |
z paskiem źle przeczytałem, ze szczotkami tak jest niestety a z reduktorem to pierwsze słyszę mialem manualną skrzynię wczesniej i niec takiego sie nie działo, u nikogo ze znajomych tez tak sie nie dzieje
epi2 - 07-11-2010, 23:31
mam jeszcze jedno pytanie,mam sprzegielka automatyczne,jak najszybciej i najprosciej sprawdzic czy sa sprawne???czy trzeba a jezeli tak to jak je konserwowac?
waclaw2727 - 08-11-2010, 19:19
epi2 napisał/a: | mam jeszcze jedno pytanie,mam sprzegielka automatyczne,jak najszybciej i najprosciej sprawdzic czy sa sprawne???czy trzeba a jezeli tak to jak je konserwowac? |
ja podniosłem auto na koziołki (lewą stronę potem prawą) i odpaliłem i włączyłem jedynkę i dwa koła mi się kręciły przednie i tylne i nie zapominaj o cofnięciu choć by metr do tyłu jak rozłączysz reduktor bo może ci nie odpiąć automatu i dla tego mi zerwało klin i musiałem na manualne zmienić
jeszcze jeden sposób na sprawdzenie to stań na śliskim terenie lekko pod górkę i rusz (śnieg trawa błotko) a ja to zrobiłem tak http://www.youtube.com/watch?v=d4h9E5SNGak
epi2 - 08-11-2010, 19:30
waclaw2727 napisał/a: | i nie zapominaj o cofnięciu choć by metr do tyłu jak rozłączysz reduktor |
zawsze po rozlaczeniu cofam kilka metrow ale czytalem ze powinno byc slychac "klikniecie" jak sie rozlaczaja a u mnie nic nie slychac
i nastepne pytanie mam do kupna uzywane opony MAXXIS MUDZILLA M-8080 33/10.5/R15 moze ktos slyszal o tych oponach czy warto takie nabyc??? i czy nie beda za duze i nie beda mi zbytnio zameczaly zawiechy,napedow i motoru???
waclaw2727 - 08-11-2010, 22:50
epi2 napisał/a: | waclaw2727 napisał/a: | i nie zapominaj o cofnięciu choć by metr do tyłu jak rozłączysz reduktor |
zawsze po rozlaczeniu cofam kilka metrow ale czytalem ze powinno byc slychac "klikniecie" jak sie rozlaczaja a u mnie nic nie slychac |
nie można przesadzać ponieważ silnik chodzi nie tak cicho jak elektryczny więc nie słyszys tego kliknięcia jeśli masz tam smar to na pewno nie usłyszysz nawet jak byś staną koło koła
epi2 napisał/a: | i nastepne pytanie mam do kupna uzywane opony MAXXIS MUDZILLA M-8080 33/10.5/R15 moze ktos slyszal o tych oponach czy warto takie nabyc??? i czy nie beda za duze i nie beda mi zbytnio zameczaly zawiechy,napedow i motoru??? |
co do opon to juz było wiele na forum poczytać musisz ja mam obecnie 225 75 15 r MT i jestem zadowolony
polaff - 08-11-2010, 23:27
waclaw2727 napisał/a: | epi2 napisał/a: | waclaw2727 napisał/a: | i nie zapominaj o cofnięciu choć by metr do tyłu jak rozłączysz reduktor |
zawsze po rozlaczeniu cofam kilka metrow ale czytalem ze powinno byc slychac "klikniecie" jak sie rozlaczaja a u mnie nic nie slychac |
nie można przesadzać ponieważ silnik chodzi nie tak cicho jak elektryczny więc nie słyszys tego kliknięcia jeśli masz tam smar to na pewno nie usłyszysz nawet jak byś staną koło koła
epi2 napisał/a: | i nastepne pytanie mam do kupna uzywane opony MAXXIS MUDZILLA M-8080 33/10.5/R15 moze ktos slyszal o tych oponach czy warto takie nabyc??? i czy nie beda za duze i nie beda mi zbytnio zameczaly zawiechy,napedow i motoru??? |
co do opon to juz było wiele na forum poczytać musisz ja mam obecnie 225 75 15 r MT i jestem zadowolony |
ja mam 33x12,5x15 i tez daja rade, mimo ze to bfg a/t objechałem wczoraj GR-a na 35x12,12,5x16 MT w grzaskim błocie:) a napędy i silnik daja rade
epi2 - 09-11-2010, 21:26
polaff napisał/a: | a napędy i silnik daja rade | to juz sprawdzilem ciekawi mnie tylko jak dlugo i jak reszta gratow to przezyje nie chcialbym za chwile wlozyc kilkanascie stowek w naprawy
polaff - 09-11-2010, 22:09
epi2 napisał/a: | polaff napisał/a: | a napędy i silnik daja rade | to juz sprawdzilem ciekawi mnie tylko jak dlugo i jak reszta gratow to przezyje nie chcialbym za chwile wlozyc kilkanascie stowek w naprawy |
ja od wiosny tak jeżdżę i parę imprez dały radę + co niedzielne wypady na topienie auta
epi2 - 10-11-2010, 21:09
a moze jednak ktos slyszal o tych oponach MAXXIS MUDZILLA M-8080 33/10.5/R15,mam mozliwosc kupna 4 szt z pewnych rak za 1000zł,niby przejechane okolo 2tys km maja ale jakos szybko znikaja na asfalcie i ubytek jest spory,napewno nie sa jakies stare,zlezale i nie byly przebite,bieznika jeszcze sporo maja(jak odbiore auto od mechanika do zmierze)nowki z przesylka kosztowaly prawie 4 tys/zl,nie wiem czy warto w to wchodzic??? tym bardziej ze mam niezle dunlopy grandtrex 255/70/R15 w tej chwili ale to opony szosowe i w duze bloto sie nie nadaja,nie planuje co tydzien auta upalac ale od czasu do czasu fajnie by bylo gdzies pojechac i poszalec
i moze troche inaczej zadam pytanie.
jakie biegi powinienem miec w pajero1 jak jade na reduktorze?bo nie mam wstecznego i piatego i nie wiem czy tak powino byc???
5eba - 14-12-2010, 17:06
epi2 napisał/a: |
i moze troche inaczej zadam pytanie.
jakie biegi powinienem miec w pajero1 jak jade na reduktorze?bo nie mam wstecznego i piatego i nie wiem czy tak powino byc??? |
Na 100% tak byc nie moze - cos jest nie tak
zbyszekm2 - 14-12-2010, 18:10
Ale nie masz 5 i wstecznego, bo nie ma, czy nie chce wskoczyć? I czy tylko na reduktorze?
|
|
|